Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 16661 til 16680 af 74459
-
Biologi Eksamen - Nedarvingsmønstre?
ForumindlægHej! Hvad er de forskellige nedarvingsmønstre? Kan nogen hjælpe med at fortælle mig hvordan de ser ud? -
Gødning..eksamen spørsmål
ForumindlægHej ALLE. Forklare næringssaltes betydning for plantevækst og hvorledes landmanden tilfører afgrøderne gødning. Planter har brug for næringssalter såsom Nitrat og fosfat til at vokse og dele sig..... hjælp til resten I forhånd tak -
Nogen som var til syg eksamen i engelsk??
Forumindlæghej alle Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her. Jeg vil gerne vide hvad opgavesættet hedder fra. Mange hilsner fra Katrine :) -
Notater til tysk eksame!
ForumindlægJeg mangler noget inspiration til nogle tyske noveller. Så jeg tænkte om nogen havde notater til disse:Fra bogen REISE TOD TRÄUME.1) Arno Surminski: VOM RIO SAN JUAN. 2) Milena Moser: MEIN ZWEITER MORD.3) Franz Hohler: INFORMATION.4) Erich Fried: ZUKUNFT? (digt)+Joseph von Eichendorff: AUS DEM LE... -
Eksamen: analyse af en tekst om mode?
ForumindlægJeg har været så heldig at trække det emne i fransk, som jeg ved mest om: mode. Dog er jeg lidt usikker på, hvordan jeg analyserer teksten. Det er en tekst, som beskriver haute couture: karakteristikkerne, haute couture i dag osv., og så er der noget med nogle beskrivelser af stormagasiner. Er de... -
Eksamen - sproglige virkemidler
ForumindlægHej:) Jeg har et digt, som jeg skal finde sproglige virkemidler i. Der er ret mange, så jeg vil finde ud af, hvad det betyder for digtet. Hvilken virkning får det, hvis forfatteren bruger mange sproglige virkemidler? På forhånd tak 1. Bare en regnvejrsaften. Alting er lydhørt nær. Dråber f... -
24 timers fransk eksamen
ForumindlægHey! Jeg har trukket emnet "Første verdenskrig" og fik udleveret to tekster. Den ene er et uddrag fra en journal fra 1915 og det andet er en moderne avisartikel. Min præsentation skal vare mellem 5-7 minutter. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal behandle og hvor hvor meget i dybd... -
redegørelse af periode? - historie eksamen
ForumindlægJeg har trukket kolonisering, og jeg tænkte på om man må redegør for perioden i redegørelses delen? -
spørgsmål til dispusition til eksamen! induktion!
Forumindlægjeg har fået et eksempel på en dispusition og der er eksemplet induktion. der står.. forsøg 1. 5.b en spændingskilde viser at en magnet i en spole skaber spænding. forklaring: magnetfeltet i spolen ændres. Elektronerne flytter sig. jeg forstår godt forklaringen, men ikke det m... -
HISTORIE EKSAMEN - ANTIKKEN HELLAS HASTER
ForumindlægJeg skal op til historieeksamen imorgen, og jeg har trukket emnet antikken - hellas. Jeg har fået tildelt 6 kilder, hvoraf 3 af dem overordnet beskriver samfundsstrukturen og styreformen i Athen vs. Sparta. 1 af kilderne omhandler Perikles - hvem han var, og hvad han gjorde. De 2 sidste kilde... -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Biologi A eksamens noter
ForumindlægHej derude, Er der en som sidder inde med noter til Biologi A pensum? Ville være til stor hjælp!! Håber I kan hjælpe :) -
Laborant eksamen 1. semester
ForumindlægHejsaJeg læser til bioprocesteknologi.Vi kan efter 2. semster skifte over på 3. semester hos laboranterne.Vores udd. er nyt så der findes ingen eksamenssæt - endnu.Så der skulle ikke være nogle der ved om der ligger nogle fra laboranternes eksamen.Jeg ved at de i starten bruger kemiA, men vi har... -
Hjælp til biologi eksamens opgave
ForumindlægHej denne opgave som ligger på dette link vil jeg meget gerne have hjælp til. Jeg har svært ved at forstå figurene. Håber virkelig der er en der kan hjælpe, den er nemlig meget svært synes jeg!!http://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1997/maj/opgave%201... -
Spørgsmål til AT-eksamen - METODER
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og arbejder med min synopsis, og tror desværre jeg har brugt forkert metoder. Derfor har jeg søgt efter at finde nogle nye metoder, som jeg så kan sige at jeg skulle have brugt i stedet. Men jeg har problemer med at finde dem. Jeg håber derfor at der er nogle der kan hjælpe m... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
AT EKSAMEN !!! Hvilke metoder?
ForumindlægHej . Jeg skal skrive AT i fagene Historie og Erhvervsøkonomi. Hvad for nogle metoder skal der bruges der? (: -
Eksamen i skriftlig musik
ForumindlægHej :-) Til jer der har været oppe til skriftlig musik i dag: Hvordan gik det? Og hvilken opgave lavede I? -
Eksamens hjælp (C-niveau)
ForumindlægHej, Jeg tænkte på, om man kan koble "Millenaristiske bevægelser (cargokult)" sammen med "Eskatologi: De sidste tider"? Hvis ja, hvordan? I min bog står der lidt under Eskatologi afsnittet, men jeg forstår det ikke i forbindelse med underemnet. Er der evt. nogen, der kan ...
