Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16641 til 16660 af 47925
  • Hvad Skyldes Magnetisme?? HASTER!

    Forumindlæg
    HeeY!Er her nogen, der kan fortælle mig, hvorfor en magnet er magnetisk? Hvad er det, der gør et stof magnetisk?, eller rettere sagt; "Hvad skyldes magnetisme??"Haster!! Fysik-eksamen imorn!!!!!Tak på forhånd!!MVH. ChaRmE_RosE
  • induktion i hverdagen

    Forumindlæg
    Hej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!!
  • Wheatstones Målebro

    Forumindlæg
    Hej Folkens ! Jeg skal til at lave mit eksamens projket i Fysik.. Jeg har valgt noget med Wheatstones Målebro, men mangler lige et perfekt projekt omkring det? Altså målinger osv.. nogen der kan hjælpe ? ..
  • Fremstilling af syre

    Forumindlæg
    Jeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden...
  • Elektrolyse af natriumhydroxid

    Forumindlæg
    Jeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help??
  • Base forsøg

    Forumindlæg
    Hej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem??
  • Emissions- og absorptionsspektrum

    Forumindlæg
    Hey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci
  • Hypotetisk deduktiv metode

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen?
  • Coulombs lov

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal op i fysik som den anden sidste eksamen inden huen, på mandag... Et af emnerne er radioaktivitet - og jeg forstår intet af Coulombs lov... Er der nogen der kan forklare mig den/det sådan at jeg kan forstå den?
  • afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    hej alle. forbereder mig lige til fysik eksamen. nogen der ved noget om: afstandsbestemmelse til stjerner afstandsbestemmelse på jorden afstandsbestemmelse til nærmeste stjerner afstandsbestemmelse til fjernere stjerner og galakser afstandsbestemmelse ved hjælp af rødforskydning Kunne virkeli...
  • potentiel og kinetisk energi

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten
  • Naturvidenskabelige verdensbilleder

    Forumindlæg
    Har lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges!
  • Tycho Brahes måleinstrumenter

    Forumindlæg
    Hej :) Tycho Brahe havde sit observationssted, Stjerneborg. Er der nogen som ved hvilke måleinstrumenter han brugte? Eller har du nogle andre instrumenter som kunne være gode at komme ind på, når jeg skal fortælle om måleinstrumenter, til min fysik eksame. Hilsen Anne. På forhånd tak :)
  • Forskel på halveringstid og halveringstykkelse

    Forumindlæg
    Jeg skal meget snart til eksamen i fysik. Jeg kan risikere at komme op i radioaktivitet og halveringstid, men jeg har ikke lavet forsøget, som omhandler Ba*-137's halveringstid. Hvordan beregner man halveringstiden? Håber der er én som kan hjælpe! (:
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ?
  • Hjææææææælp! fremstilling af salt?

    Forumindlæg
    (Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s
  • Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie
  • Temperaturbegrebet

    Forumindlæg
    Hey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :)
  • Lidt spørgsmål til syrer

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :)
  • Det periodiske system.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p...