Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17601 til 17620 af 27496
-
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
Kontrolforsøg i aflæsning af stregkoder
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave fra et gammelt opgavesæt i biologi, og jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan forklare, at brønd to i vedlagte bilags figur 2, er et kontrolforsøg. Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig. Mvh. Hyacinth -
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
Forklaring af figurer - HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig biologi årsprøve, og kan simpelthen ikke gennemskue de her figurer, som jeg skal kunne forklare. Er der nogen, der kan hjælpe med at uddybe/forklare dem? - ville virkelig være en kæmpe hjælp! Jeg har vedhæftet billederne :-) -
Naturforvaltning
Forumindlæghej alle sammen er i gaang med min biologi opgave og tænkte jeg kunne spørge om jeres meninger :) spørgsmålet: hvad er det for nogle naturoplevelser vi gerne vil have og hvad kan man gøre for at folk lettere får naturoplevelser? hvad er jeres mening?? på forhånd mange tak :) -
Fejl i proteinsyntesen
ForumindlægJeg har en biologi aflevering for til næste uge og mangler kun at besvare disse 2 spørgsmål. Nogen der kan hjælpe? Hvordan kan der opstå fejl i proteinsyntesen? Hvorfor er det vigtigt, at proteinsyntesen foregår fuldstændig korrekt? -
Vandløb
ForumindlægHej allesammen sidder med en biologi aflevering der hander om vandløbsundersøgelse af Østeråen. Jeg har lidt besvær med dette spørgsmål, er der nogle søde og kloge sjæle der vil give et bud på spørgsmålet?;.) Hvad kan man gøre for at begrænse udvaskning til et vandløb? -
CRISPR
Forumindlæghttp://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie -
Hjælp Tak :/
ForumindlægJeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (: -
KAPILLÆR-spørgsmål :)
ForumindlægHej! :) Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget biologi.. 1) Ved hvilken transporttype passerer ilt og kuldioxid kapillærvæggen? 2) Hvor er iltkoncentrationen højest - i kapillæren eller i det omliggende væv, og hvorfor? 3) Hvordan vil du forklare, at vand transporteres ud af kapillæren? Tak :) -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp!! jeg er igang med at lave en biologi aflevering, og jeg ved simpelthen ikke hvad forædling betyder... jeg har prøvet overalt. men forstår ikk hvad det er for noget ? en der er sød og hjælpe ? :) -
mtDNA - slægtskabsanalyse
ForumindlægSidder og fumler lidt med et spørgsmål i biologi, jeg har problemer med mitokondrielt DNA og slægtskabsanalyse, har forstået at mtDNA nedarves fra moderen, men er generelt lidt usikker på det? håber på lidt(meget kunne også være godt :D) hjælp :) lille "bonus spørgsmål": andre metoder... -
Eksamens spørgsmål
Forumindlægjeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en af mine eksamens spørgsmål. Du skal diskutere hvilken betydning atmosfærens kuldioxidkoncentration har på størrelsen af bruttoprimærproduktionen (BPP); nettoprimær¬produk-tionen (NPP) og resp... -
begrænsende faktor
Forumindlægjeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at af mine eksamens spørgsmål. Vurdere hvilken indvirkning fosfat som begrænsende faktor kan have for størrelsen af nettoprimærkoncentrationen og hvilken betydning dette kan have videre op i en ... -
resultat
ForumindlægHej jeg har problemer med spørgsmål 5 er der nogen der kan hjælpe? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 % -
Hjælp til problemstilling.
ForumindlægHej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d... -
Luftvejen/Lungerne/Ryning
Forumindlæghei¨... skal lave biologi til imorgen.. *hvordan trækker vi vejret?hvordan styres vejrtrækningen<+ *hvad sker der med luften,når vi trækker vejret? *fortæl hvad der sker med luften i lungerne? *hvad hedder luftvejen? tak på forhånd... håber der er nogen der kan hjælpe.. -
HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min biologi opgave, men er stoppet fordi, at jeg ikke kan svare på disse spørgsmål.. Hvad gøre det autonome nervesystem for at kroppen kan komme af med varmen når du dyrker sport???? Hvorfor bliver du varm, når du bevæger dig?????? -
Molekylerne i maden.
ForumindlægHej! Jeg har en spørgsmål, angående molekylerne i ens mad. Hvad bruges molekylerne i maden til? Det er en spørgsmål, fra min biologi rapport, som jeg er i gang med, og jeg er så lige gået i stå ved denne spørgsmål. Håber at I vil give jer tid til at svare på den :) -
Pyrgoentest
ForumindlægHvorfor er det vigtige at kaniner ikke prøver at slippe fro under testen ? Har det noget med at temperaturen kan ændre sig. ? ER HELT LOST!! Jeg håber en biologi nørd :) Kan hjælpe mig ;)
