Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16801 til 16820 af 27496
  • kursiv eller ikke-kursiv?

    Forumindlæg
    Skal udregninger i kem, f.eks. reaktionsskemaer, skrives med kursiv eller ikke med kursiv i kemi?Så var der lige et andet spørgsmål, I2 er det "solid" elelr er det (aq). Hvilken tilstandsform :) Katrine
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • Arkitekt

    Forumindlæg
    Hej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd.
  • Dipol og IR absorption

    Forumindlæg
    Altså ifølge Isis Kemi A, har dipole molekyler ikke et IR-spektrum - men dette billede viser da, at det har O2 fx?? Please forklar. http://www.earth.rochester.edu/fehnlab/ees215/fig16_5.jpg
  • udfældes

    Forumindlæg
    hej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig
  • Mættet og umættet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er så heldig at skulle til eksamen i mundtlig kemi, men er lidt i tvivl om flg.: Hvornår (hvordan) kan man sige at et carbonhydrid er mættet eller umættet? Forstår ikke helt princippet i det der med mættet og umættet.
  • Eksamenshjælp søges

    Forumindlæg
    Eksamenshjælp i kemi søges til gymnasieelev - niveau c - mundtlig eksamen 15. juni 2009. God timeløn gives. Vi bor i Virum. Kontakt : [email protected]
  • plz HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som op i skriftlig kemi på fredag og tænkte om der var nogen, som kunne evt. henvise til noget materiale om START/LIGEVÆGT skema ?? Jeg forstår ikke hvornår der skal trækkes fra eller lægges til. plz hjælp
  • Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?

    Forumindlæg
    Skal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :)
  • Nernst lov

    Forumindlæg
    I Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)?
  • Hvorfor skal der afstemmes med OH- i basisk opløsning i en redox reaktion?

    Forumindlæg
    Hej jeg forstår ikke hvorfor der skal afstemmes ladninger med OH- i basisik opløsning, i en redoxreaktion? Eller en H+ ion i en sur opløsning? Er der nogen der kan hjælpe, jeg har en kemi test i morgen.
  • Hjemmeside?

    Forumindlæg
    Hey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge)
  • Hydrogen uddrivende metaller

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et lille spørgsmål angående Redox reaktioner i kemi Har et spørgsmål som lyder følgende: Beskriv Hydrogen uddrivende metaller Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med det :)
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i moren i fysik/kemi, og vil gerne vide hvordan man bevæger sig frem og tilbage på isotoptabel. Hvordan man skal skal bevæge sig, hvis et stof udsender en alfapartikel osv... Svar venligst hurtigst muligt, tak.
  • NV: Hjertekarsygdomme

    Forumindlæg
    Er ved at lave NV projekt (kemi, bio, geo.) Er åreforsnævring og Åreforkalkning det samme? Hvilke sygdomme bør jeg skrive mest om under "Hjertekarsygdomme"
  • Hvordan ser man om fx NH4 har + eller - ion og hvor mange

    Forumindlæg
    Hej :-) Sidder her med noget kemi, og undre mig lidt over hvordan man egentlig ser hvorvidt fx NH4 er en plus eller minus ion (da det jo består af to grundstoffer) og hvor mange + 'er eller - 'er. Tak på forhånd :-)
  • stuetemperatur

    Forumindlæg
    Jeg skal regne noget gibbs energi og skal bruge stuetemperatur (som vi ikke lige målte da vi lavede forsøget) - men hvad siger man det normalt er - er der ikke en form for standard når man regner i kemi?
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har kemi på b niveau og kan risikere at trække dette spørgsmål. Forklar om atomer, molekyler og ionforbindelser.. Jeg er lidt i tvivl om hvad der er relavant at fortælle.
  • JEG HAR BRUG FOR HJÆLP, TAK!

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og jeg er helt lost.. er der nogle der kan nogle enkle forsøg til emnerne: radioaktivitet, mad og kemi, elektricitet, gødning og salte? på forhånd tak :)
  • pKs

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til AT her meget snart, hvor jeg skal bruge pKs for heroin, men kan simpelthen ikke finde den. Jeg har ledt i Databog for fysik og kemi. Hvis der er nogen, der kunne hjælpe ville det være rigtig fedt Vh. Rasmus.