Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17161 til 17180 af 154719
  • Udregning af gennemsnit (HTX)

    Forumindlæg
    Er der en tabel el. på nettet, hvor jeg kan udregne mit gennemsnit? Det er noget med at de forskellige fag tæller mere eller mindre afhængig af niveau. Tak
  • Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en konkurrenceanalyse med udgangspunkt i Hungry og Takeaway. Det er til min SRP, hvor jeg skal analyser hvordan branchen har brugt disruption, specielt Hungry.dk. Hvodan skal jeg gribe opgaven an? Altså i hvilken rækkefølge skal analyserne opsættes i opgaven. Jeg tænker Skydeskiv...
  • undervisningsministeriets 3g matematik opgaver

    Forumindlæg
    Undervisningsministeriet har udgivet et kompendium med en masse eksempler på opgaver, man kan risikere at komme op i til skriftlig matematik til sommer. Er der nogen, der ved om der findes et løsningsark til opgaverne og i så fald, hvor man kan finde dem?
  • SRO HHX

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak.
  • Hjælp - Karakter

    Forumindlæg
    Hej jeg har i dag været til biologi eksamen, og jeg var så heldig at trække det emne jeg mindst ville have :/ Og jeg fik dermed 02 .. I årskarakter fik jeg 10 og i eksamen 02 Hvor meget gælder begge karakter?
  • SU i udlandet (gym)

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg stiller det her spoergsmaal fordi jeg ikke rigtigt kunne faa svar paa det, da jeg ringede til SU's udlandssektion. Jeg har gaaet 2 aar i gymnasiet i Danmark og jeg oensker at tage det sidste i Frankrig (hvor jeg har faaet at vide at jeg kan komme direkte ind i 3. aar). ...
  • matematik eksamenssæt B-niveau

    Forumindlæg
    Hej folkens. Nogen der ved om det er muligt at finde alle de tidligere eksamenssæt gennemarbejdet og korrekte? Skal ikke bruge dem til at kigge efter, men derimod se hvordan de forskellige typer opgaver som man kommer ud for, skal løses.
  • 3g: Eksamen i AT i morgen?

    Forumindlæg
    Kan det passe, at nogen 3g'ere allerede skal op i AT i morgen (sidste skoledag)?
  • Mundtlig matematik.

    Forumindlæg
    Hvordan vil I lave mundtlig matematik prøve ? Kom med gode foreslag, har selv tænkt på farvekort med stik ord og formler? Så det ser pænere ud, men ellers nogen idé'er er pisse nervøs ?
  • Eksamen "spørgsmål"

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg kender en der skal til terminsprøve her i marts måned og han spørger om jeg ved om han muligvis ender med at løse et eksamensæt fra 2009 (fra sidste år)??? Plejer man at få eksamensopgaver der højest er et år gamle eller er det forskelligt? TAk på forhånd.
  • Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen
  • Student - rose?!

    Forumindlæg
    hejsa. jeg har en veninden, som i morgen bliver student. men kom til at tænke på, er det en tradition at man giver en rose, eller "må" man godt give andre former for blomster?! eller for den sags skyld noget helt andet i det øjeblik hun kommer ud fra eksamensrummet?! -hvad har/re...
  • Hjælp !!!

    Forumindlæg
    Kan jeg stadigvæk godt komme ind på for eksempel administrationsbachelor uddannelsen selvom jeg ikke har færdigt gjord min HF helt, men der imod fagene der kræve af adgangskrav for at komme ind på uddannelsen. Skal også lige siges at jeg har taget fagene som enkeltfage
  • har lige brug for hjælp.

    Forumindlæg
    det er angående om min kommende matematik årsprøve. hvordan vil det foregå??? altså matematik årsprøve. er det med hjælpemidler eller uden hjælpemidler.????? osv....... hvis du har noget at tilføje mere, så er du velkommen. 8D prøven er om en uge. på forhånd tak 8D.
  • Sygdom under studie

    Forumindlæg
    Hvis man nu bliver syg i fx 3 dage på studiet (og ikke kommer til 4 forelæsninger med mere); har det så nogle store konsekvenser? Kommer man langt bagud? Hvad er jeres erfaringer? (ved godt det er forskelligt fra studie til studie :) ) Sagen er nemlig at jeg snart skal have foretaget en operation...
  • Studenterhue - guld eller sølv?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er så heldig at skal vælge studenterhue i morgen. Jeg ved godt at den tradionelle studenterhue fra 1800-tallet er sort, men da den hvide hue kom - STXhuen - var det så med guld eller sølv? Fordi jeg er rigtig meget i tvivl.
  • Gamle eksamenssæt til matematik og engelsk?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til mine terminsprøver i hhv. matematik og engelsk i næste uge. For at supplementere alt det jeg har lært i år i fagene, kunne jeg godt tænke mig at prøve nogle af de ældre eksamenssæt. Desværre kan jeg ikke finde dem nogle steder. Hvis der er nogle der ved, hvor man kan fi...
  • vektorer!!!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der vil hjælpe med denne opgave? på fohånden taak
  • Rettelse af SRP

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er lige igang med min Studieretningsprojekt som skal afleveres den 21. Jeg vil høre, om der er nogen som gerne vil rette den for mig inden afleveringsfristen? Selvfølgelig når jeg en dag bliver færdig :) Idag er 4. skrivedag, og jeg har nået at lave næsten halvdelen af opgaven. Såå, me...
  • Partielt afledte

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogle som hurtigt vil hjælpe mig med denne opgave? Kan ikke se mig ud af den desværre