Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17061 til 17080 af 28854
  • Kalmarunionens forfald

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, en ven sidder med sin historie opgave, og skulle lige spørge for ham. Hvad var var grunden til Kalmarunionens opløsning? Hvem havde ellers magten i Unionen.
  • An American in New York

    Forumindlæg
    Hejsa, nogen der har læst "An American in New York" af LeAnne Howe, som kan hjælpe mig med at få fat i hele handlingen i historien. :) På forhånd tak
  • Herman Bang - "Tine"

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opgave omkring Herman Bang, vi skal lave komposition omkring historien, er der nogle der ligger inde med dette, så jeg kan få lidt inspiration:p ?
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Det gode liv

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT-opgave i drama og historie, og jeg ville høre om I kender nogle gode teaterstykker som illustrerer en kamp for det gode liv? På forhånd tak - RavnMaja
  • Krig, medier og teknologi

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer?
  • Mini stil

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :)
  • SOS - Hvorfor er den Amerikanske revolution relevant i dag?

    Forumindlæg
    Har en historie synopsis om den amerikanske revolution for, til i morgen, og mangler stadig at svare på et spørgsmål. Hvorfor er den amerikanske revolution relevant at skrive/lære om i dag? Tak på forhånd ;)
  • Hjælp til novelle

    Forumindlæg
    Hej!!! Skal skrive en dansk novelle. Den skal have overskriften: Jeg elsker dig.....jeg elsker ikke dig. Men jeg kan slet ikke finde på en god historie....Hjælp mig plz og giv mig masser af idéer til hvad jeg skal skrive....og tusind tak!
  • Forslag til Eksamensprojekt?

    Forumindlæg
    Hej Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om i min EP ( eksamensprojekt) på hf? Jeg har overvejet at skrive i historie og religion, men samfundsfag og engelsk/dansk er også en mulighed... På forhånd tak
  • Emne i AT

    Forumindlæg
    Hej HVad skal jeg skrive om i AT10? Det skal være i dansk og samfundsfag, eller muligvis historie og samfundsfag. Dog helst dansk. Håber i kan komme med nogle gode idéer. Tak
  • Nogen der har været oppe?

    Forumindlæg
    Hey alle. Ville lige høre om nogen har været oppe i historie? Og hvordan det er gået.. Er vildt spændt pga. den nye reform med 24-timers forberedelse :-S eller rettere nervøs...
  • Verdenshistorie 2

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg sidder og læser til historie og er i tidsnød, så tænkte på om der var nogen der ligger inde med noter til verdenshistorien 2 s 11-50? ville være en kæmpe hjælp På forhånd tak Malene
  • deduktiv og induktiv

    Forumindlæg
    Hvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV???
  • Konsekvenser af jødeforfølgelsen?? (HASTER)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et emne i historie omkring jødeforfølgelsen, hvor jeg skal beskrive hvilke konsekvenser jødeforfølgelsen havde for tyskerne og resten af verden.. Nogle der har nogle idéer..?
  • johannes kepler som renæssance menneske

    Forumindlæg
    hej alle vi har at (en blanding af fysik og historie) og jeg skal svare på hvordan johannes kepler var som renæssance menneske, og om at opfyldte de krav som der var dengang. Nogen der kan hjælpe mig ?
  • disposition til eksamen

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ??
  • FN

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til en problemstilling i historie.. Det handler om seksdagskrigen, der omkring. Her er spørgsmålet - Hvorfor er det problematisk for palæstina at blive optaget i FN ? Mvh Annemarie