Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16841 til 16860 af 29671
-
Matematik metode
ForumindlægJeg har skrevet om Keynes og Friedmans teorier og herunder nationalregnskabsligningen og kvantitetsligningen. Jeg har sammenlignet dem i samfundsfag og bare kigget på dem hver især i matematik. Jeg ved at metoden i matematik hedder matematisk modellering, men er der ikke også under kategorier h... -
Hvad betyder position ?
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundlig samfundsfag C om Pierre Bourdieu, og der er et ord jeg ikke lide kan forstå. Han mener at et individ kan have forskellige typer at kapital, som kan bruges til at forbedre sin position i samfundet. Håber i kan hjælpe :) -
dumpet i to fag
ForumindlægHej Jeg har dumpet i to fag som jeg begge har på A-niveau. Det er samfundsfag og engelsk. Jeg vil derfor gerne tage dem om på VUC men jeg har hørt at jeg skal betale for at tage fag jeg dumpede? Er dette sandt? Hvad kan jeg gøre? -
Den danske kriminalitetslovgivning
ForumindlægHej jeg er i gang med vores samfundsfag projekt i kriminalitetslovgivning, og vi skal besvar nogle spørgsmål om det. Jeg er næsten færdig med den lille rapport, men har problemer med denne spørgsmål: Hvorledes forebygger den danske stat mod kriminalitet? Resocialisering skal inddrages. Håber på... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal i samfundsfag 0-B skrive en synopsis, der der lægger op til en diskussion og sammenligning af opvækstvilkår og socialisationen i h.h.v. Danmark og Afghanistan - og har i den forbindelse læst en masse omk. de danske og afghanske forhold, men jeg kan ikke få stillet problemformuleringe... -
AT eksamen - Metodeafsnit
ForumindlægHey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde... -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Konservativ og Socialistisk Folkeparti
ForumindlægJeg er i tviv om det Konservativ og Det Socialistisk Folkeparti skatte politik, hvor konservative går ind for sænkelse af topskatten mens venstre vil fastholde skattestoppet. Hvad er forskellen mellem topskatten og skattestop? Topskatten er 15% af al indkomst efter bruttoskat. Dvs. det Ko... -
Metoder?
ForumindlægHej folkens De mundtlige eksamer er lige rundt om hjørnet, og i den forbindelse har jeg et kort spørgsmål omkring metoder i AT. Jeg har nemlige skrevet om klimaforandringer og international politik, hvor jeg har brugt fagene naturgeografi og samfundsfag. Og hvis jeg blandt andet har brugt fors... -
Sociale medier og identiet
ForumindlægNogen der kan forklare samfundsfagligt: a. Hvorfor sociale medier har gjordt at der er kommet en stigning af kvinder og mænd med dårligt mentalt helbred. Det er i perioden 2009-2018. b. Hvorfor er piger i højere grad stresset i at følge med på sociale medier end drenge? Gerne sig hvis jeg ka... -
Redegørelse
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive sro i samfundsfag og engelsk. Men jeg er i tvivl om hvad man skal havemed når man redegøre. JEg skal redegøre for klassesamfundet i england med en teoretisk forklaring. Men hvad betyder det og hvordan gør man det? Jeg ved at jeg skal indrage Bourdieu, marx, Erik Olin Wri... -
Arbejdsfordeling
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport som skal afleveres imorgen. Jeg skriver om "Samfundskagen" og en del af min problemstilling lyder sådan her: Hvordan er arbejdsfordelingen, akademiker eller ikke akademiker? Med andre ord, hvor er der flest arbejdsløse? Je... -
Det haster!!!!
ForumindlægHej derude, håber at der er nogen, der kan hjælpe mig med noget! Jeg skal opstille to hypoteser, der kan forklare mønstre i tabellen, hvor de så skal understøttes af en faglig begrundelse. Men jeg ved ikke hvilke hypoteser, jeg skal opstille med - evt. mænd og kvinder? Kom gerne med eksempler, ... -
Problemformulering til dansk økonomi
ForumindlægJeg er i gang med min 24-timers eksamen i samfundsfag og har om dansk økonomi (bilagene fokuserer især på underskud i den offentlige sektor, velfærd, reformer og pres på arbejdsmarkedet) Jeg har dog lidt problemer med at finde en overordnet problemformulering, og håber der er nogen derude, der k... -
B- niveau: Bedst mulige forberedelse?
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal op i en samfundsfag eksamen, hvor jeg har 24-timers forberedelse. Men jeg er i tvivl om, hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til denne eksamen? Man kan jo nå meget på de 24 timer man har. Jeg tænker ifht. pensum, det er jo næsten dumt at læse op på det hele in... -
Indbindingsstrategi ? og hård magt
ForumindlægJeg mangler nogle samfundsfaglige begreber- ved at vores udenrigspolitik har ændret sig fra isolations- til indbindingsstrategi, desværre kan jeg ikke finde nogle kilder på, hvad indbindingsstrategi er? Derudover mangler jeg kilder på, hvorvidt Danmark brugte hård magt i deres deltagelse i krige... -
metode samf og bio
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med metoder i biologi og samfundsfag? problemet er at jeg ikke ved hvilken metoder jeg har brugt. jeg kan sende min AT opgave, så kan en hjælpsom godhjertet person se og hjælpe mig :( jeg sidder med den grønne AT-bog, men den er virkelig bar så dårlig, at jeg ikke fatter ... -
HJÆLP
ForumindlægKan ikke finde ud af de her 4 opgaver... Søgeopgaver til samfundsfag 1) Find dybdegående artikel om skilsmisser på infomedia (dvs. ingen ekstrabladet, BT og lign.) 2) Find en powerpointpræsentation om politiske ideologier 3) Find en pdf om ny og gammel politik 4) Find ud af hvor ... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Forskellen på metode i hhv. engelsk og dansk?
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT-eksamen i morgen, og jeg benytter mig af fagene engelsk og samfundsfag til at belyse Obama's selviscenesættelse.. banalt sagt. Af metoder tilhørende engelsk, har jeg benyttet mig af en diskursanalyse og medieteori. Men de hører jo også til de dansk-faglige metoder.. e...
