Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17661 til 17680 af 153957
-
Stoffer i blodkredsløbet
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til Biologi eksamen (C niveau) Så ville spørge om der nogen der kunne svare på følgende spørgsmål: Blodkredsløbets transport af stoffer og disse stoffers funktion i kroppen. Tak på forhånd :-) -
valgfrit projekt
ForumindlægHej jeg skal vælge et emne til et valgfrit projekt i biologi. Hovedemnet er kroppen og sundhed, og der skal vælges et underemne. Der skal skrives to rapporter med forsøg. Nogle der har et godt forslag?? På forhånd tak -
Biologiprøve om?
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal have biologi prøve imorgen tidlig kl 8.00 . Jeg ved det skal handle om Kredsløbet og noget i den stil. Nogle der ved, hvad jeg skal læse på, til imorgen? -
Bakterieceller
ForumindlægJeg har en biologi opgave der skal afleveres i næste uge om celler og jeg har et spørgsmål jeg ikke har et svar på: Ville det være en fordel for en bakteriecelle at være større? og hvorfor? På forhånd tak (: -
fagbegreb
Forumindlæghvad betyder det her i biologi et "fagligt begreb" nærringstoffer opbygning: fænomener: bestandele henstande 17. egenskber 18. Et molekyle 19. genstand. r -
Ilt bindingskurve
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i biologi B i morgen, og forstår virkelig ikke iltbindingskurven og dermed bohr effekten. (Side 136 i fysoligi, fra molekyle til individ) Har virkelig brug for hjælp! -
Celler
ForumindlægHej. Er der nogen der vil kigge min noget af min biologi rapport igennem. Det er cirka en side som jeg meget gerne vil have kigget igennem. Håber på at der er nogle der vil hjælpe mig. -
Celler
ForumindlægHej. Er der nogen der vil kigge min noget af min biologi rapport igennem. Det er cirka en side som jeg meget gerne vil have kigget igennem. Håber på at der er nogle der vil hjælpe mig. -
Hjælp!!!!!!!!!!
ForumindlægMin søster og jeg laver spørgsmål omkring Global opvarmning...Kan i ikke komme med nogle spørgsmål bare 3...Om global opvarmning, til biologi!! Please!!! Vil betyde meget!! -
Muldbund & Morbund
ForumindlægHej alle. Er igang med at lave et Powerpoint til en Biologi fremlæggelse. Har søgt alt om Muldbund & Morbund og har virkelig brug for at vide hvad det er. Håber i kan hjælpe.. MVH. Anders -
Planters vandhusholdning - please mangler virkelig hjælp
Forumindlæghejsa :) jeg er lige igang med en biologi-rapport, som skal afleveres meget snart... spørgsmålet lyder: 1. Giv en forklaring på hvordan planter optager vand gennem rødderne? -
Abiotiske og biotiske faktorer
ForumindlægHej Jeg står og skal til eksamen i biologi på fredag, og er derfor kommet i tvivl om en ting. Jeg skal forklare hvad biotiske faktorer er i et vandløb Håber der er nogen som kan hjælpe den eksamensangste mig. -
Ufuldstændig og co-dominans??
ForumindlægKan nogen hjælpe med nogle begreber i biologi? Der er codominans, som er når begge allele gener kommer til udtryk. (dominerer lige meget) hvordan adskiller den ufuldstændige dominans sig fra codominans fog hvordan fungerer dette?:) -
Energiomsætning
ForumindlægHej Har biologi rapport for, og skal beregne Energiomsætningen pr min (kJ/min), energiomsætningen pr. døgn og energiomsætningen pr kg pr min, nogle der ved hvordan man gør det? Tak :) -
studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle.. Jeg skal finde et emne til mit Studieretningsprojekt, hvor min kombination af fagende er historie og biologi.. ville høre om der var nogle som kunne hjælpe mig ang. et relevant emne.. er løbet lidt tør for ideer. tak Hilsen Cecilie -
Evolution
ForumindlægHeej.. Biologi aflevering om livets opståen og udvikling.. Nogen der har nogle gode idéer til at skrive sådan noget.. 9. klasses niveu.. på forhånd tak.. -
hjælp til synopsis
Forumindlægvi er igang med at lave en "prøve-synopsis" i biologi, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan man præcis gør.. hvad skal den indeholde osv.. nogen der kan hjælpe? -
Elisa test
ForumindlægHej. vi har lavet en Elisa test til biologi og skal derfor lave en rapport. under diskussionen er der et spørgsmål der hedder " hvorfor er der både en negativ og positiv kontrol i testen?" -
SRP
Forumindlæghey. jeg skal skrive i biologi og fysik om miljøets påvirkninger som kan resultere i kræft.. er der nogle der har nogle links hvor jeg kan læse om det .. eller nogle bog henvisninger.. -
Gode idéer
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie.
