Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17661 til 17680 af 23684
-
Borgmester Hoeck og Hustru
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
hjææælp
ForumindlægHar fået til opgave at skrive en dansk stil om billedet babelstårnet! det må ikke være en billed analyse og heller ikke en historie.. det skal være mine andre tanker!! Nogle som har set billedet før! og har nogle råd til hvad man kunne skrive og hvordan man kunne stille det op! Hvorfor nogle tank... -
SRO
ForumindlægHej Jeg er igang med SRO, som skal indeholde en analyse og fortolkning af American History X med speciel henblik på bander. Jeg har indtil videre skrevet om bandelederen, Derek Vinyard og jeg har desuden skrevet om banden D.O.C. Hvilke emner ville det yderligere være relevant at komme ind på... -
Kvium
ForumindlægJeg er netop igang med at foretage en større analyse af Michael Kviums maleri "Handling". Dog sidder jeg lidt fast i perspektiveringen, nogle der har nogle forslag til andre malerier/tekster/skulpturer jeg kan perspektiverer til?Mvh. MissyE:) -
Mediefag:(
ForumindlægHej, Jeg går i 1g og skal analysere en film. Men der er nogle begreber som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig. En markant totalindstilling? en point of view? en markant brug af farver? en brug af klip på blikretning? en brug af tracking shot? Håb... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
hjælp.. den standhaftige tinsoldat
Forumindlæghej alle.. Jeg er i gang med at analysere Den Standhaftige Tinsoldat, men der er noget jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forklare? Især moralen i den? Altså tinsoldaten er jo standhaftig - menes at man ikke skal give op? men slutningen slutter lidt jae.. "... dnaserinden derimod var der kun... -
Billigsikring? Nogle der kender dem :-)
ForumindlægJeg har fået en erhvervscase om http://www.billigsikring.dk, her skal lave en masse analyser af virksomheden og finde ud af, hvordan de kan få endnu flere kunder til sig. Er der nogle af jer, der enten har lavet en lignende erhvervscase eller en opgave om billigsikring? Jeg mangler lidt inspira... -
Reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet om... -
reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet o... -
Indledning
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en indledning ud fra dette her, og jeg er helt lost.. jeg håber at der er nogle der kan give mig en hjælpende hånd. Ved du hvad der definerer en jeg-fortæller? Vi bliver igennem vores skolegang husket på at vi skal kunne analysere en tekst og definere fortælleren, men v... -
Sønner af den tavse tid!!!!
ForumindlægJeg er i gang med en dansk afl. hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af et digt, der hedder "Sønner af den tavse tid" hvis der er nogen der skrevet om den vil jeg gerne bede om lidt generalt hjælp til den. Hva som helst kan bruges...\n\nHilsen Line\nTak -
Tyngde af Jens Blendstrup - Litteraturhistorisk placering? Realismebrud?
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
3.års-opgave om Karen Blixen.
ForumindlægHej.\nI min 3.års-opgave skal jeg lave en analyse og fortolkning af Karen Blixens "Drømmerne" fra syv fantastiske fortællinger med perspektivering til fortsættelsen "Ekko" fra sidste fortællinger. Hvis der er nogen der kender til teksterne eller fortolkningsmuligheder, vil jeg... -
Retning af en sætning
Forumindlæg"Med udgangspunkt i Bang & Olufsen, udarbejdes en SWOT analyse, en beskrivelse af konkurrenceforhold, en redegørelse for B&O’s relevante handlingsparametre, en målgruppebeskrivelse og en regnskabsanalyse."\n\n\nEr ovenstående sætning rigtig stillet op med hensyn til alle "en"&... -
STX ELEVER - HJÆLP! Litteraturhistorisk placering
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
Sandy and her beautiful sisters genre?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en engelsk analyse af ''Sandy and her beautiful sisters'' men jeg forstår ikke hvilken genren historien er? Den bliver kaldt en moderne eventyr ( A modern fairytale) men samtidig også en novelle ( short story) Så jeg forstår ikke helt. Er det et eventyr...
