Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16801 til 16820 af 23684
-
SRP
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, for jeg er lidt på herrens mark. Jeg skal finde noget sekundært litteratur til de digte, jeg skal analysere i min SRP. Nærmere, jeg skal have fat i nogle bøger eller troværdige internetsider, som analysere og helst også fortolker digte fra 1... -
koncentration i hjertevæv forstår det ikk?!!
ForumindlægHar fået et spørgsmål som jeg skal kunne forrholdsvis snart så håber virkelig i vil hjælpe mig for er overhovedet ikke lige den der har styr på det:) Der er blevet lavet en analyse af noget hjertemuskelvæv efter en blodprop påvirket(mol/g) upåvirket(mol/g) glycogen 1... -
hjælp hjælp hjælp
Forumindlæghej alle sammen jeg har en dag til at lave min synopsis færdig.. hjælp mig.. jeg har trukket skæbnen !! og ved virkelig ikke hvad jeg skal have med i min synopsis fordi jeg skal analysere digtet skæbne af morten nirelsen.. men min lære siger jeg ikke bare skal analyser digtet jeg skal også komme ... -
Hjælp til udformning af spørgsmål
ForumindlægHey people:) Skal skrive AT-synopsis som var det til AT-eksamen. Har problemer med at finde på et analyserende spørgsmål:) eller i hvert fald et der for det hele til at hænge sammen:) Fag: Samfundsfag A og HistorieA Mit underemne Irakkrigen Problemformulering Kan USA's krig mod Irak siges at ... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
c-niveau eksamen? god karakter?
ForumindlægMusik eksamen! Hej, jeg har i dag trukket fag til eksamen, og jeg skal op i musik. Jeg vil rigtig gerne score en god karakter, så hvis noget kan fortælle mig hvad den musik analyse man skal lave skal indeholde hvis man skal gøre det godt, hvor detaljeret den skal være osv, vil jeg rigtig gerne vi... -
VIGTIGT METODE I RELIGION!!!
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op mandag!! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herme... -
Arbejderne, det moderne gennembrud
ForumindlægJeg har en del bøvl med at finde en god, dansk tekst til min opgave. Det skal enten skildrer arbejderklassen vilkår og klasseforskellene ELLER arbejderbevægelsen. Derudover skal jeg bruge en tekst, den kan perspektiveres til. Jeg har læst et uddrag af Pelle Erobreren, som umiddelbart for mig vir... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
hjælp til fysikeksamen
Forumindlæghejsa, jeg skal til fysikeksamen d. 18., og alle former for hjælp ville være dejligt :D det gælder både ting til dispositionen, gode råd til når jeg skal op og viden der er godt at få med jeg kan komme op i: magnetisme induktion transformation fremstilling af strøm ensretning af vækselstrøm radi... -
Suspekt - Proletar.
ForumindlægHej folkens! :) Jeg står og skal op til danskeksamen på mandag (d.14.) og ville derfor høre om der var nogle af jer, der lå inde med noget analyse af Suspekts 'Proletar' og/eller Dan Turells 'En tur ned ad bygaden', da jeg er ved at løbe tør for kreativitet selv, og aldrig har væ... -
Eksamen - globalisering
ForumindlægDer mangler lidt noget i det fjerde spørgsmål.... HJÆLP! 1. Redegørelse for væsentlige træk i Huntingtons ”The Clash of Civilizations”. 2. Analyse af Edward Saids kritik af Huntington med inddragelse af interview med Tariq Ramadan 3. Analyse af ”Jihad vs. MacWorld” og væse... -
Appelformer
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en sproglig analyse af kronikken "Knyt hånden og sig nej til dårlig mad". Her skal jeg så have fokus på appelformerne, men det finder jeg meget svært. Jeg har fundet frem til, at jeg mener at det er patos og logos der bruges. Patos, da han jo er meget "vred... -
Dansk afgangsprøve - Tekster fra Udkantsdanmark
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har trukket "Tekster fra Udkantsdanmark" (det må også gerne være en kort film) som fordybelses emne til afgangsprøven i 9. klasse. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en tekst/kort film, som jeg kan analysere. Hvis nogle af jer har nogle tekster e... -
Dansk synopse emne!
ForumindlægHej folkens! Jeg har trukket "Unge og identitet" som mit fordybelsesområde - og er godt og grundigt kørt fast i hvad fanden det er jeg skal vælge at analysere! Jeg gider ikke analysere en novelle, da det bare er noget værre rod for mit hovede! Jeg vil rigtig gerne skrive noget om ... -
Chi2 Test.
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle lave en Chi2 test. Jeg skal opstille en hypotese H1 om sammenhængen mellem partivalg og ønsket om økonomisk lighed i samfundet (enig – uenig), og så opstille en HO. Så skal jeg udfra http://www.surveybank.aau.dk/ lave en tabel og en figur der viser H1.... -
The white man's burden
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af 'Lispeth' skrevet af Kipling. En af betingelserne for analysen er, at jeg skal perspektivere historien til 'The White man's burden', men problemet er, at jeg ikke forstår den tekst... Skal egentlig bare vide hvilken holding digtet 'The whi... -
Mundtlig Dansk - Hjælp!!!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i næste uge og jeg kan bare ikke rigtig få rigtig hul på at analysere. Jeg har analyseret det, men det er som om jeg mangler noget. Jeg kunne godt tænke mig at se det fra en anden synvinkel af. Jeg har valgt "Mit liv som indvandrer" af Benny Andersen f... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHvis man får sådan et eksamensspørgsmål som nedenunder: Med udgangspunkt i de udleverede bilag og temaet skovøkologi skal du: 1. Redegøre for hvilke stoffer planter har brug for, og hvordan de optager dem fra omgivelserne. 2. Analysere hvilken forskel der er på muldjord og morjord, og hva... -
Fortolkning af "Skyd mig ned" - L.O.C.
ForumindlægJeg går på efterskole, og har i dansk mundtlig trukket "Lyrik" Jeg har valgt L.O.C. og Pernille Vallentins "Skyd mig ned" som prøveoplæg. Er der nogen som evt. har analyseret den før, eller har et bud til en analyse og fortolkning af den? Jeg er særligt interesseret i hvad...
