Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16781 til 16800 af 33009
  • AT - matematik metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =)
  • Espergærde GYM!

    Forumindlæg
    Hej nogen som kender læreren Torben Wiberg Køldal fra EG? Han er lærer i samfundsfag, historie og erhvervsøkonomi!Vil bare vide om han er streng, for har ham nemlig som censor....
  • HJÆÆLP weg von hier tekst

    Forumindlæg
    Hej har problemer med nogen spørgsmål til weg von hier teksten?? Hvilken rolle har biskoppen i historien? Hvad er "ein singen" Hvilke sprog taler Abraham og ekspedienten sammen på?
  • Werther

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med nogle gode notater til historierne Die leiden des jungen werther & Die neuen leiden des jungen werther???
  • Religion - humanistisk - kildekritik ??

    Forumindlæg
    Hej. Religion er jo et humanistisk fag ? Kan man anvende kildekritik i religion, eller fungere det kun i fx historie? Hvis man kan bruge kildekritik, hvordan bruger man "det" så, kan nemlig ikke lige huske det :)
  • enevældens konsekvenser

    Forumindlæg
    Hejsa ;) jeg skal til eksamen i historie og har desperat brug for hjælp med hensyn til hvad der skete efter enevældens tid og hvilke konsekvenser den tid havde? skriv hvis du bare har den mindste oplysning ;) TAK!
  • 3 hurtige om Odysséen

    Forumindlæg
    1. Hvorfor hedder den Odyssé?2. Hvornår skrev Homer den ned?3. Hvad hed dem der fortalte historien, hvorfra Homer hentede inspiration?
  • hjælp hjælp!

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan man siger "denne historie er skrevet af fx. Wilhelm Bortschaft""Diese Geschichte ist bei Wilhelm Borschert".. kan man sige det?
  • Kongemordet i finnerup lade

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i historie imorgen og kan risikere at komme op i dette emne.Er der nogen der har noget hjælp i forhold til denne begivenheds påvirkning af senere kunst og historieskrivning.På forhånd tak
  • Metoder

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i historie med samfundsvidenskabelige tilgang, med fokus på den kvantitative metode. Men har den kvantitative fokus på kildekritik?? selvfølgelig har jeg arbejdet kildekritisk, men skal det med i metodeafsnittet? Tak på forhånd
  • Emnet ''grænser''

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :)
  • Christiania for og i mod

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave.. strår og mangler to artikler hvor den ene er for christiania og den anden i mod.. håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med dette
  • Eksamen! Hurtigt svar

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max?
  • årsprøve i dag

    Forumindlæg
    er der nogen som har læst en af disse historier "Das Blaugeschlagene" eller "Königin von licht und Schatten" ?? for de er med i mit pensum, og forstår dem ikk...
  • Kildekritik - eksamensforberedelse!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder til en 24- timers årsprøve i historie og skal analysere en historisk kilde. Min kilde er bare en oversættelse af en ældrer beretning. Men gør det så kilden til en sekundær kilde? MVH Morten
  • Hiroshima.synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om atombomben med udgangspunkt i hiroshima. Jeg mangler kilder til historie-delen, og mangler metode i fysik-delen.. ER der nogen der kan hjælpe?
  • Induktiv og deduktiv

    Forumindlæg
    Hej Jeg har om hungersnød i Kina 1958-62 og ville gerne vide hvordan jeg i forbindelse med samfundsfag el. historie kunne bruge den induktiv eller deduktive metode så de går ind under mit emne.
  • Nattergalen

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for noget hjælp her. Jeg skal skrive en analyse af nattergalen og det går også fint, men jeg kan ikke komme i tanke om en anden historie at relatere til.
  • spørgsmål !

    Forumindlæg
    hej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål?
  • da vinci mysteriet

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan huske hvilken bibliotek i London ham Lyndon og Sophie brugte til at søge om gralen? Den bibliotek som havde noget med historie at gøre...