Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17281 til 17300 af 24089
-
Michaëlis-Menten Funktion
ForumindlægHeey guys. Jeg har et liiiiiille problem med min problemformulering. Jeg skal: Gennemgå asymptote, vandrette, lodrette og skrå bestemmelser for funktioner med forskrift som en polynomiumsbrøk. Undersøgelsen skal omfatte polynmiumsbrøker, hvor tæller og nævner har samme gard, hvor graden af tæller... -
Engelsk - Sagprosaanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl... -
Sagprosanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl... -
Matematik delen
ForumindlægHej min lærer har som en del af min srp stillet spørgsmålet gøre rede for og analyser de metoder opponenter fik iværksat for at bryde koderne frem til 2. verdenskrig, herunder W. friedmans test. Det er tilstrækkeligt at bruge det danske alfabet samt dansk bogstavhyppighed i analysen. Mit prob... -
Metode
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive et abstract i min SRP-opgave, og så vil jeg høre om nogle ved hvad metoden i dansk hedder, hvis man har analyseret en film og så derudfra finder frem til nogle ting som fx hovedpersonens udvikling? Ellers bare kom med de metoder er er for dansk analyse, kan neml... -
livsstilen med cider (sommersby) til bords når man skal spise middag
ForumindlægHej SP!! (: Jeg vil håbe nogen kan hjælpe mig, jeg skal snart til at skrive SRP og skal aflevere en litteraturliste imorgen!! jeg mangler dog kilder til dansk stilen, hvor jeg henholdsvis skal kilder til: "livsstilen med cider til bords når man skal spise middag" og så skal jeg ... -
Passing Places
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at analysere historien Passing Places via. et langt analyse ark, men der er to punkter jeg ikke kan komme videre med. "Setting" af historien og "General" til historien, General dvs. hva genre og om jeg har lyst il at læse den igen, hvorfor, hvo... -
SRP Hjælp
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har i min problemformulering i SRP fået stillet til opgave at lave en virksomhedskarakteristik, derudover skal jeg analysere virksomhedens interne og eksterne forhold, og så skal jeg lave en regnskabsanalyse og afsluttende komme ind på fremtidige vækst -og konkurrencestrateg... -
Hvilke modeller til Apple?
ForumindlægJeg har fået flg. problemformulering udleveret; - Gør kort rede for Apples placering på det Amerikanske marked. - Med inddragelse af relevante analyseværktøjer fra dansk og afsætning ønskes analyser af selvvalgte reklamer, der indgår i den samme kampagne med henblik på at belyse deres marke... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver SRP i blandt andet dansk, hvor jeg skal lave en retorisk analyse og en diskursanalyse. Jeg er dog kommet ind i et noget så stort problem. Jeg er kommet meget i tvivl om nodalpunktet i mine tekster. Derfor tænkte jeg på om det kan være at den centrale påstand, som j... -
Henførende stedord (relative pronomener)
ForumindlægHej :) Jeg sidder og øver mig til en tysk prøve i det der står ovenover. Når man skal analysere en dansk sætning, så man ved om der skal stå der, die, dessen, deren osv. efter kommaet. Så er jeg i tvivl om hvordan nominativ, dativ, akkusativ og genitiv ser ud. Ved jo når man har sat udsagnsled... -
henførende stedord (relative pronomener)
ForumindlægHej :) Jeg sidder og øver mig til en tysk prøve i det der står ovenover. Når man skal analysere en dansk sætning, så man ved om der skal stå der, die, dessen, deren osv. efter kommaet. Så er jeg i tvivl om hvordan nominativ, dativ, akkusativ og genitiv ser ud. Ved jo når man har sat udsagnsled... -
Fejl i SRP - kan den reddes?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at lave mit mundtlige forsvar til min SRP. Jeg har læst min opgaveformulering, samt min opgave igennem og har nu lagt mærke til at jeg har lavet en forkert analyse af nogle tekster. I min opgaveformulering står der, at jeg skal lave en retorisk analyse, men jeg e... -
Perspektivering af 2 billeder til dansk EKSAMMEN imorgen
ForumindlægJeg har trukket pressefoto og min lærer foreslog at jeg perspektiverede til billedet af damen og soldaten på den amerede bil med fodbold fansne. Min analyse er på billedet med damen og soldaten. Jeg øvede min analyse og det gik op for mig at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal perspektivere de ... -
kildekritik fordele ulemper
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
Ulemper ved kildekritik
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
EKSIL - Jakob Ejersbo
ForumindlægHej! Er der nogen der har læst bogen Eksil af Jakob Ejersbo? Jeg sidder nemlig og laver en analyse af det første afsnit i bogen -> blåt sølv. Blåt sølv bliver nævnt nogle gange i bogen. Men kan bare ikke se hvordan man kan sætte "blåt sølv" sammen med Samantha. Er det fordi hun e... -
Darwinisme vs. Bjørnsons Salme II
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om Darwins evolutionsteori, og jeg har her valg at analysere Bjørnsons Salme II for at relatere den til Darwins teori og finde ud af om han er blevet inspireret af Darwin. Jeg har siddet med opgaven længe og kan godt se nogle enkelte ting i salmen der er inspi... -
Fs10 mundtlig dansk!
ForumindlægHey alle ! Jeg har trukket Hc. Andersen til min mundtlige prøve i dansk, og skal have lavet en analyse af Jødepigen af hc. andersen. Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal analysere den ? Eventyret er her : http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/jodepigen Normalt har jeg ikk... -
Religion og historie
ForumindlægHej :-) Jeg skal til AT eksamen i morgen, men er pludselig blevet i tvivl om, hvilke fakulteter mine fag arbejder i. Jeg har om 11. september med fokus på en Bourdieu teori der siger noget om religion og social praksis overfor en bin Laden kilde. Her handler det selvfølgelig om al-Qaedas selvis...
