Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16721 til 16740 af 25375
-
Digt analyser af div. digte.
ForumindlægHej. Nu nærmer eksamenstiden sig jo og jeg er i gang med at læse op til dansk. Mit problem er bare at jeg er virkelig svag i digte, vi har selvfølgelig haft en del i årets løb, men da vi har haft dem delt ud på klassen, mangler jeg analyser af rigtig mange. Så vil høre om der skulle være nogen de... -
AT
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål om hvorfor unge iscenesætter sig selv ved at leve på til skønhedsidealet. Jeg vil inddrage Anthony Giddens. Har læst hans teori flere gange, men forstår det slet ikke. Er der nogen der vil forklare mig det på en nem måde, hvor de ting man skal sige indgår. Jeg kan se at m... -
SRP - Biologi A
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere fag og emne til SRP og er for at sige det mildt rimelig lost. Jeg skal skrive i faget biologiA og derudover har jeg kemiB, idrætC, relC, samfC, oldC, historieA, danskA, matematikA. Jeg har på det seneste overvejet hudkræft, men ved ikke hvilket fag jeg skal koble... -
pink floyd - the wall
Forumindlægjeg skal til engelsk eksamen her på tirsdag, og jeg har om pink floyd. jeg har læst en del om dem, og set filmen "the wall" op til flere gange. men jeg er lidt i tvivl om hvordan filmen og deres musik påvirkede folk den gang? Psykedelisk rock er jeg også meget i tvivl om. fik det folk t... -
HJÆLP - Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder ligenu med en synopsis til en årsprøve i mundtlig samfundsfag. Jeg er igang med metodeafsnittet, og bliver pludselig meget forvirret over hvilke metoder jeg har brugt? Min problemformulering omhandler unges manglende interesse og valgdeltagelse til EU-valg. Til at besvare mine ... -
Effektive rente
ForumindlægHej! Jeg har et problem med en matematikopgave, som jeg håber i kan hjælpe med. Opgave lyder på: Et ungt par får tilbudt 2 billån til køb af en ny bil. Forhandleren kan tilbyde et lån med en rente på 6 % p.a. med månedlig rentetilskrivning. a) Beregn den effektive rente p.a. på forhandlerens ... -
Nogle der vil læse mit essay?
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg er ved at skrive et essay om døden som motiv i bøger og film til børn og unge. Ville bare høre om der er nogle der har lyst til at læse den igennem, og fortælle mig hvis jeg gør noget galt :-) er nemlig ikke den skarpeste til dansk, så tager imod alt med kys hånd. ... -
Håber i kan hjælpe
ForumindlægHej. Jeg har to spørgsmål, jeg håber du/i kan hjælpe mig med. Det ene er: Hvordan ville i sige man kunne understøtte de unge i deres socialiserings og identitets proces , så man bruger de sociale medier som, et værktøj i stedet for bare at væren et problem? Det andet er: Hvilke tegn vil i sige... -
Hvorfor hedder det BMI>31?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP og skal skrive om fedme i det senmoderne samfund. Til det læser jeg selføgelig om BMI. Har man en BMI>30 så er man svær overvægtig(fed). Men i sundhedsstyrrelsens rapport skriver de at udviklingen af unge mænd med BMI>31 kg/m^2 er steget.... Hvad vi... -
Sommer- og vintermorfer plasticitet
ForumindlægHejsa Jeg er ved at læse op på noget plasticitet, og faldt i den forbindelse over sommer- og vintermorfer. Da det er en plastisk respons at skifte fra sommer- til vintermorf og omvendt, og da jeg ved at plastiske, erhvervede egenskaber ikke nedarves til næste generatio... -
Produkt til projekt - hjælp!
ForumindlægHej :-) Vi har i vores gruppe valgt at have om "Unge og Demokrati", men vi er blanke på idéer til produkt. Vi har først tænk på, at vi vil have tre dukker til de tre tidsperioder vi tager udgangspunkt i og karakterisere dem, men da ingen af os kan sy, eller har idéer til hvordan det k... -
SRP psykologi/engelsk??
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i december måned og har valgt at skrive i fagene psykologi og engelsk (hvilket jeg ikke kan ændre), men jeg har stadig ikke besluttet hvilket emne jeg vil skrive i :-( Har tænkt lidt på noget med identitetdannelse, altså noget med hvordan medier og mediebrug på... -
Medier
ForumindlægHej alle. Jeg har projekt uge hvor jeg har valgt at fremlægge om sociale medier om unges udvikling .. Men jeg skal også lave en produkt ved siden af .. Har i nogle ideér hvad jeg kunne lave? Helst noget kreativt da det jeg mest god til;) Tak på forhånd... -
Kan jeg tage blot ét år
ForumindlægHej. Jeg er lige fortiden i gang med første år på gymnasiet, men ønsker brændende et år i udlandet. Jeg har læst utrolig meget om Ib'en, men vil egentligt bare høre om der er nogen, der har taget blot andet år i udlandet og kommet hjem igen og færdiggjort trejde år i Danmark. Jeg ved det ... -
Feminisme - spørgsmål
ForumindlægHej alle derude! Jeg har i øjeblikket projektuge. Vores overemne er "overgange," og jeg og min gruppe har valgt emnet "feminisme." Jeg kom til at tænke over: Hvordan kan man brede sådan et emne ud? Det er jo en overgang, vi fortæller om. Hvis man nu f.eks. havde valgt skønhe... -
Overgangen fra barn til voksen
ForumindlægHej Mennesker, vi er to piger fra niende klasse, som i denne unge har projekt uge, overemnet er overgange, vi har valgt emnet overgangen var barn til voksen. Vi kunne derfor godt tænke os at høre jeres meninng om hvornår man er voksen og om i er bange for at blive voksne :) - derud over har vi l... -
Hvad hedder romanen?
ForumindlægHej SP. Det er ved at være nogle år siden jeg læste romanen og kan simpelthen ikke huske hvad den hedder. Skal bruge den til at perspektivere fra en ungdomsnovelle. Bogen jeg leder efter handler om en gruppe unge mennesker, som tager på telttur. Kan ikke huske så meget andet end at en af personer... -
Analyse af "Rejseminder"
ForumindlægJeg har et digt, som jeg ikke rigtig kan få mening i. Jeg forstår godt det overordnede. Han snakker om deres minder osv. Men vil rigtig gerne gå mere i dybden med den. Håber i kan hjælpe mig. Rejseminder af Sophus Claussen fra Pilefløjter (1899) Og det var paa Skanderborg Station , der ... -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 9 klasse. I næste uge skal vi have projektopgave, men jeg har svært ved at udarbejde en problemstilling Jeg har om skønhedsidealer. Jeg vil gerne have noget med skønhedsidealer før i tiden og hvordan det på... -
Eksamensprojekt -spørgeskema
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver eksamensprojekt i samfundsfag og psykologi, i den forbindelse har jeg et spørgeskema til unge mellem 16 og 24 år. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvor man kan lægge linket ud til det for at få flest mulige besvarelser?? Jeg har nemlig ikke fået så mange...
