Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17481 til 17500 af 27496
-
Fosfat og nitrat (+ ammonium)
ForumindlægHej! Nu har jeg brugt søgefunktionen, men kunne intet finde om, hvad fosfat og ammonium bruges til i forhold til nitrat, der (ifølge min bog) bruges til planternes (i dette tilfælde algers) vækst. Er næringssaltenes funktion/virkning den samme? (Nu er det biologi på B, så ved ikke om jeg skal... -
SRO
ForumindlægHej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak -
en passende problemstilling
Forumindlæghej jeg vil gerne finde en problemstilling til mine arbejdsspørgesmål, er der nogen der kan hjælpe Hvor er der vand (geo)? Hvad sker der løbende ud af dit afløb (f/K)? Hvilke trusler er der med vores drikkevand (Biologi)? -
Arter
ForumindlægJeg har fået en opgave for i biologi, hvori jeg skal diskutere om denne sætning. Jeg vil bare vide, hvad i synes om denne sætning og hvordan i ville diskutere det, er i enig med sætningen? Og tak på forhånd. :) Sætningen : "Professor afgøre om det er en art eller ej" -
Glykogen
Forumindlæghej jeg har fået to spørgsmål til min ffremlæggelse i biologi. Håber i kan hjælpe. :) 1) Forklar hvad der sker med glyogendepoterne i lever og muskler under et langvarigt arbejde som f.eks cykelløb eller maraton. 2) Hvad er glykogen, og hvor mange gram glykogen er der i henholdsvis leve... -
triplet
ForumindlægHej Jeg sidder med det her spørgsmål i biologi, jeg ikke kan finde ud af, og synes ikke jeg kan læse mig frem til et svar i min bog. Hvor i en triplet er det typisk mindst fatalt med en mutation, og hvorfor egentlig? Nogle der kan hjælpe med dette? Hilsen Louise -
Baye's formel
ForumindlægHeej :) Skal skrive studieretningsopgave i biologi/matematik, og skal bl.a. bevise Baye's formel. Er der nogen der har et godt bevis liggende, og evt. kan forklare det? Synes nemlig det jeg har er ret "tyndt".. På forhånd tak Mvh Lea (: -
Blodtype
ForumindlægHej. Er der en der vil hjælpe mig med en opgave i biologi, der lyder således: Et ægtepar hvor manden har blodtyp A rhesus positiv og kvinden har blodtype B rhesus negativ har lige født deres første barn. Hvilke blodtyper kan barnet få? -
AT - mennesket forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer? -
Det Haster; lille spørsmål om eksamen.
ForumindlægHey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D -
Planteceller og fotosyntese
ForumindlægHey x Jeg er i fuld gang med min biologi rapport, MEN jeg har lige et par spørgesmål! - Er det rigtigt at planteceller laver fotosyntese for at omdanne sollys til atmosfære? - Hvad kan man skrive til en hypotese om osmose? HJÆLP TAK! -
Spørgsmål - Bio A
ForumindlægHej.. Jeg har nogle spørgsmål angående en biologi aflevering, der handler om blandt andet kvælstof. Er det sådan at jeg kan snakke med en om opgaverne herinde, vil jeg meget gerne bede om mail så jeg kan sende de spørgsmål jeg har :) På forhånd tak -
Bladene og træernes respiration
ForumindlægHej alle! vi har et dilemma inde for biologi. Vores spørgsmål: Inde i bladenes og træernes celler foregår der en proces, som kaldes respiration, hvad er det? Håber at en af jer sidder inde med svaret! M.V.H. flodhesteungerne -
Blodlegemer?
ForumindlægHej! Jeg sidder med noget biologi, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 1. Hvor produceresblodlegemer? 2. Hvad sker der når sukker forbrændes i en celle? 3.Forklar hvordan ilt optages i lungerne og hvordan kuldioxid udåndes? Jeg ville blive super glad hvis i kunne hjæ... -
Omkring muskler og doping
ForumindlægJeg sidder fast ved npget biologi som jeg håber jeg kan få noget hjælp med :) Spørgsmålene er følgende: 1) Hvad er en forbrænding i kroppen? 2) Redegør for forbrændingsprocessen 3) Hvad er doping? Hvilke bivirkninger kan der være ved doping Tak på forhånd! -
Bakteriers evne til at nedbryde olie
ForumindlægHejsa. Jeg har en biologiopgave som volder mig en del problemer. Er der nogle der evt. kunne give mig nogle tips ift. besvarelsen af denne opgave? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2001/august/Opgave%202.pdf -
HJÆLP! !!
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen? -
Spørgsmåæ
ForumindlægJeg har et lille problem med et biologi spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med. Det lyder: Forklar hvordan det kan være lungerne fyldes med luft, når vi aktiverer indåndingsmusklerne? Håber nogen kan hjælpe mig :) -
Li-Fraumenis syndrom!
Forumindlæghej! jeg er ved at lave en eksamens opgave i biologi, om Li-Fraumenis syndrom http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf det er opgave 1.B. Er der nogen som kan hjælpe mig med at svare på et af spørgsmål. på forhånd tak -
Skelet
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave om Skelet i biologi. Jeg skal skrive om; hva et skelet er, hvad man bruger det til osv.. Er helt blank, aner ikke hvordan jeg skal skrive det op osv. Kan heller ikke finde noget ordenligt på nettet. Nogle som gider komme med noget? Evt. gode hjemmesider om det? tak :)
