Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17141 til 17160 af 28854
-
GPS
ForumindlægHej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...? -
Fodnoter i vurdering
ForumindlægNår man laver en vurdering i historie opgaven, er det så tilladt at have fodnoter og referencer med? Eller skal de ting man refererer til være afklaret i kildeanalysen eller redegørelsen? Det haster lidt, så det vil være dejligt med et svar så hurtigst som muligt -
AT - GPS!
ForumindlægHej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...? -
Stars and stripes
ForumindlægHej! Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til historien bag det amerikanske flag. Jeg ved godt hvad stjernerne og striperne repræsenterer, men jeg har brug for noget mere fyldestgørende og uddybende! Nogen der kan hjælpe? :-) -
AT-Synopse om HIV/Aids
ForumindlægHej allesammen, jeg er også den heldige vinder af en AT-årsprøve i år. Og jeg har valgt emnet HIV og Aids - problemet er bare at jeg skal inddrage fagene samfundsfag og historie. Samfundsfag er ikke noget problem - men historie delen er straks værre. Indtilvidere ser min problemstilling såle... -
Hvornår kommer der nye opgave inde på "Test dig selv"?
ForumindlægHvornår kommer der nye opgave inde på "Test dig selv"? for de er ret gode, og vil gerne tag en ny, især hvis der kommer nogen opgave der har sammenhængen med Historie og samfundsfag. -
velfærdsstaten
Forumindlæghej, jeg skal op til eksamen i historie hvor jeg har trukket velfærdsstaten, er der nogen der kan hjælpe mig med at uddybe hvad der skete i 1849, 1891 og 1956 folkepension på forhånd tak! -
hvad skal jeg vælge at skrive om?
Forumindlæghej alle! jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge at skrive om i min dansk/historie opgave i 1g og håber på at nogle af jer har nogle gode forslag? -
H. C. Andersen
ForumindlægHej allesammen. Jeg undrer mig lidt over hvorfor H. C. Andersen egentlig bruger ordet "just" i sine historier. Hvad betyder det? Kan nogle hjælpe? Tak på forhånd. -
UDVANDRINGEN TIL AMERIKA
ForumindlægHej, er der nogen, som kender noget en faglig hjemmeside, som beskriver noget om udvandringen til Amerika? Jeg skriver nemlig om denne udvandring i dansk/historie opgave. Men jeg mangler lidt mere information! -
spørgsmål til mundtligt
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge hvad man konkret skal snakke om? Jeg har historie og fysik omkring manhattan projekt, men jeg forstår ik helt hvad man skal gå ind under. Skal snakke om hvordan man har brugt sine metoder? -
Novelle: Elvira madigan og Sixten Sparre?
ForumindlægHej :) Er der nogle af jer der ligger inde med en novelle lignende form af den kendte historie om Elvira Madigan og Sixten Sparre? Eller ved hvor jeg kan finde den? Håber i kan hjælpe. -
Dansk perspektivering
ForumindlægMin ven har brug for hjælp til en perspektivering til "Ederland Hønsepige" i sin synopse, da han ikke kan komme i tanke om en historie Nogen der har nogen forslag? -
Hvilken metode hvis man nu har ...
ForumindlægHvilken metode har jeg brugt, hvis jeg i matematik har kigget på modeller (jeg har kigget på de metoder nogle andre forsker har brugt) Og historie har jeg bare læst i en bog. -
AT spørgsmål
ForumindlægHej Nogle gåde råd til hvad man kan svare hvis lærer eller censor spørg Hvorfor har du valgt de 2 fag? eller hvordan har fagene arbejdet sammen. ( Samfundsfag A og Historie A) på forhånd tak -
"My God help me, this deadly love to survive"
ForumindlægHvad er historien bag billede her hvor Leonid Bresjnev og Erich Honecker kysser: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_B_145_Bild-F088809-0038,_Berlin,_East_Side_Gallery.jpg -
Er det gamle Ægypten et autokrati?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk/historie-opgave og er nu komme i tvivl om følgende: Kan styret i det gamle Ægypten siges at være et autokrati? -
resume af 1. verdenskrig?
Forumindlægskal imorgen igang med historie eksamen og har glemt at læse noget om 1. verdenskrig. så ville blive rigtig glad hvis du ville skrive et kort resume om 1. verdens krig? tak på forhånd ;) -
Histore/Fortælling
Forumindlægher er en kort fortælling/historie af en Tysk familie. Vil i ikke være søde at rette i den hvis der er noget (Grammatik) den er ikke så lang, men min lære skal se den og vil rigtig gerne have at grammetikken skal være rigtig Tak på forhånd :D -
Menneskerettigheder><demokrati
ForumindlægJeg har et diskussionsspørgsmål til min historie eksamen der lyder: Er demokrati og menneskerettigheder hinandens forudsætninger eller modsætninger? Og jeg har forresten emnet menneskerettigheder. Det ville være fedt hvis i kom med input til dette diskussionsspørgsmål. Mvh.
