Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16721 til 16740 af 23684
-
De brølende tyvere i USA
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet den opgave at 1) analysere/diskutere hvorvidt 1920'erne bidrog til at leve op til idealerne i den amerikanske drøm 2) lave en perspektivering af de brølende 1920'ere (til noget lignende) Jeg er desværre i tvivl om hvordan 1920'erne skal 'analyseres og dis... -
Synopse
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive synopse, og kom lige til at tænke på noget. Min synopse består selvfølgelig at de taksonomiske niveauer: Redegørelse, analyse og diskussion, og faget jeg skriver synopse i er KSH: Samfundsfag, religion og historie. Jeg kom da til at tænke på, om alle tre fag skal... -
Vigtigt!!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med, at komme igang med denne kemi opg. Opg lyder: I en beholder findes en gas, som kan være enten methan, CH4(g), eller ethan C2H6(g). For at undersøge, hvilken gas der er tale om, foretager man en analyse. Analysen viser, at 13,81 g af gassen fylder 11,4 L ved tempe... -
SSO -i religion
Forumindlæghej jeg sidder ogskriver SSO og jeg skal aflevere om 2 dage men er i yvivl om hvordan jeg skal få min analyse ind af det matriale der er med opgaven...... jeg overvejre 2 ting 1) at skrive noget hvor jeg bruger den som min kilde/henviser til den 2) når alt det jeg har skrevet til opgaven sætter j... -
Hjælp til regnskabsanalyse
ForumindlægHey. Jeg er som mange andre i gang med SRP og skal til denne bruge en regnskabsanalyse de seneste 5 år af "Dantax Radio A/S" 's regnskab. Og der har jeg brug for noget hjælp. Jeg er usikker på om det jeg har skrevet er fornuftigt og om der mangler noget. Og så mangler jeg hjælp til ... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle sammen . Er i gang med at lave SRPog skal til at anayser Mel Gibsons film The passion of the Christ (2004) med særligt fokus på fremstilling af Jesus lidelser herunder skal jeg behandle forskellige filmiske virkemidler og kommer med en analyse af films komposition skal også indgå.. Nogle... -
SRP-sprøgsmål - Rumkapløbet
ForumindlægHej jeg skriver om rumkapløber i fagene fysik og historie. Jeg er blevet færdig med fysik delen og har redegjort for selve rumkapløbet. herefter skal jeg analysere to kilder med henblik på formålet med rumkapløbet. Hertil har jeg analyseret John F. Kennedys tale "Man on the Moon", men j... -
taksonomiske niveauer
ForumindlægHei jeg er ved at skrive samfundsfagsaflevering og mit 2.spøtgsmå lyder sådan Analysere hvordan politiske partier og enkeltpolitikkere kan gør brug af massemedierne- indrag bilag A - mit spørgsmål lyder: når der står analysere (udfra en artikel, hvad er det så helt nøjagtig jeg skal gøre ved ... -
Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?
ForumindlægJeg skal lave en konkurrenceanalyse med udgangspunkt i Hungry og Takeaway. Det er til min SRP, hvor jeg skal analyser hvordan branchen har brugt disruption, specielt Hungry.dk. Hvodan skal jeg gribe opgaven an? Altså i hvilken rækkefølge skal analyserne opsættes i opgaven. Jeg tænker Skydeskiv... -
Engelsk medicinsk videnskabelig tekst
ForumindlægJeg skriver, da jeg er gået i stå med en opgave. Det er specielt analyse afsnittet af den, der har voldt mig størst kvaler. Jeg tror ikke, at jeg har lavet analyse afsnittet godt nok, så hvis der er nogen der har lyst til at hjælp mig lidt, så ville det være fint. Jeg er villig til at komme med e... -
Hjælp til problemformulering - samfA og engA
ForumindlægSkal til at skrive problemformulering til AT, hvor årets AT emne er mennesker og naturen. Jeg har valgt at skrive i samfundsfagA og engelskA, hvor jeg har valgt emnet: Trumps klimapolitik. Her vil jeg gerne bl.a. i engelsk lave en retorisk analyse af en af trumps taler om klimapolitikken, og evt.... -
væsentlige træk i borgerretskampene usa.
Forumindlægjeg har fået spørgsmålet. 1) giv en kort redegørelse for de væsentlige træk ved de amrikanske borgerretskampe i 1950'erne og 1960'erne, og analyser Martin Luther Kings tale, "I have a dream" jeg har analyseret talen. men har store problemer med at forstå den første del a spør... -
Citater med som sidetal?
ForumindlægJeg analysere to historiske kilder og bruger derfor nogle citater til at underbygge hvad jeg skriver. men gælder disse med som sidetal? Vi har fået at vide, at citater som hovedregel ikke gælder med i de 15-20 sider. men når de bruges som underbyggelser i en analyse skulle man tro de gælder med..... -
Hjælp til engelsk essay
ForumindlægEr der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rhetorical features and... -
SRP: Afsæning / IT
ForumindlægHej, Jeg skal skrive min SRP i de her dage, og jeg er virkelig ikke god til sådan noget. Jeg har store problemer med at komme igang, og finde ud af hvilke modeller jeg skal bruge fra Afsætning. Min opgave titel: Virksomheden ønsker at få foretaget en analyse af konkurrencesituationen på det dan... -
Obamas victory speech 2008
ForumindlægKære studie-venner, Er der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rh... -
miljøbeskrivelse
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget f.eks. en miljø beskrivelse skal fylde i en analyser fortolk opgave? I problemformuleringen står der at jeg skal tage udgangspunkt i en kort præsentation af værket, analysere og fortolke og gå i dybden med fortællerens holdning til hovedpersonen. Hvor mege... -
Eftertidens syn på det athenske demokrati
ForumindlægI mit studieretningsprojekt skal jeg analysere eftertidens syn på det athenske demokratiet. Jeg har ledt efter egnede kilder - både til analyse og generel infomation - dog uden held.. De eneste kilder jeg har fundet, der vurderer eftertidens syn er i "ansigt til ansigt med grækerne" ... -
Eftertidens syn på det athenske demokrati
ForumindlægI mit studieretningsprojekt skal jeg analysere eftertidens syn på det athenske demokratiet. Jeg har ledt efter egnede kilder - både til analyse og generel infomation - dog uden held.. De eneste kilder jeg har fundet, der vurderer eftertidens syn er i "ansigt til ansigt med grækerne" m... -
Cubakrisen SSO Politisk situation
ForumindlægHej Jeg sidder lige i et problem. Jeg er lidt forviret da jeg har fået stillet spørgsmålet til min SSO. Der ønskes en redegørelse for Cubakrisen 1962. Endvidere ønskes en analyse af Theodore Sorensens kilde i kilder til belysning af Cubakrisen 1962, med henblik på en diskussion af den politisk...
