Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16761 til 16780 af 24089
-
Ond i sulet- TEMA?
Forumindlæghej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp! ved ikke om nogen af jer har læst ond i sulet, men den skal ejg aflevere synopse til onsdag og sad og lavede analysen men blev i tvivl om temaet? hjælp hjælp hjælp! på forhånd tak ! :) -
Novelle genre
ForumindlægHej... Jeg skal lave en analyse af Anders Bodelsens novelle "Alt er tilladt", men jeg ved ikke hvilken genre den tilhører inden for noveller. + Er den nogle som kan nævne nogle undergenre inden for noveller ?? På forhånd tak :) -
"Tennis" af Kim Fupz Aakeson! hjælp
ForumindlægHej, sidder og skal analysere og fortolke Kim Fupz novelle "Tennis". Nogle der ved hvad man kan relatere/ perspektivere den til? altså fx. andre af hans noveller, eller af andre forfattere med skrivestil osv. -
NOVELLE DER HANDLER OM KÆRLIGHED?
ForumindlægHej allesammen! kender i en god novelle, som hander om kærlighed og er god at analysere som hører til under emnet " livets værdier" - som jeg skal bruge til eksamen, nemlig til at skrive en synopse af. Tak på forhånd!:) -
Synopse hastesag??
ForumindlægHej folkens Jeg har et meget vigtigt og haste spørgsmål.. Hvordan stiller man en synopse op og det ville være rart hvis det gik lidt hurtigt. den skal afleveres imorgen På forhånd mange tak for hjælpen... Forresten er der nogen der har læst Partisan af gerd rindel (1983) det er den jeg skal ana... -
Billedanalyse
ForumindlægHej, jeg har noget billedanalyse for til på Fredag... Menøøh, har lidt svært ved det, så det ville være dejligt hvis der var nogle der kendte nogle nemme billeder at analysere (4 Stk.: Surrealisme, Naturalisme, Impressionisme og Ekspressionisme) og det er til 9. klasse På forhånd tak! :) -
Aftryk, Naja Marie Aidt
ForumindlægEr der nogle, der har lavet en analyse af Naja Marie Aidts novelle "Aftryk" fra novellesamlingen tilgang, eller bare har arbejdet med den før? Jeg skal skrive opgave om den, så hvis der er nogle, som har nogle guldkorn, ville jeg meget gerne høre om dem. -
The Descent of Man
ForumindlægHej med jer!! Jeg sidder og skal analyser denne tekst i forbindelse med Charles Darwin, er der mon nogen af jer som evt. sidder med en oversættelse eller noget af teksten, jeg synes godt nok, at den ikke er helt nemt at gå til.. Tak på forhhånd -
Musikanalyse
ForumindlægHejsa dejlige mennesker Der skulle vel ikke være nogen der ligger ind med en musikanalyse af Mozart klaversonate nr. 16? Og jeg mener ikke en analyse i punktform, men en med en masse lækre beskrivelser. Det ville være en gigantisk hjælp! >Renée -
Orla Lehmanns tale ved casino mødet
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brugt for lidt hjælp, hvad var hensigten med at Orla Lehmann holdte en tale ved casino mødet? og hvorfor kom den til at betyde så meget for starten på demokrati i DK? Og hvordan skal jeg lave en analyse af den tale? På forhånd tak! -
Noter til Grundtvig
ForumindlægHey. Er der en der harn nogle noter til Grundtvigs salme "Den signede dag med fryd vi ser" , så modtages de med kyshånd. Jeg synes den er svær at analysere og da det er en del af pensum er det nok meget smart bare at forstå lidt. :) -
hjælp:Et eksempel på et culturelt behov ifl. SOR Modelen
ForumindlægHej er i gang med et projekt om solceller. Jeg er igang med at bruge SOR -modellen til at analysere forbrugerens stimulans. jeg har brug for et godt eksempel på en kulturel stimulans en forbruger kan have når der er tale om solceller. -
Hermeneutiske spiral?
ForumindlægHej allesammen Lige et tvivlsspørgsmål: Hvis jeg har skrevet i psykologi og biologi, kan jeg så godt sige at jeg har anvendt den hermeneutiske spiral til at fortolke og analysere bøger/avisartikler mm., selvom det ikke er historie jeg skriver i ???? -
Hvad hedder jeg-fortæller på tysk?
ForumindlægJeg er i gang med, at analysere en svær tysk tekst. Men jeg ved ikke, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk. Er der nogen af jer der ved, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk? Tak på forhånd : - ) -
billedsprog eller metafor?
Forumindlægjeg er ved at analysere en tale og kom lige lidt i tvivl om noget. "Hvad Amerika er smager nu af noget ubetydeligt i forhold til, hvad vi har smagt i snesevis af år". er dette en metafor, billedsprog eller?? håber nogen kan hjælpe? -
Irakkrigen
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave, som lyder : I skal foretage en analyse af om det juridiske grundlag for Danmarks deltagelse i Irakkrigen var i orden?(Ud fra historiske kilder) Jeg kan slet ikke finde nogle kilder, håber at i kan hjælpe mig med at finde en kilde -
Rødhætte
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en analyse af "Rødhætte" til min mundtlig dansk afgangsprøve. Er det nogen der kan hjælpe med, hvad moralen i "Rødhætte" er? Og hvad man kan perspektivere til? Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak! :-) Vh Anna, 9. klasse -
Dansk mundtlig eksamen - ungdom og identitet
ForumindlægEr der nogle, der kender nogle tekster, film osv, der er gode at analysere til en dansk mundtlig eksamen? Det vil betyde meget, hvis i havde noget! Jeg er nemlig helt idéforladt.. Tak på forhånd -
Engelsk A - studentereksamen
ForumindlægHej Er der nogle der kort kan forklare mig hvordan eksamen på STX i mundtlig engelsk foregår? Har I nogle gode links til analysemetoder ol., da jeg kan forestille mig, at man skal analysere en tekst? Hvis det så også er tilfældet, skal man så perspektivere til andre tekster og i så fald, hvilke?... -
Teksten Leute af Gina Ruck-Pauquet
ForumindlægHej. Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde der havde læst teksten "Leute" af Gina Ruck-Pauquet, da jeg har en smule svært ved at fortolke eller analysere teksten med henblik på et overordnet emne. Håber der er nogle der kan hjælpe!
