Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17141 til 17160 af 47925
-
MATEMATIK: HVAD KAN FORKLARINGEN VÆRE?
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opg. tak på forhånd. du har en mængde metal terninger af forskellige størrelser, som du kan måle med en lineal og veje med på en vægt. du vejer og måler dem og anfører for hver terning (rumfang, vægt) i et xy-plot. en af målepunkterne ligger ikke på ... -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Forklaring på elektromagnetisme?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kort og simpelt kan forklare mig, hvad elektromagnetisme er? På forhånd tak -
Nogen der vil læse min SRP?
ForumindlægHej alle Ville høre om ikke der var en venlig sjæl derude, der gider læse min SRP og evt. fortælle mig, hvis der er noget der skal uddybes, forklares eller lign.? Og rette eventuelle fejl - jeg har naturligvis selv rettet min opgave, men det kunne jo være, at jeg har overset noget. Hvis der er, m... -
tegn
ForumindlægHvad betyder :-> -
Elektroteknik
Forumindlæghej.. jeg sidder og er ved at lave en el-opg. er gået i stå ved det sidste spørgsmål så håber der er en der kan hjælpe mig. opgaven lyder: En kondensator på 40uF og en spole med resistansen 8 ohm, og induktansen 0,40H serieforbindes, og tilsluttes en vekselspænding på 120V med frekvensen 50Hz. f... -
projektion
ForumindlægHvad er formålet med projektionsvektorer? -
Syre & base.
Forumindlægundskyld misforståelsen , var ikke helt vågn der , men tusinde tak for svaret :) . -
hvad er et naturfag?
Forumindlægjeg skal til at søge ind i en uddannelse, hvor de kræver et naturfag?.. men hvad mener der med et naturfag? -
kophøjden???
Forumindlæghej jeg sidder med følgende opgaver, og kan ikke rigtig se hvordan jeg skal regne dem? Bestem højden på koppen når udgangsrondellens diameter er 40mm, og stemplets diameter er 20mm.? Besten proceskraften når udgangsrondellens diameter er 40mm, og rondellen dybtrækkes i et træk til en kop me... -
Matematik vektor hjælp
ForumindlægHar fundet ia til 2,12 A , men kan ikke se løsningen på spørgsmål 2. Håber i kan hjælpe. Se vedhæftet fil -
Newtons 2. lov -Fjer og hammer
ForumindlægKære alle, jeg sidder ligept. og arbejder mig igennem Newtons love. I forklarelsen af den 2. lov er jeg stødt på eksempelt med en fjer og en hammer som slippes samtidig og lander på jorden samtidig. Jeg vil høre om der er nogen, der kan bekræfte at dette kun er muligt i vakum? Hvis det overhoved... -
Operation??
ForumindlægEr der én, der kan forklare mig, hvad definitionen af en operation er? Tak :) -
Bragg Lov
ForumindlægFor at studere såkaldt Bragg-diffraktion anvendes røntgenstrålingeller partikelstråling, nogle der ved hvordan? -
Henfaldsskemaer
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, da jeg ikke kan huske hvordan man gør! Skriv henfaldsskemaer for: 1944K 2962Cu 72174Hf -
Nitrater
ForumindlægUdvaskning af nitrater til søer og vandløb kan medføre ? 4 svar - Mindre algevækst og efterhånden iltsvind - Større algevækst og efterhånden iltsvind - Forsuring af vandet og efterhånden intet plante- og dyreliv - Forsuring af vandet og efterhånden rigere plante- og dyreliv Nogle som kan... -
Vandets kredsløb
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive om vandets kredsløb og kan ikke rigtig forstå hvordan det kan være at vand kan fordampe når det ikke er 100 grader. Håber der er nogen som kan forklare det -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
Kan jeg overhovedet forbedre mine karakterer?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i dette store dilemma, hvor jeg lige har fået mine årskarakterer udgivet. De lyder således Kemi(02/02) - Fysik(4/4) - Engelsk(4/4). Ville høre om jeg stadig kan nå at, få et bedre gennemsnit? Det skal også sige at, jeg ikke har været til mine afsluttende eksaminer i ... -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige
