Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17301 til 17320 af 153151
-
Analyse af den grimme ælling.
Forumindlæghej jeg har fået dette spørgsmål som jeg skal besvare i dansk på flex. jeg forstår ikke helt hvad man skal? Du skal nu fokusere på tre punkter som skal udgøre midten af din opgave. Det er den del, man også kalder analysen . At analysere vil sige at tage en helhed og dele den op i mindre dele, ... -
AT-eksamen fredag - psyk+samf
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m... -
Brug af cosinus- og sinusrelationer
ForumindlægHejsa I øjeblikket er vi fire gutter, der er i fuld gang med at færdiggøre en matematikrapport om henholdsvis cosinus- og sinusrelationer. I opgaven bedes vi besvare, om cosinus- og sinusrelationerne kan bruges i det virkelige liv. Arkitekter og andre fagfolk, der har behov for at beregne vin... -
Uro i forstæderne
ForumindlægNogen der har en opgave om "Uro i forstæderne"? Er første års på handelsskole, og finder det ret svært, så det er ik fordi jeg vil kopier din opgave, men se hvordan du har lavet den. -
analyse af når knoglerne
Forumindlæghej! er i gang med en roman analyse af bogen når knoglerne fryser. det jeg så godt kunne bruge jeres hjælp til er hvordan jeg skriver om motivet i historien. Jeg ved sådan halvt hvad et motiv er har næmlig været inde at læse om det. men hvis der var en af jer der kunne komme med et opdiktet eksem... -
Historisk analyse af brugen og følgerne af sennepsgas under 1. verdenskrig
ForumindlægHej Alle Jeg har fået følgende problemstilling i min SRP: Analyser selvvalgt kildematriale med henblik på at undersøge brugen og folgerne af sennepsgas under 1. verdenskrig. Til at besvare denne problemstilling har jeg fået to hjemmesider af min vejleder: http://www.eurobeast.dk/verdenskrig... -
Juan Jose Millas
ForumindlægHej.Jeg ville spørge, om der er nogle der har noter til nogle af historierne i "Cuentos" af hr. Millas?På forhånd mange tak -
metoder
Forumindlæghejsa :) er der nogen derude der kan fortælle mig hvad historie og bioteknologis muligheder,begrænsninger og metoderne er?? skriver om Aids :( tusind tak på forhånd :D -
Emner til SRP
ForumindlægHar i nogle gode ideer til emner til fagene biologi A og historie A man kunne skrive om? eller fagene biologi A og psykologi C? -
Citater?
ForumindlægHvor mange citater skal der ca. være i en opgave med 2 hovedfag som tysk og historie? Det er jo sprog fag så der skal være en del plus historie. Er det mellem 20-30? -
Hvilken metode bruges?
ForumindlægHvilken metoder er det der bruges, når man har valgt dansk og historie som sinebærende fag for opgaven? Er det ikke noget med at det er den samfundsvidenskablige metode i historie? Tak på forhånd. -
Analyse af taler i samf/his
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor jeg skal analysere en tale af Barack Obama og en af Martin Luther King. Nogle der ved, hvordan en sådan analyse skal skrues sammen? Har ikke den store erfaring med ana... -
Hjælp tak :)
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave. og kan simplethen ikke komme udenom hvad kultursammenstød er... hjælp tak -
idealistisk teori
ForumindlægHvad er en idealistisk teori? Opgaven går på at argumentere ud fra idealistisk teori for et udsagn. -
karakterberegning, betydning af fag.
Forumindlæghejsa jeg er på særlige betingelser i 3g. men jeg har dumpet i historie idag 00, fordi jeg misforstod fuldstændig. jeg ved at A_nivaeau fag tæller for 2 krakterer, men når man er på særlige betingelser gælder det så for 4, for man for jo ikke den sidste åarskarakter. tænkte bare på det. hvis der ... -
DANSK HISTORIEOPGAVE EMNEVALG
ForumindlægJeg skal til at skrive min dansk historieopgave. Jeg har valgt fag som er begge dele - altså dansk/historie. Nu er det bare at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive om.. jeg har overvejet at skrive noget om holocaust, og så Hitlers syn på jøder/hvorfor osv, og så analysere nogle tekster fra den tid... -
noter
Forumindlæggode historie noter ønskes -
hvilken betydning har titlen i forho
ForumindlægHvilken betydning har titlen i forhold til historien? -
eksamen i morgen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal trække emne til eksamen imorgen til Historie.. Jeg ved bare ikke hvordan denne eksamen foregår, er der nogle der kan hjælpe mig på forhånd tak C.T -
Leibniz' differential
ForumindlægHej, er der nogen som kan forklare mig Leibniz' metode til at udregning til denne ligning: y=x^2 . Dette omfatter fagene historie og matematik.
