Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16621 til 16640 af 23877
-
Hjælp med resume af text
ForumindlægHej Studieportalsmennesker :D Har ikke megen tid og har virkelig brug for et resume af denne text på spansk, måske også en analyse, hjælp mig jeg har meget svært ved det... Jeg har selv prøvet at gøre et forsøg men ved ikke hvor godt det er :) MVH et venligt studieportalsmenneske :D -
Udefra / indefra syn?
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om hvad meningen med udefra-indefra syn er, når man kigger på tekster i religion. Er det min egen analyse der er præget af et indefra-udefra syn, eller er det tekstens forfatter der er præget af dette? På forhånd 'tusinde tak'! -
Tekst om hævn/tilgivelse
ForumindlægJeg har trukket emnet hævn/tilgivelse til min dansk eksamen 10. klasse... Jeg valgte at analysere en rap, Stikkersvin - Niarn. Men jeg skal bruge en tekst på 500 anslag som handler om hævn/tilgivelse. Nogen der kan hjælpe eller har en ide? -
Dansk-historie opgave - fra enevælde til demokrati
ForumindlægI DHO har jeg skrevet om Enevældens fald (1848) hvor den så gik over til grundloven. Historiedelen er færdig - men nu skal jeg bare have skrevet danskdelen - hvor jeg fx skal analysere et digt eller noget - men kan slet ikke finde noget. Nogen der kender et godt digt som handler om enevældens fal... -
Sociolingvistisk analysemetode
ForumindlægHvornår er den sociolingvistiske analysemetode relevant at bruge (i AT)? Jeg har analyseret en kronik, og brugt argumentationsanalyse og diskursanalyse (er det nogle gode metoder til kronik?), og vil gerne perspektivere til andre metoder (skal man det i AT?) -
hverdagen fra romantikken til det moderne gennenbrud
ForumindlægJeg skal op til dansk mudtlig afgangsprøve om en uge, og jeg har trukket "hverdagsbilleder" Jeg skal analysere "Arrestbygningen ved råd- og domhuset i København" og perspektivere til "Udslidt". Er der nogle der ved hvordan hverdagen ændrede sig fra romantikken til ... -
Loc helt min egen
ForumindlægHej, jeg har lavet en analyse til min eksamen imorgen af loc " helt min egen" jeg kunne godt tænke mig, at slå den op, her på siden så andre måske kunne få gavn af den, er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg gør dette? -
variansanalyse?
ForumindlægVariansanalyse i statistik er analyse af μ altså gennemsnit mellem forskellige ting, så hvorfor kalder man det variansanalyse og kan man teste forskellen mellem to μ-værdier vha. ensidet variansanalyse? -
Hjælp til eksamens forberedelse!!!
ForumindlægHej jeg har trukket denne artikel: http://usatoday30.usatoday.com/news/world/iraq/2005-02-28-cover-iraq-injuries_x.htm, som jeg skal analyserer og fortolke, mit problem er bare at jeg ikke forstår teksten ordenlig, så hvis der er en der er god til engelsk, som kort kunne fortælle hvad den går ud ... -
Mundligt dansk
ForumindlægHej Jeg vil gerne have nået hjælp til min mundtlige dansk eksamen. En der vil hjælpe mig så skriver vi over mail sammen. Send mig en pb. Det omfatter primært noveller,digte,reklamer analyse alt sammen. Håber en der kan hjælpe da jeg ikke er så skarp i det. -
hjælp plizzzzzz
ForumindlægHej.. Er der nogen der har læst en bog/romansom hedder Dame knægt joker. Hvis i har ville i så hjælpe mig med at lave en analyse. Min romananalyse er til næste uge. Plizzz hjælp mig så er virkelig søde :-) Kh Line -
Typiske træk for nationalsange
ForumindlægJgg sidder og skal til at analysere den franske nationalsang, og ska komme ind på hvad der er typiske træk for nationalsange. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive? Kan i komme med nogle ideer til hvad der er typiske træk fir nationalsange? :-) Det vil være en kæmpe hjælp! -
Kortfilm til mundlig eksamen(!!)
ForumindlægHej alle Jeg skal op til mundlig eksamen her om et par uger og jeg har trukket kortfilm. Jeg søger gode kortfilm med godt med fylde, og evt meget gerne analyser af de film, så jeg kan få noget inspiration. Mange tak!<3 -
Eksamen. Agnete og Havmanden (folkevise)
ForumindlægHej alle sammen. Har brug for noget hjælp, der er vel ingen af jer der har arbejdet med folkevisen ''Agnete og Havmanden'' før vel? som har lavet en analyse på den, ang. farver osv. For er så lost i det her, og skal op til eksamen mandag (16/6/2014) PLEASE HJÆLP,bare det mindste ... -
eksplicit eller implicit
Forumindlæghej jeg ved ikke om det er eksplicit eller implicit jeg skal analysere "aften" af tove ditlevsen, men jeg ved ikke om det er implicit eller eksplicit. historien er blevet fortalt i 3.person fortæller, som er alvidende tak på forhånd -
Rim i "I begyndelsen" af Benny Andersen
ForumindlægHej, jeg er igang med, at analyserer "I begyndelsen" af Benny Andersen, men kan ikke finde andre rim end parrimet: Oehlenschläger og jæger. Nogle som kan finde nogle rim? Hilsen Simone -
Perspektivering af Alt
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen og har trukket Kærlighed og Forelskelse og valgt at analysere Den standhaftige tinsoldat. Jeg skal perspektivere til bogen Alt men er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Kan i komme med nogle eksempler på hvordan jeg skal gøre det? Tak på forhånd. -
Kulurmøde dansk mundlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket "kulturmøde" til min mundlige dansk eksamen. Er der nogle der har nogle hjælpemidler, jeg har kun fundet novellen Omskæringen, er der nogen der har en analyse af teksten. (Til at støtte op ad min egen opgave) På forhånd tak. -
1. 2. og 3. personfortæller..
Forumindlæghej! jeg skal op til afgangsprøve på tirsdag, og jeg skal analysere teksten " jomfruen" af Kim Fupz Aakeson, og jeg ville vide om teksten er 1., 2., eller 3. personfortæller.. håber, at i kan hjælpe:) -
Tysk eksamen, grammatik? :-)
ForumindlægHej, jeg skal til tysk mundtlige eksamen om et par timer! Har rettet alt igennem, jeg skal sige udover to af mine analyse punkter, jeg synes omfatter er svært sprogbrug. Er der en venlig sjæl derude, der vil se på det? :-)
