Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17341 til 17360 af 33650
-
emne
Forumindlægnogle der har nogle gode erfaringer med et emne, eller forslag til enten historie eller dansk? - hælder nok mest til dansk, medmindre der er nogle der har et super emne de vil anbefale.:) -
Hosekræmmeren.- St.St.Blicher
ForumindlægHar lige læst den. Og jeg har analyseret, fortolket osv. Dog kender jeg ingen tekster/historier, jeg kan sammenligne den med. Nogle der har nogle bud? -
HJÆLP til oversættelse, tak.
ForumindlægVi skal præsentere virksomheden Codorniu. Codorniu er grundlagt i 1551. Codorniu er verdens største producent af mousserende vin. Nu vil jeg fortælle lidt om historien bag Codorniu. -
Hmmmmm.
ForumindlægI historie har vi en stor opgave for ( noget med FN-pagten) og i denne optrådte sætningen: "Saalænge sikkerhedsrasse5t med hensyn til en tvist eller situation udøver de funktioner..." Hvad betyder et Tvist? -
Kina i 1945
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde noget om kinas økonomiske og politiske historie fra 1945 til i dag. synes nemlig ikke jeg kan finde andet end fra 1949. -
An American in New York
ForumindlægHejsa, nogen der har læst "An American in New York" af LeAnne Howe, som kan hjælpe mig med at få fat i hele handlingen i historien. :) På forhånd tak -
Kalmarunionens forfald
ForumindlægHej Studieportalen, en ven sidder med sin historie opgave, og skulle lige spørge for ham. Hvad var var grunden til Kalmarunionens opløsning? Hvem havde ellers magten i Unionen. -
Ekstremsport gennem tiden HI & BI - Grænser
ForumindlægHej, jeg skal akut bruge en genial problemformulering til emnet Ekstremsport gennem tiden, hvori jeg kan inddrage Historie A og Biologi A På forhånd tak -
Synopsis
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Har virkelig brug for hjælp venner!
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Herman Bang - "Tine"
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave omkring Herman Bang, vi skal lave komposition omkring historien, er der nogle der ligger inde med dette, så jeg kan få lidt inspiration:p ? -
Krig, medier og teknologi
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer? -
Do's and dont's til AT-eksamen
ForumindlægHej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie. -
Plz Hjælp Dansk mundtligt prøve
ForumindlægHej er der nogle som vil være sød og hjælpe mig med at perspektivere ringen til skibsdrengens fortælling af karen blixen. Jeg har prøvet men, har svært ved at finde ligheder mellem de 2 historier -
Mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :) -
Hjælp til novelle
ForumindlægHej!!! Skal skrive en dansk novelle. Den skal have overskriften: Jeg elsker dig.....jeg elsker ikke dig. Men jeg kan slet ikke finde på en god historie....Hjælp mig plz og giv mig masser af idéer til hvad jeg skal skrive....og tusind tak! -
Nogen der har været oppe?
ForumindlægHey alle. Ville lige høre om nogen har været oppe i historie? Og hvordan det er gået.. Er vildt spændt pga. den nye reform med 24-timers forberedelse :-S eller rettere nervøs... -
deduktiv og induktiv
ForumindlægHvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV??? -
disposition til eksamen
ForumindlægHej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ?? -
Valg af emne
ForumindlægHej - Jeg skal vælge emne til SRP til mandag... Jeg har engelsk A og historie A... Er der nogle som har nogle fede emner jeg kan skrive om? Kom med alle mulige ideer tak:)
