Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17401 til 17420 af 27496
-
katastrofe- AT natursynder
ForumindlægKatastrofe natursynder. jeg har valgt AT om Regnskoven, i fagende biologi og engelsk, men jeg er barte ikke sikker på at jeg kan lave en ordenligt problem formulering, eller hvad jeg helt skal skrive. hvir skal jeg starte. ? -
Ventrikler
ForumindlægHej alle sammen..<3 Jeg skal jo skrive denne her biologi opgave, og jeg skal skrive noget om ventrikler. Kan ikke finde noget på internettet. Er der nogen af Jer der ved noget, så skriv lige ??. Puk..<33 -
Dyre og planteceller
ForumindlægGodmorgen! Jeg har nogen biologi spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om. Hvad er ligheder på en dyrecelle og en plantecelle? Jeg ved, at de er ret ens, men er lidt i tvivl. Hvornår kalder man kromosomer for kromosomer? (Noget omkring nogen faser...) Tusind tak for hjælpåen! -
blodtyper:Diskussion
Forumindlæghej jeg igang med en biologi rapport, og jeg har problmer med det punkt der her diskussion, min lære har skrevet vi skal skrive 1-2 sider om det, og jeg er virklig blank på det....håber nogle kan hjælpe hilsen mig -
Lungerne
ForumindlægHej. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt med min biologi-opgave. Jeg har nogle spørgsmål om lungerne :-) 1. Hvilke dele består lungerne af? 2.Hvordan fungerer lungerne? 3. Hvordan trækker mennesket vejret? -
MUSKLER!!!!
Forumindlæghar et lille spørgsmål i biologi! svaret er sikkert meget simpelt men jeg har svært ved at forstå begreberne:S Spørgsmålet lyder: de to kendte proteinstrukturer i musklerne kaldes myosin og aktin, hvad er deres funktion?? Håber nogle kan hjælpe!! -
Teori afsnit omkring Blodtyper
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp i forhold til hvad jeg skal skrive i min biologi rapport. Afnitter skal være kort præcist, og skrevet i eget sprog. Du skal forklare de faglige begreber og naturvidenskabelige sammenhænge, der er relevante for undersøgelsen gerne med udgangspunkt i figurer, formle... -
Hvad er planteformering? Og hvad er dyreformering?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til noget biologi. Så hvis i kunne komme med en forklaring på hvad, planteformering er, og hvad dyreformering er så kunne det være fedt. Har søgt på en masse hjemmesider, men det er ret svært at finde ud af hvad for noget af det jeg skal skrive ned. Så håber i gider at... -
SSO - eksempel på problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo... -
3. årsopgave - forslag?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner? -
Metode
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring metode anvendelse i biologi. Hvis jeg snakker om en test EN ANDEN har foretaget og testen går ud på, at man tester om personen er negativ/positiv for brug af doping, hvilke naturvidenskabelige metoder benytter man så? :) -
Fruktose
ForumindlægHejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd. -
Den spanske syge
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang. -
7-helix receptorens funktionsmåde.
ForumindlægJeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet. -
opgave
ForumindlægHejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790 -
Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.
ForumindlægHej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre! -
HJÆLP til ét spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-) -
Donorblods holbarhed
ForumindlægHey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd -
HJÆLP TIL RAPPORT!!
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme? -
AT fedme
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe!
