Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17201 til 17220 af 109300
-
oversættelse
Forumindlæghej allesammen...håber der er nogle der kan hjælpe med en kort oversættelse."Det er hårdt arbejde både for fødderne og stoltheden, men Mickeys humør synes ikke at tage skade".. dette skal ovesættes..på forhånd takdet er mest den sidste del af sætningen -
Nonfiktions-analyse
Forumindlæghttp://www.thestar.com/article/223382 Jeg skal lave en non-fiktionsanalyse af denne tekst, og kan ikke rigtig komme igang. Min dispusition går således: "A section on structure" "A section on communicative analysis" "A section on message function" ... -
Hilfe! GDR
Forumindlægjeg ville bare høre, om der var nogle, som ved, hvad den tyske forkortelse for GDR er? Jeg ved det har noget at gøre med det gamle østeuropa, men vil gerne vide hvad det præcist betyder? -
Hjælp til eksamen - living in America
ForumindlægHej. Jeg har trukket Living In America, og jeg aner ikke hvad jeg skal snakke om. Nogen som har nogle gode emner jeg kan snakke om? -
Ære?
ForumindlægHvad betyder "ære" for jer? Hvad forbinder I med ordet "ære" i dag?? -
mdt. eksamen STX A
ForumindlægDet foregår på den måde at man kommer ind og trækker en ukendt tekst, der relaterer til ét af de emner man har beskæftiget sig med indenfor faget igennem de sidste 3 år på STX, ikke sandt? Desuden er mit spørgsmål om hvor meget sproget betyder når man er derinde? Vægtes det 90/10, hvor 90 = spro... -
Oversættelse af begreb
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og kigger igennem min dansk stil og jeg har skrevet en frase hvor jeg kun kan finde et bestemt ord som jeg synes passer, og det er everchanging (society), men det er jo en dansk stil, hvordan kan jeg bedst for oversat det ord? Evig foranderligt lyder lidt for søgt i mine ører.... -
Tale >< skrevet sprog
ForumindlægHey!Hvordan kan man sige 'to get her to stay' med en mere skriftlig møntet ordlyd. Min lærer siger, at ovenstående er talesprog.På forhånd tak! -
nogen der er villige?
Forumindlæghej...Er der nogen der er villige til at læse en mystery story??men den ska måske rettes lidt her og der så det kunne være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig med det?? :) -
Oversættelse - med stort?
ForumindlægSiden 1933 har byen været styret af den katolske befolkning.skal den "katolske befolkning" stå med stort? -
lille klovn rettelse
Forumindlæger der lige nogle søde mennekser, som vil rette det for evt fejl:For me a winner doesn’t have to be in a individual performance, but just something, someone have done, which no one ells has been able to do. My winners are namely the comedy series, named “clown” /klovn, because I think, it is the ... -
Kapaterpassene
Forumindlæghttp://da.wikipedia.org/wiki/Karpaterneer det, det samme som: "Karpaterpassene?"Der står i mine parpier:"Nye russiske offensiver blev i 1915 og 1916 rettet mod dobbeltmonarkiet og førte til flere fremstød i retningen af Kapaterpassene. -
Lektiehjælp søges i dansk?
ForumindlægHej allesammen! Det er sådan at SSO-opgave ugen nærmer sig. Jeg har valgt at skrive i dansk. Problemet er at jeg roder meget tit rundt i tingene når jeg skriver meget. Hvis I kender til en god gymnasielærer som tilbyder lektiehjælp, så vil jeg være jer evig taknemmelig hvis I kan sende mig navnet... -
Frekvensspektrum???
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle der kan forklarer mig hvad frekvensspektrum er? Hvis man taler indenfor bølger og resonansrør? Håber i kan hjælpe, da der står nemlig intet på nette om det! :-( -
Mugging
ForumindlægNogen der ved, hvad mugging hander om, jeg forstår ikke teksten .? -
SSO-krise!!!!!
Forumindlæghej allsesammen... jeg sidder i den her uge og knokler med min sso, og er gået mere eller mindre i stå... jeg tænkte på, at hvis der er nogle af jer har læst the fifth child af Doris lessing, om i så ikke kunne give mig nogle gode råd til hvad jeg kan skrive inden for miljø, komposition og den ... -
hva betyder: alfa-perp inden for vektorregning
Forumindlægjeg skal finde ud af hvad begrebet perpendicular vector alfa-perp betyder, kan det passe det er tværvektoren? -
Objektivt el. subjektivt??
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive en kronik om fortællende journalistik. I kronikken skal jeg desuden karakterisere de fortællermæssige og stilistiske virkemidler i Morten Sabroes "En luder steg af toget, kap. 6". Derudover skal jeg med inddragelse af eksempler diskutere betydningen af, a... -
STM?
ForumindlægHvad betyder STM? -
HJÆLP: genetik og bioteknologi?? genmodificerede planter??
ForumindlægER I TVIVL OM HVAD JEG SKAL SVARE TIL FØLGENE: TEMA: Genetik og bioteknologi 1. Hvad kan DNA i dag anvendes til? 2. Vurder og diskuter anvendelsen af DNA-test 3. Vurder og diskuter anvendelsen af genmodificerede planter 4. Hvad kan viden om blodtyper bruges til ? Og er der...
