Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16881 til 16900 af 27855
-
Aktøre og militære alliancer under den kolde krig?????
ForumindlægSkal lave en historie rapport og er godt igang, men forstår simplthen ikke det her spørgsmål og har søgt efter det uden held. Nogen der kan hjælpe mig med hvem aktørerne og de militære alliancer er under krigen? -
HV-spørgsmål? Inkl. i selve opgaven?
ForumindlægHej. Er i gang en historie opgave om Rwanda. Der er lidt forvirirnger omkring det. Problemformulering? Det er mine HV-spørgsmål, ik? Jeg skal aflevere i morgen, men skal mine HV-spørgsmål, være med i opgaven, eller skal jeg slette dem? -
H. C. Andersen
ForumindlægHej allesammen. Jeg undrer mig lidt over hvorfor H. C. Andersen egentlig bruger ordet "just" i sine historier. Hvad betyder det? Kan nogle hjælpe? Tak på forhånd. -
Hjælp til analyse af debutroman.
ForumindlægHej Er der nogen der har læst " og sådan blev det " af Maren Uthaug? Jeg er igang med at skrive en opgave om bogen, og kunne godt bruge nogle frike synspunkter på historien. -
perioden 1500-1800
Forumindlæghej, knokler med opgaver til historie B (udviklingen i Verden, Europa og danmark i perioden 1500-1800) - hvis er her nogen som kan hjælpe med opgaver .... skriv gerne email [email protected] -
Virksomhedspræsentation
ForumindlægHvad skal en virksomhedspræsentation indeholde? På amino.dk fandt jeg et indlæg hvor de skrev at den skulle indeholde: Lidt historie. Hvad virksomheden laver. Infrastruktur. Nøgle tal og markedsandele. Men er der ellers andet? -
spørgsmål til mundtligt
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge hvad man konkret skal snakke om? Jeg har historie og fysik omkring manhattan projekt, men jeg forstår ik helt hvad man skal gå ind under. Skal snakke om hvordan man har brugt sine metoder? -
kronologisk eller fortælletid
Forumindlæghej. kan i svare mig, hvordan kan man vide og historien (i mit tilfælde Dødens terning) er en kronologisk fortælling eller fortælle tid?, for jeg synes det kan være begge :-( -
Dansk A Eksamen - forberedelse.
ForumindlægHej Alle:) Jeg skal snart til eksamen i DANSK A på hf. Jeg sidder og er igang med at forberede mig, men syntes mine noter bliver noget rod. Er der nogen af jer der kan give et godt råd til at holde styr på dem? Jeg skal op i 2 kendte tekster + en ukendt. Hvis jeg nu læser alle min afleveringe... -
Kvinders valgret 1915
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive DHO (Dansk-Historie opgave) og jeg skal have hjælp til; årsagerne til at kvinder får stemmeret 1915?? Tak på forhånd:) -
Symboler i Agnete og Havmanden.
ForumindlægMangler lige lidt hjælp til nogle symboler, så som hvad er symbolet for en harpe, hvad skal det betyde? Hvad gør en harpe i en historie? Der er flere symboler så som: Harpe af guld. Guldspændte sko. Guld Hår. Et rødt guldbånd. -
Begrebspar - HASTER!!
ForumindlægStår og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie. -
Spiselig Kemi
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en rapport om spiselig Kemi. Og skal til at skrive om historien. Hvordan kan jeg det? Hvor kan jeg evt læse om det? Rapporten er til i morgen. Tak på forhånd -
BOG VIGTIGT
Forumindlæghej alle. Jeg sidder til 24 eksamen i historie. Er der nogen der ligger inde med bogen: Aztekerriget og den spanske erobring (1997) Der måske kunne sende mig billder af 2-3 sider.. VIL REDDER ALT. -
Reformationen
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport i historie om reformationen.. Nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål som lyder således: hvad var de væsentligste faktorer til reformationen og hvor blev den gennemført? Tak på forhånd:) -
DHO: mellemkrigstiden - emner?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en DHO om mellemkrigstiden, og jeg har valgt historie. Jeg vil høre, om nogle har et par gode foreslag til et emne, da jeg har lidt svært ved det. Håber I kan hjælpe! -
NELSON MANDELA RAPPORT - HJÆLP!
ForumindlægJeg har fået en rapport for til historie, og nu er jeg godt igang. Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive konklusionen? Og hvordan jeg skal sætte den op ? HJÆLP PLS. DEN SKAL AFLEVERES HER FREDAG D. 19! -
resume?
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at forstå denne lille historie. Kan nogle måske give et lille resume?? The false collar af H.C. Andersen -
Character sketch of Mr Condon - The weeping fig
ForumindlægJeg skal lave en character sketch af Mr Condon fra historien the Weeping fig, men er total tom for ideer. Er der nogle der kan hjælpe mig i gang?? -
Hjælp med I Spy summarry :)
ForumindlægHej Er der nogen herinde som har læste I Spy og kan vise mig dens summarry eksamplar ? Jeg har selv lavet en, men er ret usikker Tak Ps: jeg har vellagt selve historie med i
