Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17361 til 17380 af 27496
-
Resistentproblematikken/Resistente bakterier
ForumindlægHej Jeg er igang med en eksmaensopgave i biologi hvor jeg skriver om antibiotika, resistente bakterier, resistensproblematikken og i den dur. Ville høre om nogle af jer derude har nogle erfaringer med emnet. Gode links, kontakter, forsøg osv. I må meget gerne skrive!\n -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Genmodificeret forkølelsesvirus
ForumindlægHey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to -
Gensplejsning i E.coli
ForumindlægHej, er igang med en biologi om papir-gensplejsning i E.coli-bakterier...humant insulin. (tør-øvelse)Men jeg synes det bliver så forvirrende efter at man skal satte plasmidet ind i donorgenet. Nogen der kan forklarer mig det?? På forhånd tak..! -
HJÆLP !
ForumindlægHey. jeg har eksamensprojekt i HF. har herunder valgt Biologi og Historie som fag, og valgt emnet "Pest"! nogen der har gode ideer til kilder eller opgaver jeg kunne bruge? det haster rent faktisk, håber i kan hjælpe. på forhånd tak :D -
HJÆLP SØGES VIRKELIG
ForumindlægHej Er der nogen som har nogle gode forslag til enmer i fagene religion og biologi, når hovedemnet hedder 'rejser - udvikling og ny viden'. - Helst noget andet end Darwins evolutionsteori! jeg tænkte på abort, men kan ikke sætte rejse ind ? -
sjælden stofskiftesygdom
ForumindlægHej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak -
Blødersygdom 2.
ForumindlægHej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven -
Hjælp til aflevering om blødersydom
ForumindlægHej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven -
NV rapport slået sammen
ForumindlægHej, håber nogen vil hjælpe mig :-) - Jeg er i gang med, at skrive en rapport i NV ( biologi) 0g NV ( fysik) og de to rapporter skal så slås sammen til en... - Hvordan starter man med en god indledning, som skal forklarer at fo fag skal arbejde sammen om at løse et problem? :-) -
kost og ernæring
ForumindlægHej jeg skal holde et lille oplæg i biologi om et emne indemfor emnet "kost og ernæring" det skal bare være et lille, spændende tema, som jeg kan uddybe i et oplæg på 5 min. nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg kan vælge? (: -
MEGET sværer opgaver
ForumindlægHej folkens. Jeg har siddet og lavet 10 biologi opgaver idag. Og jeg har simpelthen svært ved 2 af opgaverne. Jeg håber I vil prøve at se på dem og evt. hjælpe mig. Mange tak. I kan se opgaverne i dette link. http://peecee.dk/upload/view/167579 -
hjaelper gerne ved hver oversaettelse
ForumindlægHvis der er nogen som til gengaeld kan hjaelpe mig med mine biologi indlaeg om elektroforese og hardy weinberg ville jeg virkelig glaede mig ;)med venlig hilsenjeg garanterer at i vil faa top karakter, hvad det angaar dansk ---> tysk oversaettelser ;) -
Kontrolplader
ForumindlægHejJeg har et lille problev i forhold til min biologi aflevering. Jeg forstr ikke helt hvad en kontrolplade er. Hvordan den præcis laves og hvorfor der vil komme kolonier på kontrolpladerne?Er der nogen som kan hjælpe mig.På forhånd tak -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
En-bi: sukkerindtagelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
Er jeg tosset?
ForumindlægHar en opgave i Biologi om - bestemmelse af koncentrationen af klorofyl i søvand.Forstår ikke spørgsmålet, der lyser således:Hvilke forskellige biotiske og abiotiske fakorer bestemmer mængden af klorofyl i søvand?Nogen der kan hjælpe med dét?Tak for hjælpen =) -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med at skrive AT om designerbabys.. Mine fag er Biologi og engelsk.. Ville høre om der var nogen der havde lavet en biologirapport om netop det, som de kan sende, eller bare hjælpe mig lidt på vej. Det ville virkelig være en stor hjælp.. :D -
Arterier og vener
ForumindlægHalløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er?
