Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16601 til 16620 af 24089
-
Eksam i Drømmens faner (michael strunge)
ForumindlægHej... Er der evt nogen der ligger inde med noget analyse eller gode notater jeg kan bruge til min muntlige dansk eksamen, jeg har valgt Michael Strunge "drømmens faner"???? -
To spørgsmål ang. begreber
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er. -
Budskab i "Chicken" af Hanne-Vibeke Holst?
ForumindlægJeg skal til mundtlig afgangsprøve og jeg har trukket overemnet "Identitet / at være anderledes". Der skal jeg jo selvfølgelig snakke om budskabet, men problemet er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal sige. Er der nogle, som har skrevet analyse til/læst Chicken, som ved det? ... -
Økologi
ForumindlægAnalyser den økologiske betydning af udledning af næringssalte til sø el. vandløb. Det skal jeg gøre ud fra denne figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/184.pdf Jeg håber meget på at i kan hjælpe mig lidt på vej da jeg virkelig er på bar bund ... -
Synopse i dansk
ForumindlægHej sp Jeg er ved at lave en synopse i dansk, og jeg skal analysere Anders Matthesens standup show - Anden (syv ting) Jeg er i tvivl om hvad min oplæsningstekst skal være. Har i nogle ideer? Tusind tak på forhånd (: -
Starte med metoderne?
ForumindlægNår jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere? -
Kilder om Darwin og forholdet til kirken
ForumindlægHeeej Jeg sidder lige nu og arbejder med min AT fremlæggelse og har virkelig brug for en ekstra kilder til at analysere. Jeg skal i min opgave finde ud af hvordan kirken så på darwin og hvordan darwin så kirken??? Jeg har virkelig brug for hjælp.. På Forhånd Tak -
Er Queer-theory en metode i Dansk?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen mandag. Men kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har i forbindelse med analysen af en dansk tekst arbejdet med noget der hedder Queer-theory. Er der nogle der ved om dette er teori eller en litterær metode? :) På forhånd tak! :D -
Det røde gardin, titel anyone?
ForumindlægJeg skal analysere Det Røde Gardin af Amalie Skram til min eksamen, men har lige et problem. Jeg vil gerne have noget med, hvor jeg fortæller om titlens betydning. Det værste er dog, at jeg ikke ved hvad titlens betydning er..? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Hilsen. -
Alder for at indgå ægteskab i romantikken
ForumindlægJeg skal bruge en analyse af en novelle til mit dansk/historie projekt. Pigen er 14 år, men senere i novellen bliver hun gift. Jeg vil derfor gerne vide, om man også skulle være 18 for at blive gift dengang? -
En artikels opbygning
ForumindlægHej (: Jeg sidder og analyserer en artikel og har glemt hvad den tekst som forstørres og i fx Politiken sættes i citationstegn? Det er altså en vigtig bid af teksten som kopieres og fortstørres, men hvad hedder den? På forhånd mange tak for hjælpen! Hilsen Mathilde -
Hvilken tekstanalysemetode er brugt?
ForumindlægHej. I forbindelse med AT har jeg analyseret en tekst i spansk, som er en beretning skrevet af en tidligere kokainmisbruger. Beretningen er trykt i en avisartikel, og er derfor en faktatekst. Jeg har analyseret den ved at gennemgå den kronologisk, udvælge centrale citater, og analysere hvert ... -
Bitte hilfe
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der er nogle der ved hvad temaet i denne tekst er: Wir wollen es uns richtig schön machen: Angelika Kutsch, og også hvilke ting man skal tage fat på når man analyserer den. Alt kan bruges :) -
Dansk eksamen gode råd
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre om nogen har nogle råd til dansk eksamen, da jeg snart skal op :-) Mit emne: Sorgbearbejdelse. Hvad kan man perspektivere sorgbearbejdelse til? Og hvordan analysere man en tekst? Også andre gode råd, kunne være fedt ;-) På forhånd tak. -
Vigtigt. Historie eksamen : Kilder
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T... -
BILLED
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at analysere dette billede: http://2.bp.blogspot.com/-iGk8bivq394/T4l4zr4_C-I/AAAAAAAAA20/lW7aWYbDazQ/s1600/060407_171317_2%5B1%5D.jpg Jeg mangler lidt inspiration på hvorfor kunsteren har valgt at lave denne skulptur og hvordan det er en kritik på vores ... -
HJÆLP TAK! (: (JESPER WUNG_SUNG)
Forumindlægjeg skal have lidt hjælp til hans novelle "Sidste dag" jeg skal analysere den, hvad skal jeg have med i analyseringen. og hvad kan give mig et 12 tal.:b - jeg skal til mundtlig eksamen imorgen, så vil meget meget gerne få lidt hjælp. Tak på forhånd.:) -
Romantikken vs. Romantisme
ForumindlægJeg skal lave en analyse af barnet i graven af H.C. Andersen, men jeg ved ikke om den mest har træk fra romantikken eller romantismen, for har ærlig talt ikke styr på hvad der er kendetegnende for de to forskellige ting.. Er der nogen der kan hjælpe mig?:) -
Hejsa.
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i morgen, men jeg sidder stadigvæk her og prøver at analysere novellen "Magnus i November" af Bo Green Jensen. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig lidt?(: -
Det klassiske gys ?
ForumindlægJeg skal analysere en gyser novelle til min 9. klasses afgangseksamen og har fået at vide at det er det klassiske gys .. Men jeg aner intet om den genre og kan ikke umiddelbart finde noget om den på nettet ? Lidt hjælp ville være rart :D
