Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17241 til 17260 af 33650
  • AT - MAT OG HIST ?

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ?
  • hjælp til metode og teori...

    Forumindlæg
    Jeg skriver i Religion/Historie(Hum. og Samf) (skriver om pilgrimsrejse til mekka, men ved bare ikke hvilke metoder der er i samf. og Humunistisk delen?? skal til AT- eksamen. plz.. hjælp mig.
  • Metode

    Forumindlæg
    Til AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
  • SPARTACUS OPRØRET

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg er ved at skrive min historie opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analysere Spartacus oprøret ? Nogen der har nogle forslag.
  • ANALYSERE

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er gået i stå i en historie opgave, Jeg skal analysere Spartacus oprøret, men jeg ved ikke hvordan jeg skal analysere det ?! Håber der er nogen der vil hjælpe!
  • AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner

    Forumindlæg
    Ligesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål?
  • Espergærde GYM!

    Forumindlæg
    Hej nogen som kender læreren Torben Wiberg Køldal fra EG? Han er lærer i samfundsfag, historie og erhvervsøkonomi!Vil bare vide om han er streng, for har ham nemlig som censor....
  • Werther

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med nogle gode notater til historierne Die leiden des jungen werther & Die neuen leiden des jungen werther???
  • hjælp hjælp!

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan man siger "denne historie er skrevet af fx. Wilhelm Bortschaft""Diese Geschichte ist bei Wilhelm Borschert".. kan man sige det?
  • 3 hurtige om Odysséen

    Forumindlæg
    1. Hvorfor hedder den Odyssé?2. Hvornår skrev Homer den ned?3. Hvad hed dem der fortalte historien, hvorfra Homer hentede inspiration?
  • Metoder

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i historie med samfundsvidenskabelige tilgang, med fokus på den kvantitative metode. Men har den kvantitative fokus på kildekritik?? selvfølgelig har jeg arbejdet kildekritisk, men skal det med i metodeafsnittet? Tak på forhånd
  • AT: Metoder til faget religion

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan være mig behjælpelig med, at fortælle mig hvilken metoder man bruger i faget religion (Humaniora). Jeg skriver om korstog i historie (samfundsvidenskab) og religion. takker på forhånd
  • Kongemordet i finnerup lade

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i historie imorgen og kan risikere at komme op i dette emne.Er der nogen der har noget hjælp i forhold til denne begivenheds påvirkning af senere kunst og historieskrivning.På forhånd tak
  • AT - matematik metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =)
  • Eksamen! Hurtigt svar

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max?
  • årsprøve i dag

    Forumindlæg
    er der nogen som har læst en af disse historier "Das Blaugeschlagene" eller "Königin von licht und Schatten" ?? for de er med i mit pensum, og forstår dem ikk...
  • Religion - humanistisk - kildekritik ??

    Forumindlæg
    Hej. Religion er jo et humanistisk fag ? Kan man anvende kildekritik i religion, eller fungere det kun i fx historie? Hvis man kan bruge kildekritik, hvordan bruger man "det" så, kan nemlig ikke lige huske det :)
  • Hiroshima.synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om atombomben med udgangspunkt i hiroshima. Jeg mangler kilder til historie-delen, og mangler metode i fysik-delen.. ER der nogen der kan hjælpe?
  • Induktiv og deduktiv

    Forumindlæg
    Hej Jeg har om hungersnød i Kina 1958-62 og ville gerne vide hvordan jeg i forbindelse med samfundsfag el. historie kunne bruge den induktiv eller deduktive metode så de går ind under mit emne.
  • enevældens konsekvenser

    Forumindlæg
    Hejsa ;) jeg skal til eksamen i historie og har desperat brug for hjælp med hensyn til hvad der skete efter enevældens tid og hvilke konsekvenser den tid havde? skriv hvis du bare har den mindste oplysning ;) TAK!