Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17681 til 17700 af 42938
-
hjælp til synopsis
ForumindlægOmråde: Velfærdsstaten Titel: Kvinders ligestilling 1. Problemstilling: Gennem de sidste mange år har mænd og kvinder haft lige rettigheder, men har ligestillingen også indfundet sig? Taksonomisk disposition: 1) Redegørelse for ligestillingens historiske perspektiver, hvordan var det tidligere i... -
Analyse i humaniora
ForumindlægSådan som jeg har forstået det, skal man kun skrive sine konklusioner i synopsen... Nu har jeg analyseret en tale, men så er jeg bare meget i tvivl om, hvordan jeg skal skrive min konklusion. Skal jeg bare kortfatte min analyse og så lade være med at henvise til tekststeder... Eller hvad? -
perspektivering - hvornår?
ForumindlægEt spørgsmål som er relevant for alle: Er det bedre at perspektivere til henholdsvis studierapport og nutidsemne løbende, dvs "midt" i fremlæggelsen når det passer ind, eller er det bedre at have dem som seperate punkter tilslut? Ligeledes med teori og metode - er det ikke bedre at be... -
find et emne, som skal sammenlignes med danmark og england
ForumindlægHej. Er der nogen som gerne vil finde et emne til mig som er nem og kendt.. emnet skal kunne sammenlignes med danmark og england.JÆLPPPP -
Religion C
ForumindlægMit spørgsmål er. Hvad har Buddhisme til fælles med islam og kristendom.`? -
Darwin og Mendel
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at Darwin havde et hul i sin evolutionsteori idet han ikke ku forklare arveligheden, dvs "survival fo the fittest". Men da Mendel kom med teorien om at det er dét dominerende gen der overtager, kunne Darwins teori forstærkes? -
Aktualitet omkring vandløb
ForumindlægHej Jeg skal op i Natur Geografi i morgen og har et emne der hedder vandløb. Det var lidt et forglemt emne fra min lærers side, så vi har næsten ikke haft noget om det. kun noget om vandbalance, vandets kredsløb og vandføring. Vi har desuden lavet nogle praktiske forsøg med en å. Vi skal sige nog... -
analyse af jomfruen
Forumindlæghvad har novellen jomfruen med identitet at gøre? -
3. ordens differentialligning
ForumindlægDer er en opgave, der driller mig. Det vil være værdsat, hvis nogen kan give svaret på den: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=820769 1) Der skal findes en fundementalmatrix Ω(t) for løsningen til det homogene problem og Ω-1 skal derefter beregnes. 2) Den næste opgave... -
sygeeksamen samfundsfag 2010
ForumindlægHej der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med opgaven Integration og globalisering, den bliver brugt til sygeeksamen i samf. sidste år. Den driller mig! -
Forbræning
ForumindlægNogen der kan forklare den kemiske process ved forbræning. Forstår det ikke helt -
Fuldt pensum
ForumindlægHej Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg her til sommer skal op i fuldt pensum og har derfor lige et spørgsmål. Det fag som jeg afslutter i år og så skal op i, de kommer da til at tælle med i de 8/9 eksamener som man SKAL op i ikk? -
Privatundervisning i statistik
ForumindlægHej derude. Jeg søger én som er dygtig til statistisk,gerne statistik der anvendes indenfor humanvidenskaberne. Det er altså statistik på universitetetsniveau. Jeg søger undervisning mod betaling selvfølgelig. Jeg skal bruge undervisning hurtigst muligt, fordi jeg har en reeksamen i slutningen a... -
Har brug for jeres hjælp med enkeltfag
ForumindlægI sommers blev jeg næsten færdig med hf på gymnasiet. Men efter at jeg ikke har kunnet klare/gennemføre Matematik B, har jeg af den grund valgt at erstatte det med samfundsfag B ved at læse enkeltfag på VUC for at få en fuld HF. Kan jeg så få overført karakterer i de andre fag fra gymnasiet. End... -
FS10 ENGELSK DEC. 2010 - HAR DU?
ForumindlægHej alle sammen, Tænkte på om der var en der havde en stil fra FS10 ENG. DECEMBER 2010 ? Og hvis i evt. dansk stilen, altså - FS10 DANSK DEC. 2010. eller FS10 MAT DEC 2010? - Så ville jeg MEGET gerne bee om dem, håber at der er en derude der har en af de tre - ville være rimelig rart :) da jeg s... -
STUDENTERKØRSEL 2012!?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 2g og skal til at bestille vogn til studenterkørselen. Problemet er bare at det er umuligt at få datoen for dagen fra administrationen. Det kan enten være fredag den 22. eller fredag den 29. juni. Hvornår kører resten af Danmark, for der vil vi selvfølgelig også ge... -
Fuld pensum
ForumindlægHej , jeg går i 3. g.. ved i om man kan kommer op i fuld pensum 2 dage før sidste skoledag og når de skritlige eksamner er blevet offentliggjort ?? -
Fagocytose?
ForumindlægNår en virus trænger ind i værtscellen, altså det med at den smelter sammen med cellen, er der også tale om fagocytose, eller er det kun et begreb der bruges når makrofagen fagocyterer virus? Derudover står der på min figur at det nye virus trænger ud af cellen ved en "knopskydning", er... -
Kvote 1
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger gennem kvote 1 på sin videregående uddanelse, betyder det så at man søger udelukkende af eksamensgennemsnit/eksamenresultater?? Eller spiller årskaraktererne også en rolle?!? -
Den ideale kvindekrop i antikken sammenlignet med den ideale krop i dag
ForumindlægHej :-) Jeg har som eksamensprojekt i billedkunst valgt at sammenligne den idelle kvindekrop idag med den ideale kvindekrop fra antikken. I antikken havde kvinderne former, hvorimod idag der handler dem om at være flot slank uden former osv. Jeg er gået i stå og ved ikke rigtig hvordan jeg sk...
