Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17341 til 17360 af 27496
-
Hjælp omkring kulhydrater og blodsukker.
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive biologi rapport men der er nogle ting jeg ikke forstår. Håber at nogen vil hjælpe... 1. Hvordan kan jeg forklarer de forskellige membrantransporter: - Tarmlumen til slimhindeceller - Intercellulærvæsken til muskelceller ? 2. Hvor og hvordan kulhydrat lagres i kroppen? -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak -
Genetik
ForumindlægHej ..Skal snart op i biologi. Jeg har stadig problemer omrking hvad koblede gener er, og hvordan de nedarves. Desuden forstår jeg ikke Hardy Weinbérgs ligevægt.. håber nogen der ude der vil hjælpe mig,for jeg forstår det simpelthen ikke.. -
Reaktionstid
ForumindlægHej :D Sidder her med en biologi aflevering, hvor jeg skal komme ind på hvordan alkohol påvirker reaktionstiden, altså nerveimpulshastigheden. Ved alkoholen går ind og påvirker GABA, men ved ikke hvorfor alkoholen påvirker nerveimpulshastigheden for lys og lyd - håber nogle kan hjælpe :) -
Trusler mod havet
ForumindlægHey! Jeg skal lave en biologi opgave om trusler mod havet. Der skal være en introduktion, en kort problemformulering og så selve opgaven... Hvis i ved hvilke trusler er aktuelle eller kender nogle gode sider/bøger, eller bare har nogle anbefalinger må i meget gerne skrive. :) -
3.g-opgave i Bio!
ForumindlægHej alle sammen!Er begyndet at tænke 3.g opgaven, og overvejer at skrive i biologi. Da jeg selv har typr 1 diabetes er dette jo lidt oplagt at skrive om. Men er der nogen der har ideer til hvad det kan kobles med og om der overhovedet er "kød" på det emne? -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi eksamen. Jeg har fået følgende spørgsmål: Gør rede for mave-tarmkanalens opbygning og funktion. Mave-tarmkanalen er det, det samme som fordøjelsessytemet? -
Hjælp til et eksamensspørgsmål
ForumindlægHej ! Jeg skal til eksamen i morgen i Biologi C, men der er et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af hvad er, så håber at der er nogen vil/kan hjælpe mig :) Det er inden for Økosystemer og stofkredsløb. Spørgsmålet lyder: I grove træk gennemgå carbons kredsløb i naturen. -
Økosystemet i en sø
ForumindlægHej Jeg står og skal til biologi eksamen her snart - dog er jeg stødt på et spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til: Diskuter hvilken betydning forurening med mange næringsstoffer kan have for økosystemet i en sø og vurder hvilke faktorer der kan have indflydelse på algevæksten. Nogen der k... -
opsporing af sygdomsudbrud
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal svare på. overvej og beskriv hvordan du ville opspore et rigtigt sygdomsudbrud i klassen, dvs. finde ud af hvem, der har startet sygdommen. Svar hurtigst muligt :D -
Påvis respiration
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i biologi om et par dage , men jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål om respiration. Spørgsmål lyder: Vis et eksperiment, der viser, at celler udskiller H2O Håber i kan hjælpe -
klorofyl a = mål for plantens biomasse
ForumindlægI en biologi opgave, bliver der spurgt om følgende. "Forklar hvorfor koncentrationen af klorofyl-a kan andvendes som mål for planteplanktonets biomasse." Håber at nogle kan hjælpe med dette - på forhånd tak for hjælpen. -
Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !
Forumindlæghey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ? -
Fotosyntese
ForumindlægHej. jeg skal op til mundtligt biologi i morgen, og jeg trak emnet fotosyntes og en artikel som hedder "Drevet af lyset - fotosyntesen på arbejde". Jeg skal diskuter hvordan man kan udnytte planternes fotosyntese i industrien. Håber nogle kan hjælpe. -
PLEASE....red mig
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologi rapport om blodtypebestemmelse, hvori jeg skal skrive noget om AB0 og Rhesus-systemet. Jeg skal også opstille et skema for dem, jeg har gjort det for AB0-systemet, men jeg ved ikke hvordan man opstiller et skema for rhesus-systemet. Jeg håber i vil hjælpe mig. -
HJÆLP til analyse af muskletræthedens velbevarede hemmelighed
ForumindlægHej, står og skal lave en mundtlig aflevering, af muskletræthedens velbevarede hemmelighed. problemet er at jeg faktisk ikke helt ved hvordan man, laver en analyse af en artikle i biologi? nogle der kan hjælpe ?? artiklen er vedhæftet :) -
3.g. opgave med kulhydratstofskiftet
ForumindlægHej.\nJeg skal skrive 3.g opgave i biologi med området Kulhydratstofskiftet. Men har brug for nogle gode ideer/inspiration til forsøg der ligger inden for dette område. Har svært ved at få sat en problemstilling med hvad det er man vil fortælle og i perspektiv til hvad. er der en der kan hjælpe m... -
syrer,base og salte
ForumindlægHvor finder vi syrer, baser og salte i hverdagen?\nI hjemmet ? -->\nI industrien ? -->\nI biologien / miljøet ? -->\n\nTaak. -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægHej, Har nogle idéer til emne i AT indenfor emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914? Jeg ønsker at skrive i biologi og muligvis historie. Har tænkt på Darwin eller Mendel - andre idéer? -
Rapport
ForumindlægHej,Jeg skal til at lave min første Biologi rapport, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der gad at kigge på den/rette den????Der er nemlig også nogle ting jeg lige skal have på plads....Malfoyps. Det haster (som altid) da jeg skal aflevere den på fredag...
