Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17301 til 17320 af 47925
-
Rapporter og mundtligksamen
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg ikke ligger inde med alle de opgivede rapporter til mundtlig eksamen i fysik. Først måtte man jo kun medbringe sine egne rapporter, men så blev reglerne ændret for samtlige mundtlige eksamner, således at man nu må medbringe alt til det grønne bord. Men der ... -
Fysikrapporter
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i fysik og har mine egne rapporter men nogle af dem er ikke helt gode nok og derfor ville jeg gerne spørge - om der var nogle der havde nogle kvalitetsrapporter fra niende klasse i grundskolen. Emnerne er Ioner og salte, Magnetisme, Metaller, Radioaktivitet. Det vi... -
HJÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej alle. jeg skal snart til eksamen, og ville simpelthen blive så lykkelig, hvis i kunne komme med forslag til hvilke forsøg der er gode at lave til fysik eksamenunder nedenstående emner, på forhånd tak for hjælpen. følgende emner er fra energi på lager: Akkumulator: Katalysatorer: k... -
Resonans og stående bølger
ForumindlægJeg sidder og skal op til eksamen i morgen i "fysikken i musikken" - og jeg kan simpelthen ikke finde ud af stående bølger og resonans. -Er resonans det modsatte og en stående bølge? For resonans er konstruktiv interferens og en stående bølge er destruktiv interferens. Har læst de and... -
Dialogen
Forumindlæghej¨ jeg har brug for hjælp.. hurtigt jeg skal til eksamen i dag. jeg har emnet dommedag med fagkombinationen religion og fysik og kom lige pludselig til at synes at min perspektivering til nutiden var lidt tynd.. er der ikke en der har et forslag til hvad jeg kan perspektivere til. for det and... -
Lys og bølger.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til fysik eksamen i morgen, så vil lige hører om der nogen der har nogen "guldkorn" til netop mit emne. Spørgsmålet lyder: Lys og bølger. Giv en mundtlig præsentation af lys og lysfænomeners fysik. Forklar: - frekvens - bølgelængde - Brydning - Afbøjning i gitr... -
Drakes Ligning
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig fysik eksamen på C niveau på tirsdag og har et overspørgsmål der handler om Drakes ligning og liv. er der nogen der kan fortælle mig lidt om problematikken bag de forskellige elementer af ligningen. og evt koble det til emnet "LIV" jeg forstår godt hovedsagli... -
HJÆLP TIL AT FORLØB OM FORBRÆNDINGSMOTOREN
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at have om "Forbrændingsmotoren" i dette års AT-forløb til eksamen. Fagkombinationen er Fysik & Samfundsfag. Jeg ville derfor høre om nogle af jer kendte nogle teoretikere, gerne indefor tidsperioden 1851-1914, inden for det samfundsfaglige som har lavet t... -
:(
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Elektromagnet
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik. Derfor skal jeg have nogle forsøg, som jeg kan opstille, men da jeg er rimelig lost i alt det med fysik, så må i super gerne hjælpe!! Jeg er i gang med at skrive om elektromagnetisme, og jeg har allerede fundet 1 forsøg, som jeg vil opstille, og det er den hvo... -
Metaller
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik/kemi på onsdag, og er nu i gang med med at læse op på de opgivet emner. En af dem som jeg har sværest ved er metaller. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det andet end spændingsrækken og metallernes egenskaber. Jeg forstår ikke rigtigt korrosion og galvanisk beskyttels... -
Design i gymnasiet ??
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan hjælpe mig med at fortælle om design eksamen.. Jeg har det på C-niveau, men jeg aner slet ikk hvad jeg skal foretage mig...jeg skal op om få dage, men jeg er ret lost i det.. Er der nogen, der kan hjælpe..?? -
Eksamensråd til filosofieksamen C
ForumindlægHej Jeg skal op til filosofi eksamen på C-niveau imorgen på HF. Er der nogen her, der har nogle gode fif til hvordan man scorer en god karakter? Jeg har ret svært ved faget i forvejen, så jeg vil egentlig bare gerne bestå!!!! På forhånd tak -
karakter
ForumindlægHej! Det er sådan, jeg har fået 03 i mundtlig engelsk. Jeg er på særlige vilkår, og mangler 3 mundtlige eksaminer. Er det muligt, jeg kunne tage engelsk eksamen om i august måned? Er der nogle, der har prøvet det? -
Makroøkonomieksamen :-(
ForumindlægHey Folks. Det er anden gang jeg skriver, da en højrøvet wannabe keynes ikke gad besvare mine spørgsmål. Anyways, jeg har eksamen den 14. og dumpet eksamen her betyder, at jeg må sige farvel til skolen. Det har jeg ikke tænkt mig. Derfor ville jeg gerne bede jer at hjælpe mig lidt undervejs... -
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j... -
Nyttevirkning...?!
ForumindlægHejsa!Er der nogle som har skrevet en rapport om "nyttevirkning" i biologi? Hvis ja så please HJÆLP.På forhånd tak for hjælpen:-)VH Louise -
Ionbinding og konvalent binding
ForumindlægHej jeg har læst lidt om Ionbindinger og konvalent bindinger, men jeg kan ikke helt forstå hvornår de Ionbinding opstår. Jeg er med på at Konvalent binding er når to eller flere atomer går sammen og deler elektroner, og at en Ionbinding er når det ene atom tager eller giver en elektron (må...
