Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17441 til 17460 af 27496
-
Forklaring af mutationer - HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægJeg har en 24-timers forberedelse til en biologi eksamen og der er et bilag jeg simpelthen IKKE kan forstå! Jeg skal forklare om de to mutattionstyper der fremstår i figuren (som jeg har vedhæftet), men ved ikke hvad jeg skal gøre D: Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig???? Venlig Hi... -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
Økosystem - Hjælp de figurer! eksamen i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i biologi i morgen kl 8. Har et figur som jeg ikke kan forstå. Vil I ikke hjælpe med at forklare. Som i kan se på bilag 7. Så forstår jeg ikke hvorfor fosfor at lavt omkring forår og sommer? -
Nedbrydning af glukose
ForumindlægHej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget! -
Koffein og druesukker
ForumindlægHej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet -
Et spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima). -
Eksames hjælp!
ForumindlægHej . Jeg har været uheldig (synes jeg selv) at trække biologi b niveau, som så er en af mine sidste eksamer inden jeg bliver matematisk student. Jeg søger derfor noget lektie hjælp mod betaling selvfølgelig. Mvh. Maria -
genmutation
Forumindlæghej! skal til biologi eksamen i morgen og har et spørgsmål der lyder: hvilke konsekvenser kan mutationerne medfører. har selv skrevet at det kan medfører at ens protein og arvemateriale bliver ændret. er der andre ting ? -
Eksamen - Hjælp :)
ForumindlægSkal til mudtlig biologi nu her fredag har styr på stort set det hele bortset fra processerne i en plantecelle... Har kigget på fotosyntese og respiration , men skal kunne forklare dette billede.. nogle der kunne hjælpe mi på vej og evt forkalre det for mig? -
Nervecelles kommunikation med muskler
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige her og kigger på nervecellen. Det jeg er i tvivl om, er hvad det er for en del af nervecellen der giver impulser til musklen om at den skal bevære sig? Er det synapse knopperne som giver et kemisk impuls, eller er det axonet der ... -
Hjælp.. Mangler forklaring på hvorfor det at være kilden er en smerte??
Forumindlæghej jeg har fået fortalt af en ven, som lige som mig har biologi på B-niveau, men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige er at det er sådan? hvorfor er det personen griner, når man kilder personen? hvad sker der i kroppen? jesper -
klorofyl
Forumindlæghej der stod i min biologi bog at 1. solstråling flyttes i glukosemolekylet som kemisk bundet energi ? 2.klorofylet kan ved hjælp af lysenergi fra solen spalte vandmolekyler i ilt og brint 2.mener de den her c6H12O6 håber for svar -
Koncentration af Laktat
ForumindlægHej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke? -
Ribosomer
ForumindlægHej Jeg er ved at lave årsprøveopgave (24-timers prøve) i biologi, og jeg skal forklare hvad ribosomer er, men jeg kan ikke finde noget som er skrevet på en forstålig måde.. Så jeg tænkte på, om der er nogle af jer som ved noget om det, og som kort kan forklare det?? Hilsen Stefanie -
Tyndtarmens rolle ift. kulhydrater, blodsukker og diabetes
ForumindlægJa spørgsmålet siger næsten det hele. Nogle der gider forklare hvilken rolle tyndtarmen har på kulhydrater, blodsukker og diabetes ? Det er til min biologi eksamen på A niveau, som jeg skal fremlægge i morgen !! :o -
Evolution
ForumindlægVi har haft 8 timers undervisning om evolution,skal snart op i biologi eksamen hvis jeg kommer op i evolution vil ikke hvad jeg skal sige. Jeg forstår ikke særlig meget om det. Er der nogen der kan sige hvad er der mest vigtigt iforbindelse med evolutionen, og har måske nogle forslag. tak -
Kvalitativ og kvantitativ
ForumindlægHej, jeg vil bare lige være sikker på at dette er korrekt. I biologi bruger vi den kvalitative og kvantitative metode, ikke? :) - Jeg bliver tit i tvivl om, hvornår vi gør brug af de følgende metoder, er der nogle der vil forklarer mig dette. Tak på forhånd. :) -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægYO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem? -
ordbog - advancerede fagudtryk
Forumindlæghejsa (: ! Kender I en god online ordbog til advancerede fagudtryk b.l.a indenfor biologien? Ord jeg søger er bla: nakkeklap, senehinde, årehinde, synsbaner, synsnervekrydsning, synsnerve, synsbank, nervetråde, -
Rapport om en sø!! Diskussion?
ForumindlægHej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria.
