Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16881 til 16900 af 48240
-
Delta EN værdier
ForumindlægHej Hvor stor er værdierne for H2O, NaCl og sukker fx C6H12O6? Mvh. Emil -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
1 units vægt?
ForumindlægHej er der nogle som ved hvad 1 unit vejer i gram? Jeg kan ikke finde det i min fysikbog og jeg har også prøvet at slå det op i to kemibøger for 1.g, men det står der ikke. -
opløselighed af ester
ForumindlægHej.Vi har en alkohol, en carboxylsyre og en ester. Vi skal så svare på, hvilket stof der er mest tungtopløseligt. Jeg vil mene, at det er esteren. Men det skal begrundes. Er det ok at sige, at det er fordi at esteren er den mindst polære ? -
stoffer
ForumindlægHvis I fik stillet opgaven: giv et portræt af stofverdenen, hvad ville i så skrive og komme ind på? -
Kulstof 14
ForumindlægHenfalder C-14 m beta-plus eller beta -minus...? -
Forsøgsbeskrivelse
ForumindlægJeg er i gang med at lave en forsøgsbeskrivelse af et forsøg, som jeg for et stykke tid siden havde lavet. Forsøget gik ud på, at jeg skulle hælde ca. 2 ml vand og 2 ml majsolie i et reagensglas. Derefter skulle jeg ryste glasset kraftigt i ca. 10 sekunder. Til sidst skulle jeg lade glasset stå... -
Reaktionsskema
ForumindlægAfstem følgende:KNO3 --> K2O + N2 + O22KNO3 --> K2O + N2 + 2.5O2er dette rigtigt afstemt ? -
hvor mange decimaler skal man tage med?
ForumindlægJeg har en opgave med trekanter, og har fået angivet 2 vinkler og en side.. siden er 1,6, altså der er kun medtager ét decimal. Når jeg så udregner videre, og finder de andre sider - skal jeg så også kun medtage ét decimal eller er det ligegyldigt? Hvad kan censor bedst lide? -
Skolestart: Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Pka
ForumindlægHvordan aflæses Pka på en potentiometrisk kurve? -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
Kemisk navn for svovlsyre? HURTIG HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Hvad er det kemiske navn for H2SO4 (svovlsyre) Jeg mener ligesom HCl (saltsyre) er Hydrogenchlorid. -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Projekt om LER! ARGH! HJÆÆLP!
ForumindlægHey. Jeg skal lave en projektopgave om LER. Altså, det ler man bruger til at lave kopper og askebægere med... Er der en som har en idé? Jeg skal have noget kemisk med ind i det også... Altså, hvordan ler hænger sammen osv... En eller anden, hvem som helst.. HJÆLP! -
. Haster
ForumindlægHvad er ionforbindelser ? -
HJÆLP HASTER MEGET
ForumindlægHey... Jeg sidder og prøver at programere et program på min TI-83 jeg følger vejledningen på: http://pub.uvm.dk/1999/iktkemi/10.htm jeg kan bare ikke finde ud af hvad £ tegnet står for i Repeat O-U £ 0.005 Kan ikke komme videre og det haster en del. Nogle der ved hvad det står for ? ? ? ? R... -
Projektopgave - Doping
ForumindlægHej brugere. Jeg tænkte, om der eventuelt var nogle, som havde ideer til et produkt til projektopgaven i 9. klasse. Overemnet er "Forandring og konsekvens" og derfor har min gruppe umiddelbart valgt "Doping" som delemne. Vi kunne god tænke os noget inspiration til produktet, h... -
Formel for ukrurdsmiddel?
ForumindlægHej :-) Jeg har fundet på en lille idé men er der evt. nogle af jer der kender formlen til ukrudsmiddel, eller andre flydende stoffer eller lignede som kan udrydde ukrudt? :-) Venlig Hilsen EbbiN -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3
