Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16901 til 16920 af 23785
-
Hjælp til udformning af spørgsmål
ForumindlægHey people:) Skal skrive AT-synopsis som var det til AT-eksamen. Har problemer med at finde på et analyserende spørgsmål:) eller i hvert fald et der for det hele til at hænge sammen:) Fag: Samfundsfag A og HistorieA Mit underemne Irakkrigen Problemformulering Kan USA's krig mod Irak siges at ... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
c-niveau eksamen? god karakter?
ForumindlægMusik eksamen! Hej, jeg har i dag trukket fag til eksamen, og jeg skal op i musik. Jeg vil rigtig gerne score en god karakter, så hvis noget kan fortælle mig hvad den musik analyse man skal lave skal indeholde hvis man skal gøre det godt, hvor detaljeret den skal være osv, vil jeg rigtig gerne vi... -
VIGTIGT METODE I RELIGION!!!
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op mandag!! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herme... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
Arbejderne, det moderne gennembrud
ForumindlægJeg har en del bøvl med at finde en god, dansk tekst til min opgave. Det skal enten skildrer arbejderklassen vilkår og klasseforskellene ELLER arbejderbevægelsen. Derudover skal jeg bruge en tekst, den kan perspektiveres til. Jeg har læst et uddrag af Pelle Erobreren, som umiddelbart for mig vir... -
hjælp til fysikeksamen
Forumindlæghejsa, jeg skal til fysikeksamen d. 18., og alle former for hjælp ville være dejligt :D det gælder både ting til dispositionen, gode råd til når jeg skal op og viden der er godt at få med jeg kan komme op i: magnetisme induktion transformation fremstilling af strøm ensretning af vækselstrøm radi... -
Suspekt - Proletar.
ForumindlægHej folkens! :) Jeg står og skal op til danskeksamen på mandag (d.14.) og ville derfor høre om der var nogle af jer, der lå inde med noget analyse af Suspekts 'Proletar' og/eller Dan Turells 'En tur ned ad bygaden', da jeg er ved at løbe tør for kreativitet selv, og aldrig har væ... -
Eksamen - globalisering
ForumindlægDer mangler lidt noget i det fjerde spørgsmål.... HJÆLP! 1. Redegørelse for væsentlige træk i Huntingtons ”The Clash of Civilizations”. 2. Analyse af Edward Saids kritik af Huntington med inddragelse af interview med Tariq Ramadan 3. Analyse af ”Jihad vs. MacWorld” og væse... -
Popkunstens gengivelssestrategi
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i gang med at læse op til min billedkunst eksamen, så derfor laver jeg lidt analyser af forskellige værker, men nu er jeg løbet en i et problem. I den ikonografiske analyse vil der blive spurgt om hvilken gengivelssestrategi der er blevet brugt, men jeg er lidt i tviv... -
Grafisk fremstilling (data)
ForumindlægOPGAVEN ER VEDHÆFTET - og nej jeg vil ikke have nogle løsninger, men blot et hint på vejen. Hejsa. Jeg har fået til opgave at analysere noget data. Jeg kan dog imidlertid ikke finde frem til hvorledes jeg fra start skal fremstille dataene grafisk, således at jeg senere hen har mulighed for at i... -
Metoder til religions projekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive et religions projekt om den mystiske sekt i Islam, hvor jeg analysere en kort historie om en mystisk dannelsesrejse og et ritual, hvor man opnår trance og ekstase. Jeg har allerede styr på mine teorier, men hvad med metoder? Hvilken metode skal jeg bruge til at analysere e... -
Torben og Maria, fortælleren???
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og analyserer Torben og Maria af Naja Marie Aidt. Jeg er blevet en del i tvivl om, hvem fortælleren er.. Først har jeg fundet frem til at det er 3. person objektive fortæller. Dog skifter novellen til en jeg-fortæller, da der kommer flash back, hvor Bjerget fortæller... -
Mediefag B eksamen
ForumindlægJeg kender godt analysemodeller, fagbegreber osv. Men hvordan skal jeg tage et citat an, ved en teoretisk mundtlig eksamen? Det foregår sådan at jeg trækker et citat, ser citatet (et klip fra en film eller en hel kortfilm), og så skal jeg analysere og holde oplæg i ca. 10 min. Men skal je... -
HJÆLP! Analysér datasæt
ForumindlægLav en analyse af data: Analysen kan f.eks. indeholde: - Grafisk præsentationer - Desprkiptiv statistik - Regressionsanalyse - Pivottabel - Test - Konfidensintervaller - Beregning af sandsynligheder ved brug af binomialfordelingen Jeg har undgået den her opgave fordi jeg er på bar bund f... -
Skal jeg også fremlægge mine delkonklusioner?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal op i AT-eksamen i morgen, men jeg er pludselig blevet lidt i tvivl: Skal jeg også fremlægge mine delkonklusioner? Jeg har fagene biologi og dansk, og jeg har om type 2-diabetes, og i dansk har jeg valgt at analysere en kampagnefilm om type 2-diabetes. I mine de... -
Chi2 Test.
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle lave en Chi2 test. Jeg skal opstille en hypotese H1 om sammenhængen mellem partivalg og ønsket om økonomisk lighed i samfundet (enig – uenig), og så opstille en HO. Så skal jeg udfra http://www.surveybank.aau.dk/ lave en tabel og en figur der viser H1.... -
The white man's burden
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af 'Lispeth' skrevet af Kipling. En af betingelserne for analysen er, at jeg skal perspektivere historien til 'The White man's burden', men problemet er, at jeg ikke forstår den tekst... Skal egentlig bare vide hvilken holding digtet 'The whi... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive et reaktionsskema for et forsøg jeg lavede. Jeg havde fået udleveret en analyse der kunne indeholde BaCl2, SrCl2, CaCl2 og MgCl2. Forsøget gik så ud på at finde ud af hvad min prøve indeholdt, og jeg fandt ud af at den indeholdt Ba, Ca og Mg. Det første trin ... -
Konkurrenceevne og vækst i Danmark (globalisering)
ForumindlægNogen der ville være søde og hjælpe med disse spørgsmål? :-) Tak på forhånd Opgave 2 Analyser med udgangspunkt i bilagene årsagerne til industriens udvikling i Danmark i de senere år. Inddrag herunder pris- og strukturel konkurrenceevne samt globaliseringen. Opgave 3 Diskuter med udga...
