Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 16701 til 16720 af 74459
-
Igang med spansk m. eksamen, hjæælp!
ForumindlægJeg har om Mexico, og har fået en tekst om brødrene Arellano Félix som driver et multinationalt narkofirma derovre, hvor meget skal man gå i bybden med at snakke om teksten? Når man som sådan skal præsentere den, skal man vel referere den. Men er det kun hovedpointerne? Har svært ved at holde mig... -
Norsk kortfilm sorthvid eksamen
ForumindlægEr der nogen der har noget liggende omkring kortfilmen sorthvid? Filmen handler om en nazist der hedder Bernt, som møder en sort pige og nettet. Det ender med de bliver gift over nettet. -
eksamens tekster tysk a
Forumindlæghey ..ville høre om der er nogen der har gode noter til disse tekster...Das Spiel seines Lebens (Rovert Steinhäuser)Kinder der WildnisDer andorranische JudeDas Mädschen mit der EidechseStefanie af SichrovskyDie bleierne ZeitDie AmeisePrometheus Effi briestVil være taknemlig hvis i har... -
analyse spøgesmål til eksam
Forumindlæghej 1. hvad er kontruktive - destruktive - social rangstige 2. realisme og den nye realisme er det, det samme periode eller en helt ny periode 3. de der forskellige perioder, bruger man til at realitere med tekster deres stiltræk, er det ik rigtig ? -
Jeg skal til eksamen i morgen, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp! :)
ForumindlægJeg har fået at vide, at jeg bl.a. skal kunne følgende: Forklar begreberne værdighed, livets ukrænkelighed, selvbestemmelse og skråplanseffekt. Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak! -
Hjælp haster universets udvidelse eksamen
ForumindlægHej :) Jeg har trukket universets udvidelse idag og har nu 24 timer til at finde ud af det hvilket også er fint nok... tænkte på om det er nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på og specielt til hvad mit bilag kan blive imorgen ville være superdejligt da jeg er lidt lost :/ -
EKSAMEN - insulin og diabetes
Forumindlæger der nogen der har nogle guldkorn vedrørende dette emne, er de meget velkomne til at hjælpe. især hvis det drejer sig om figuren om respirationskæden, med glykolysen og krebs' cyklus! og nogle som kan forklare bruttoligningen: C6H12O5 + 6 O2 --> 6 CO2 + 6 H2O + 30 ATP ??? -
Hjælp: kemi eksam i morgen!!!
ForumindlægHej folkens, Har nogle spørgsmål, jeg håber i vil hjælpe mig med. 1. Hvordan kan det være at indskudsstofferne kan have forskellige ladninger? Jeg ved godt at det er pga. at deres næste yderste skal ikke er fyldt op, men hvilken betydning har det? 2. Hvorfor findes der sammensatte ioner/ fleratom... -
PANIK! eksamen, brug for hjælp nu!
Forumindlægjeg har trukket teksten "Die dunkelhaarigen Kinder von Berlin" og jeg kan slet ikke lige finde hovede og hale på den tekst! Jeg håber meget på at en kan hjælpe!! -
Eksamen imorgen: Gensplejsning!
ForumindlægJeg har trukket gensplejsning og sidder og fumler med en diskussion om fordele og ulemper v. at bruge gensplejsning på mennesker. -er der nogen der kan lede mig i en retning eller komme med hints, forslag? er ret fortabt i det spørgsmål. På forhånd mange tak -
Magmaopstigning - Eksamen i morgen
ForumindlægHej hvem der nu kigger :) Jeg har været oppe og trække i Naturgeografi til 24-timers forberedelse og trak: Tektonik- pladebevægelser, jordskælv og vulkanisme. Jeg undrer mig dog over hvorfor der kun er en opstrømning af magma visse steder? Opvarmes magmaen ikke ligemeget over det hele (det må den... -
Eksamen 25 min !
ForumindlægSamf B-niveau Nogle GODE problemsstillinger til overskriften: Finanskrise og globalisering Herunder med fokus på skattelettelser kontra offentlige investeringer Vi har fået skrevet en smule, men vi har sværet ved at flette globalisering ind i problemstillingerne,.. På forhånd tak -
Hjælp til re eksamen i Dataanalyse på CBS
ForumindlægHej Søger tutor til dataanslyse på HD til Reeksamen . Tiltrædelse hurtigt muligt. Timeforbrug +/- 10 timer. Pris aftales. Kontakt mig på 61722322 -
MUSIK eksamen i morgen!!!!!
ForumindlægHey.Vil høre om der tilfældigvis er en eller anden der ligger inde med fede noter til Mozarts klaversonate nr. 17 (1. sats) fra 1789?Eller beatles: A long and winding road?Ellers er jeg interesseret i noter om sonater i det hele taget.. Jeg har nemlig ligget syg i perioden, hvor de andre har fået... -
Skriftlig eksamen i naturfag...
ForumindlægNogen der har de korrekte svar til den skriftlige naturfagseksamen fra i år? Er nemlig ret spændt på min præstation :-SJeg tror det gik ganske fint, men må indrømme, at jeg er i tvivl! -
Kemi C - eksamen
ForumindlægNogen der har nogle dispositioner til følgende emner? Se selvfølgelig bort fra forsøgene. 1. Atommodeller og atomets opbygning Inddrag forsøg med flammefarver 2. Grundstoffernes periodiske system Inddrag forsøg med flammefarver 3. Ionbinding og salte Inddrag forsøg med chloridionindholdet i Aa... -
Tysk eksamen 2009
ForumindlægHej jeg har fået stukket en 24 timers opgave i hånden, og skal have hjælp til oversættelse. Nogle som kan hjælpe? På forhånd tak :) -
Haster !! Samfundsfag A Eksamen i morgen!
ForumindlægHej allesammen.... Jeg har lige trukket mit emne som er "Det internationale system og sikkerhedspolitik".... Der er bilag med som handler om Usa og Obama doktrinen.... Teheran og Islamabad.... Militær.... Nogen der har ideer til en problemformulering.......?????????? -
kamarabevægelse haster eksam imorgen
Forumindlæghej ville lige høre under kamara bevægelse: tilt er det når kamaraen køres med fx personen og panorering samme sted men bevæger den hvor person nu går hen er det rigtig ? travelling fx når en cykel skal skal køres væk fra kamara - parallelt ( skrå) der står i hvertfald i min bog, her bevæg... -
Haster fysik eksamen i morgen
ForumindlægHej:) Jeg har en praktisk opgave der lyder følgende: Hvis man har fast monteret en massiv cyllinder på en motor der kører 1400omdr/min. Der er lidt slør så cyllinderen kan give sig 2,8mm i enden op eller ned. Cyllinderen er 230mm lang og vejer 2,5kg. I enden er der et leje der er 10mm bredt, lave...
