Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16581 til 16600 af 23877
-
I Don't Want Nobody To Give Me
ForumindlægHej Nogen som kan hjælpe mig, hvad jeg skal komme ind på under analysen af James Browns "I Don't Want Nobody To Give Me" Er lidt lost, og kunne godt bruge noget hjælp. Noderne er vedhæftet. Sangen er her: https://www.youtube.com/watch?v=UjCjGn7dP8U -
Essay HJÆLP
ForumindlægHejsa :) Vi skal analysere et selvvalgt essay til næste fredag, men syntes det er svært at finde et rigtig godt et som min lære ikke har set før, så ville høre om der var nogle der kendte et godt essay :)? Gerne et man rigtig meget indhold. -
Hvilken litteratur kan anvendes?
ForumindlægSå nærmer tiden sig til DHO. Mit emnevalg er: grundloven. Jeg har tænkt mig at skrive om grundlovens betydning osv. Men jeg mangler en tekst/brev/andet som omhandler grundloven og som er fra den tid. Det skal være noget man kan analysere På forhånd tak :-) -
Hyperbolsk tangens, Taylorpolynom og en ulighed. Kan du hjælpe?
ForumindlægHej, jeg har en opgave for i analyse 0. Jeg skal bestemme Taylorpolynomiet af 3. grad omkring udviklingspunktet a=0 for hyperbolsk tangens. Det har jeg gjort og fået: Jeg skal nu bruge dette Taylorpolynom til at vise uligheden: ' Hvordan kommer jeg videre herfra? -
Finanskrisen Udenfor pensum
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SOP om finanskrisen og Lehman Brothers i VØ A og IØ A. Jeg tænkte på hvordan jeg i min analyse kan komme udenfor pensum i forhold til en regnskabsanalyse -
PÅ ET TIDSPUNKT I FORÅRET
ForumindlægHejsa! Jeg har VIRKELIG VIRKELIG brug for hjælp til analysen af Helle Helles "På Et Tidspunkt I Foråret" (1996), til min mundtlige dansk FSA. Nogen som kan hjælpe? Især mht. personkarakterestik og symboler mvh. -
Organisk materiale
Forumindlæghej, jeg er ved at analysere den vedhæftede figur. når alle planterne og dyrene er døde, hvorfor er det så, at de ikke rådner? og er der evt. nogen der kan starten den for mig, da jeg havde nogle problemer med at komme i gang og ikke selv synes det lyder rigtigt. -
Løbevæske for methylparaben
ForumindlægHej. Jeg skal i kemi udføre mit eget TLC analyse med et syntetiseret methylparaben. Jeg har bare svært ved at vælge løbevæske. Hvilket stof ville være en god idé at benytte som mobilfase i mit tilfælde? -
Campari Skønheden og udyret spørgsmål
ForumindlægHej, vi er allerede begyndt på at lave nogle analyser, til at forbedre os til eksamen...Jeg har valgt campari skønheden og udyret, men kan ikke rigtig find noget om denne her reklame så hvis i vil være søde og hjlælpe mig med nogle god ider, vil jeg være meget taknemmelig:) -
HJÆLP! Rugens Sange og andre Digte (1906)
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp! Er der nogen som har en analyse til en af Jeppe Aakjærs digte her fra? http://www.kalliope.org/da/vaerktoc.pl?fhandle=aakjaer&vhandle=1906 Kan ikke rigtig forstå det "gammel dags" sprog og har virkelig svært ved det.. -
Perspektivering Pølsesnak mangler lidt hjælp
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder her og analysere teksten pølsesnak men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle tekster som har samme budskab og emne. Så jeg ville hører jer ad om i kender nogle tekster som minder om Pølsesnak af Dan Turell -
Arv og miljø - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har trukket "Arv og miljø" Jeg skal have fundet det stof jeg vil analysere. Jeg vil rigtigt gerne have noget omkring indvandrere. Er der nogle der har nogle idéer til noget materialer, der kan bruges til dette? -
Brug for hjælp!! Martina Golan - The Arena
ForumindlægHej derude! Sidder med en engelsk tekst af Martin Golan, der hedder "The Arena". Jeg tænkte, om der var nogen, der havde analyseret lidt på den - jeg mangler ldit inspiration til at komme igang. Go' weekend :-) -
Fortæller og synsvinkel - Den grimme ælling?
ForumindlægHvilken fortæller bruges i Den grimme ælling? Er det 3. person altvidende fortæller? Og med ydre og indre synsvinkel. Har nemlig selv analyseret mig frem til, at det må være begge dele, men er lidt i tvivl om, hvor vidt at der kan være 2 synsvinkler i et eventyr.. -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING !!
ForumindlægHej. Jeg er igang med et AT forløb hvor samfundsfag b og dansk a indgår. Jeg skal analysere et afsnit fra "ekstrem fed" men jeg har ingen idé til min problemformulering. Er der nogen der kan hjælpe? -
Hjemmesider
ForumindlægDet er sådan at jeg har trukket Hjemmesider som mit fordybelsesområde i dansk, men jeg har lidt problemer med at finde en hjemmeside der er god at analysere. Nogle forslag? Den skal meget gerne fokusere på æstetik og funktionalitet. -
Fortolkning/budskab af "En stol for lidt" - Helle Helle
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere "En stol for lidt", og er nu kommet til fortolkningen og budskabet. Her er jeg dog gået i stå, og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg tror budskabet er. Er der nogen der har nogle bud? Det ville være en stor hjælp! Mvh -
Danmark skulle i sharias vold
ForumindlægEr der nogen, som har analyseret artiklen ''Danmark skulle i sharias vold''????? har valgt denne tekst i dansk eksamen, og jeg vil gerne have hjælp til min teori, beggrundelse osv. så PLEASE hjælp mig!!!!! Tak på forhånd!!!!!!!! -
Eksamen
ForumindlægHej Da jeg skal op i mundtlig dansk og har trukket kortfilm, har jeg derfor valgt at arbejde med en kortfilm, som hedder Mohammad-mit system" og jeg vil bare lige spørge om der er nogen som kan hjælpe med at analysere den eller har arbejdet med den før?? På forhånd tak -
Hurtigt !!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om man som 9- eller 10.klasses elev kan tage papir, som vedrører det valgte prøveoplæg til dansk eksamination ? Her tænker jeg på billeder, som man selv har lavt, da de har en relevans for min analyse.
