Biologi

Teori afsnit omkring Blodtyper

09. februar 2016 af sille1997 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg har meget brug for hjælp i forhold til hvad jeg skal skrive i min biologi rapport.

Afnitter skal være kort præcist, og skrevet i eget sprog. Du skal forklare de faglige begreber og naturvidenskabelige sammenhænge, der er relevante for undersøgelsen gerne med udgangspunkt i figurer, formler og tegninger.


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2016 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
09. februar 2016 af sille1997 (Slettet)

Alt det jeg skal skrive noget om er blodtyperne, fænotyper, genotyper og AOB systemet og sådan noget.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. februar 2016 af Moderatoren

Men hvad har du problemer med? 

Hvad ved du? Hvad ved du ikke? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. februar 2016 af DrNielsen

Prøv at forfatte en start. Det behøver ikke være mere end et par linjer - så tager vi den derfra.

Stikord:

- AB0 systemet

- Rhesus systemet

- Antigener

- Fænotype vs genotype (fremtoning vs genetisk indretning)

- Struktur af blodceller samt struktur af antigener. Hvorfor angribes bestemte antigener når andre ikke gør? Hint: antistoffer

Du må gerne skrive til mig i en besked hvis du hellere vil det :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. februar 2016 af DrNielsen

Alternativt kan du prøve at søge inspiration fra nogen af de - faktisk udemærkede - opgaver der ligger her :-)


Skriv et svar til: Teori afsnit omkring Blodtyper

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.