Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17321 til 17340 af 33650
  • Kort oversættelse

    Forumindlæg
    Håber nogen vil hjælpe mig. Jeg hedder Pedro, og jeg bor i Spanien. Jeg er 20 år. Jeg studerer historie og arbejder på en restaurant.
  • Sekundærlitteratur "Cal"

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive SRP i Engelsk og Historie, jeg bruger romanen "Cal".... Mangler nogle forslag til sekundærlitteratur! Vil generelt gerne vide hvad det er helt konkret :)
  • Gennemgang af SRP

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:)
  • hermes med dionysosbarnet. HASTER

    Forumindlæg
    skulturen siges at være original og fundet i Heratemplet i Olympia. - man siger at det er pausanias som er kilden til dette? Kender du mere til denne historie? kom endelig med det. Skal fremlægge imorgen. Mvh Cecilie
  • Nogen der skriver om Nukleare våben??

    Forumindlæg
    Hey, Nogen der skriver om atombomber el. lign. og er friske på at bytte opgave for at få inspiration.... Lyder da som en genial idé ikke...!! (skriver i Historie og Fysik)
  • Jeg-fortæller

    Forumindlæg
    Hej mennesker =) Jeg skal fremlægge om en jeg-fortæller imorgen, og komme med et bid af en historie hvor der er tale om en jeg-fortæller. Er der en der kan hjælpe med hvad jeg evt. kan fortælle? På forhånd tak!
  • Opgave - kilder

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med min dansk-historie opgave. Hvor jeg analyserer "Et Dukkehjem". Er det rigtigt, at man IKKE må analysere SELV? Altså skal man bruge hjælp udefra? Fra diverse kilder?
  • Analysemodel

    Forumindlæg
    Hej.. Sidder her og skal analysere en tekst i historie. Der er vel ingen der har en model der viser hvad man skal huske.. Altså en slags huske seddel når man analysere? På forhånd tak! hilsen Tanja
  • Danskhistorie Opgave 2.g - Fingerplanen

    Forumindlæg
    Udløste et 10-tal i dansk, og 7 i historie. Der krævedes mere 'formelt' indhold, sagde min historielærer. Dette er ikke et spørgsmål, men et forsøg på at ligge en opgave ud.
  • Matematik i renæsssancen

    Forumindlæg
    Er der nogle der har forstand på matematik i renæssancen?? Hvad vil være muligt at skrive om i emnerne?? det gyldne snit, fibonacci tallene, eller måske perspektivering? Hvordan kan man koble Matematik og Historie med nogle af de emner?
  • Gode idéer

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie.
  • Sovjetunionens opløsning???

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave et historie projekt om Sovjetunionens opløsning. Nogen er kan give nogle gode kilder, skrevet i et sprog som er nemt at forstå? På Forhånd tak Mvh Jens
  • 1. Verdenskrig ubåde

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med min historie opgave vedr. ubådsteknologi i 1. Verdenskrig. Har dog store problemer med at finde ordentlige kilder. Er der nogen der kan hjælpe? Mvh Artem.
  • Analyse af Abraham Lincolns tiltrædelsestale

    Forumindlæg
    Hej alle, Er der nogen som har forstnad på analyse af taler. skriver srp i historie og engelsk Har uploadet en fil, hvis I hurtigt vil kigge den igennem, og lige skrive hvad jeg kan gøre bedre. det ville være en stor hjælp!
  • Analysemodel til en engelsk roman.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i SRP på Engelsk A og historie A, og mangler en analyse model til min bog Cal (1983) Er der nogen som har en analysemodel som jeg kan bruge på bogen?
  • SRP - Jasminrevolutionen

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal skrive SRP, om emnet Jasminrevolutionen i fagene samfundsfag og historie. Håber der er nogle derude som har beskæftigede sig med dette området, og kan hjælpe. På forhånd, tak :D
  • Fra induktion til vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-)
  • Modulregnskab overskrevet

    Forumindlæg
    Hvor mange procent må et fag overskride det givede modulantal? Fx har jeg i historie -25% i forhold til årsnormen. Men et gælder vel også den anden vej, hvis man har for mange moduler?
  • Tidstypiske træk i Prinsessen på ærten

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en stil, og jeg skal finde tidstypiske træk fra romantikken i følgende historier: Prinsessen på ærten Skyggen Klokken Hvis der er nogen der kan hjælpe med det ville det være super. På forhånd tak
  • Historiebegreber

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde.