Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17761 til 17780 af 23684
-
Statistik: Assistance/privat hjælp til tolkning af resultater og forklaring af analysemetoder anvendt i projekt
ForumindlægHej Er der mon nogen der er skrap til statistik og kan være behjælpelig med eksamensforberedelse mht tolkning af resultater og uddybende forklaring af anvendte statistiske metoder i et projekt. Er sundhedsfaglig stud. og akut brug for hjælp. Kan uddybe nærmere hvis der er en der har tid til at h... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
Eø eksamen på c-niveau
ForumindlægUps.. Må indrømme at jeg har sovet lidt i timen. Jeg har ingen problemer med regnskabet, det er nærmere analyse modellerne..Porter, swot osv... Ved faktisk ikke hvad de alle sammen hedder. Er der nogen der kan briefe mig? Og måske lidt info om de enkelte modeller... et link ville også være helt i... -
Kina
ForumindlægHey :)er der nogen der sidder inde med analyser til teksterne:Made in prison, Chikaneret til at flygte og en fange krydser sit spor??De er taget fra et blad der hedder kontakt nr. 4 1994/95 December 1994 - Bag Kinas nye facade.Håber at høre fra jer.Mvh Eva -
Årsprøve!
ForumindlægHej derude!Jeg skal op til mundtlig årsprøve i historie snart! Forberedelsen varer 3 timer, og man bliver eksamineret i 24 min. Er der nogen der kan give råd til, hvilke problemstillinger man evt. skal gøre sig, når man får den udleverede tekst, som fylder 8 - 12 sider?? På hvilken måde skal teks... -
Slaget ved Thermopylai?
Forumindlæghej.. har lige læst herodot - Slaget ved Thermopylai og jeg ved virkelig ikke noget som helst.. ved kun at perserne og grækerne går i kamp mod hinanden.. er der nogen som har noget notater hertil? ved virkelig ikke hvad man kan analysere ellet noget helst.. håber nogen vil hjælpe :D -
lid spørgsmål til forberedelse af examen
Forumindlæghey alle derude.jeg skal op i dansk her D.1 går i 3G på nyborg gym.men mit spørgsmål er: hvilken metode er bedst at forberede sig på?man skal kunne analysere og fortolke de tekster man kan komme op, så er det godt at øve sig på nogle tekster man lige kan finde af samme forfattere, som jeg kan kom... -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ... -
Velfærds- eller samfundsmodel
ForumindlægHej Jeg skal bruge en samfundsmodel til en opgave om Bolognaprocessen/ uddannelse i Europa i forbindelse med mit masterprojekt. Jeg ville have brugt Esping-Andersens velfærdsmodel, men min vejleder synes, den er for gammel (den er fra 1990). Jeg laver en komparativ analyse af universitetsudd... -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
Skriftlig dansk
ForumindlægJeg tænkte på om der tilfældigvis er en der har været oppe til studentereksamen 2006 i skriftlig dansk hvis stil jeg må se??? ( i så fald kan i sende den til [email protected])en lidt anden ting er hvis det er at man skal analyse en episk tekst hvad skal man så huske at have med ud over: ind... -
Fat Girl?!
ForumindlægHey!Er her tilfældigvis nogen, der har læst "The Fat Girl" af André Dubus???Har desperat brug for hjælp; Det drejer sig om en analyse af denne novelle, men er gået lidt i stå...Hvordan kunne man umiddelbart gribe sådan en tekst an? Har i nogle gode råd, de af jer, der har arbejdet med t... -
todo sobre mi madre
Forumindlæghej allejeg skal på onsdag til eksamen i mundtlig spansk, hvor jeg skal lave et oplæg om todo sobre mi madre.... vi skal selv bestemme hvad vi tager fat i og analyserer på.der er vel ingen som har en opgave eller noget liggende omkring den film??så ville jeg blive ovenud lykkelig, da jeg er lidt ... -
The Nightingale- vers? omkvæd?
ForumindlægHej, jeg skal lave en analyse af "The Nightingale" af Julee Cruise til min SRP Der er mange ligheder mellem de forskellige dele, og det meget svært opdele sangen i vers og omkvæd. Der er ikke noget der virkelig tydeliggør skellet. Er der nogen med et godt øre/øje der kan hjælpe? Her ... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
Hvilke forsøg kunne man lave?
ForumindlægOpgaveformulering: Gør rede for, hvordan trigonometriske funktioner kan beskrive bølgefænomener, heriblandt de fysiske begraber superposition, interferens og stødtoner. Gennemfør mindst et eksperiment, der illustrerer disse fænomener og som analyseres matematisk. Er der nogen som kan komme m...
