Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16701 til 16720 af 27855
  • Metoder

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i historie med samfundsvidenskabelige tilgang, med fokus på den kvantitative metode. Men har den kvantitative fokus på kildekritik?? selvfølgelig har jeg arbejdet kildekritisk, men skal det med i metodeafsnittet? Tak på forhånd
  • 3 hurtige om Odysséen

    Forumindlæg
    1. Hvorfor hedder den Odyssé?2. Hvornår skrev Homer den ned?3. Hvad hed dem der fortalte historien, hvorfra Homer hentede inspiration?
  • Kongemordet i finnerup lade

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i historie imorgen og kan risikere at komme op i dette emne.Er der nogen der har noget hjælp i forhold til denne begivenheds påvirkning af senere kunst og historieskrivning.På forhånd tak
  • Eksamen! Hurtigt svar

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max?
  • HJÆÆLP weg von hier tekst

    Forumindlæg
    Hej har problemer med nogen spørgsmål til weg von hier teksten?? Hvilken rolle har biskoppen i historien? Hvad er "ein singen" Hvilke sprog taler Abraham og ekspedienten sammen på?
  • årsprøve i dag

    Forumindlæg
    er der nogen som har læst en af disse historier "Das Blaugeschlagene" eller "Königin von licht und Schatten" ?? for de er med i mit pensum, og forstår dem ikk...
  • problemstillinger? national identitet

    Forumindlæg
    Jeg skal til historie eksamen i morgen, men har virkelig svært ved at finde problemstillinger inden for mit emne som lyder "National identitet". Nogen der kan hjælpe?
  • Renæssancen - arbejdsspørgsmål

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der nogle af Jer derude, som har nogle gode links til arbejdspørgsmål til Renæssancen (Historie) som jeg kan blive insipireret af? Det ville være sååå dejligt og en kæmpe hjælp :)
  • Kulturmøder - Islam og Vesten

    Forumindlæg
    Har trukket kulturmøder, islam og vesten i min 24 timers forberedelses historie eksamen. Nogle med nogle kreative inputs til eventuelle problemstillinger, jeg er helt blank
  • Hiroshima.synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om atombomben med udgangspunkt i hiroshima. Jeg mangler kilder til historie-delen, og mangler metode i fysik-delen.. ER der nogen der kan hjælpe?
  • Nattergalen

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for noget hjælp her. Jeg skal skrive en analyse af nattergalen og det går også fint, men jeg kan ikke komme i tanke om en anden historie at relatere til.
  • Til alle

    Forumindlæg
    Hejsa..I 9ender klasse for man en bog ved navn: ALLES KLAPPT! 3Er der nogen der har notater fra nogen af disse historier?Ville jeg blive meget glad for at se på den.Mange tak.
  • ?

    Forumindlæg
    Jeg skal beregne grundflade areal ud på cheopspyramiden.. Men kender ikke formlen for det.. her er linket jeg skal tage det ud fra. http://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Mellem%25c3%25b8sten/Egypten/Cheopspyramiden
  • The hand that feeds me

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kunne godt tænke mig at få at vide om der er nogen der har lavet en essay om histrein "the handthat feeds me" ? hvad er moralen i historien ?
  • Dronning Victoria

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal besvare en problemformulering i AT i historie og engelsk og jeg ville gerne have lidt hjælp da nettet ikke helt gider svare: 3. Hvilke politiske og samfundsmæssige problemer var der under dronning Victorias regeringstid?
  • "Charles" (1948)

    Forumindlæg
    Hey derude. Nogle flinke mennesker, som har læst "Charles" af Shirley Jackson & som kan sige mig hvordan/hvorfor identitet er vigtig for denne historie?
  • da vinci mysteriet

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan huske hvilken bibliotek i London ham Lyndon og Sophie brugte til at søge om gralen? Den bibliotek som havde noget med historie at gøre...
  • da/hi opgave

    Forumindlæg
    hej allesammen. Jeg skla skrive en dansk og historie opgave, jeg har om individets tid 1960-2001, jeg skal skrive en problemstilling, som jeg har svært ved. nogen der kan hjælpe?
  • åndernes hus

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for jeres hjælp. er der nogle af jer, som har nogle rigtig gode ideer til hvad man kunne tage udgangspunkt i i historien så? Alt andet end Cuba-krisen...
  • eksempel

    Forumindlæg
    hvordan skal nedenstående forstås? det er en af de ting eleven på STX historie A skal kunne til eksamen. kan I give mig et eksempel hvad det er for noget? "-Samspillet mellem mennesker, naturgrundlag og samfund" tak på forhånd