Søgning på: analyse william. Resultater: 17061 til 17080 af 24034
-
Hjælp til regnskabsanalyse
ForumindlægHey. Jeg er som mange andre i gang med SRP og skal til denne bruge en regnskabsanalyse de seneste 5 år af "Dantax Radio A/S" 's regnskab. Og der har jeg brug for noget hjælp. Jeg er usikker på om det jeg har skrevet er fornuftigt og om der mangler noget. Og så mangler jeg hjælp til ... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle sammen . Er i gang med at lave SRPog skal til at anayser Mel Gibsons film The passion of the Christ (2004) med særligt fokus på fremstilling af Jesus lidelser herunder skal jeg behandle forskellige filmiske virkemidler og kommer med en analyse af films komposition skal også indgå.. Nogle... -
SRP-sprøgsmål - Rumkapløbet
ForumindlægHej jeg skriver om rumkapløber i fagene fysik og historie. Jeg er blevet færdig med fysik delen og har redegjort for selve rumkapløbet. herefter skal jeg analysere to kilder med henblik på formålet med rumkapløbet. Hertil har jeg analyseret John F. Kennedys tale "Man on the Moon", men j... -
taksonomiske niveauer
ForumindlægHei jeg er ved at skrive samfundsfagsaflevering og mit 2.spøtgsmå lyder sådan Analysere hvordan politiske partier og enkeltpolitikkere kan gør brug af massemedierne- indrag bilag A - mit spørgsmål lyder: når der står analysere (udfra en artikel, hvad er det så helt nøjagtig jeg skal gøre ved ... -
Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?
ForumindlægJeg skal lave en konkurrenceanalyse med udgangspunkt i Hungry og Takeaway. Det er til min SRP, hvor jeg skal analyser hvordan branchen har brugt disruption, specielt Hungry.dk. Hvodan skal jeg gribe opgaven an? Altså i hvilken rækkefølge skal analyserne opsættes i opgaven. Jeg tænker Skydeskiv... -
Engelsk medicinsk videnskabelig tekst
ForumindlægJeg skriver, da jeg er gået i stå med en opgave. Det er specielt analyse afsnittet af den, der har voldt mig størst kvaler. Jeg tror ikke, at jeg har lavet analyse afsnittet godt nok, så hvis der er nogen der har lyst til at hjælp mig lidt, så ville det være fint. Jeg er villig til at komme med e... -
Hjælp til problemformulering - samfA og engA
ForumindlægSkal til at skrive problemformulering til AT, hvor årets AT emne er mennesker og naturen. Jeg har valgt at skrive i samfundsfagA og engelskA, hvor jeg har valgt emnet: Trumps klimapolitik. Her vil jeg gerne bl.a. i engelsk lave en retorisk analyse af en af trumps taler om klimapolitikken, og evt.... -
væsentlige træk i borgerretskampene usa.
Forumindlægjeg har fået spørgsmålet. 1) giv en kort redegørelse for de væsentlige træk ved de amrikanske borgerretskampe i 1950'erne og 1960'erne, og analyser Martin Luther Kings tale, "I have a dream" jeg har analyseret talen. men har store problemer med at forstå den første del a spør... -
Citater med som sidetal?
ForumindlægJeg analysere to historiske kilder og bruger derfor nogle citater til at underbygge hvad jeg skriver. men gælder disse med som sidetal? Vi har fået at vide, at citater som hovedregel ikke gælder med i de 15-20 sider. men når de bruges som underbyggelser i en analyse skulle man tro de gælder med..... -
Hjælp til engelsk essay
ForumindlægEr der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rhetorical features and... -
SRP: Afsæning / IT
ForumindlægHej, Jeg skal skrive min SRP i de her dage, og jeg er virkelig ikke god til sådan noget. Jeg har store problemer med at komme igang, og finde ud af hvilke modeller jeg skal bruge fra Afsætning. Min opgave titel: Virksomheden ønsker at få foretaget en analyse af konkurrencesituationen på det dan... -
Obamas victory speech 2008
ForumindlægKære studie-venner, Er der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rh... -
miljøbeskrivelse
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget f.eks. en miljø beskrivelse skal fylde i en analyser fortolk opgave? I problemformuleringen står der at jeg skal tage udgangspunkt i en kort præsentation af værket, analysere og fortolke og gå i dybden med fortællerens holdning til hovedpersonen. Hvor mege... -
Eftertidens syn på det athenske demokrati
ForumindlægI mit studieretningsprojekt skal jeg analysere eftertidens syn på det athenske demokratiet. Jeg har ledt efter egnede kilder - både til analyse og generel infomation - dog uden held.. De eneste kilder jeg har fundet, der vurderer eftertidens syn er i "ansigt til ansigt med grækerne" ... -
Eftertidens syn på det athenske demokrati
ForumindlægI mit studieretningsprojekt skal jeg analysere eftertidens syn på det athenske demokratiet. Jeg har ledt efter egnede kilder - både til analyse og generel infomation - dog uden held.. De eneste kilder jeg har fundet, der vurderer eftertidens syn er i "ansigt til ansigt med grækerne" m... -
Cubakrisen SSO Politisk situation
ForumindlægHej Jeg sidder lige i et problem. Jeg er lidt forviret da jeg har fået stillet spørgsmålet til min SSO. Der ønskes en redegørelse for Cubakrisen 1962. Endvidere ønskes en analyse af Theodore Sorensens kilde i kilder til belysning af Cubakrisen 1962, med henblik på en diskussion af den politisk... -
Hjælp til noget om finansiering
ForumindlægJeg sidder med min sidste opgave i SRP, og kan bare ikke lige finde ud af den. Jeg har et spørgsmål der lyder således; Vurder med udgangspunkt i ovenstående analyser og vedlagte artikel, hvorledes Coop kunne tænkes at finansiere deres fremtidige vækst. Jeg har lavet strategisk analyse, rentabil... -
blodtyper og nedarvning
ForumindlægHej Jeg har en opgave som lyder: - 1. Nedarvning af ABO-blodtype: Ud fra din viden om din egen blodtype skal du anføre arvegangen i din familie. Hvis du ikke kender dine familiemedlemmers blodtype, så analyser dig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos dine forældre. -... -
Mundtlig eksamen Dansk | 00'erne
ForumindlægI mundtlig dansk har jeg trukket emnet: 00'erne. Jeg vil meget gerne analysere en kortfilm, (men hvis der er nogen der her nogle vildt gode ideer til en anden form for prøveoplæg ville det også hjælpe). Det er dog meget svært at finde en kortfilm, da den jo skal være omkring 2-10 min lang. D... -
Hjælp til digt
ForumindlægHej jeg sidder med et digt som jeg skal analysere: Det er nat din by sover kun en ensom strejfer lykkelig omkring det er lidt for sent det går op for dig du har mistet alt men ingen mistede dig se at komme hjem evelyn desværre blev lykke ikke din alligevel Dette skal analyseres som et digt...
