Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17761 til 17780 af 153957
-
Proteinsyntese & .. Det Centrale Dogme?
ForumindlægHej alle :) jeg skal op til eksamen meget meget snart såå har hårdt brug for hjælp. Er proteinsyntesen og det centrale dogme DET SAMME? Eller ej .. ? Hvis ikke hvad er forskellen? Tak på forhånd :)) Ps. har biologi på c niveau -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Viden om blodtypesystemerne
ForumindlægJeg er næsten ved at være klar til biologi ekamen, men jeg mangler svar på et enkelt spørgsmål. Jeg har virkelig brug for hjælp :) Hvad kan viden om blodtypesystemerne bruges til i praksis? -
Science året SDU
ForumindlægHej Jeg søger brugte bøger til science året på SDU til fagene: Biologi, Biokemi og kemi. Håber i kan hjælpe mig. Thanks i advance -Nicky -
SRP
ForumindlægHej Om ikke særlig længe, skal jeg skrive SRP, og da det er en utrolig stor opgave, vil jeg spørge, om I har nogle idéer og tips ? Jeg skriver i fagene kemi og biologi Tak på forhånd -
Løvskovens oprindelse?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har en biologi opg som jeg skal have lavet til på Torsdag, men jeg kan ikke finde noget med Løvskovens Oprindelse? Nogle der ved noget om det=? Tak på for hånd Oliver -
Evolution
ForumindlægHej allesammen:-D Jeg sidder og skal skrive en biologi rapport om evolution. kan i hjælpe mig med at svare på følgene spørgsmål ? " Hvad skal der til for at evolution foregår ?" på forhånd tak! -
DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB
ForumindlægHej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe -
Randzonelovgivning
ForumindlægHej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide? -
Hjælp til SRP: fedme i USA
Forumindlægheyy - tænkte på hvis nogle har gode noter eller opgaver til min SRP som handler om Fedme i USA - i engelsk og biologi, må i meget gerne sende :-) tusind tak! -
Kokain - virkning
ForumindlægNår man får et spørgsmål i sin aflevering om at redegøre for kokains virkning, når man skriver i biologi med et psukoligsk syn også, hvilke punkter vil man så nerve? Skal det forståes som, hvordan kokain påvirker hjernen? -
9. klasses naturvidenskablig opgave - radioaktivt affald
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe med ideer/inspiration til en synopsis vedrørende energi - radioaktivt affald? Jeg skal inkludere fagene biologi, fysisk og geografi På forhånd tak for jeres hjælp -
Eksamens
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe til biologi opgaver, en jeg kan diskutere lidt med frem for svarene? Ältså en der kan bekræfte at mine overvejelser er på sin plads. -
hjælp til AT
ForumindlægJeg er kommet igang med AT og har valgt oldtidskundskab og biologi af de fag vi kunne vælge imellem, men mangler lidt hjælp til at formulere mine underspørgsmål måske lidt kreativt feedback. Så jeg holder mig på det rette spor. Emne: Biologi og Oldtidskundskab Hvad skete der da Vesuv udbrød ov... -
Hvordan udvikles en knogle?
ForumindlægJeg skal skrive en biologi rapport, som skal indeholde noget om hvordan en knogle udvikles. Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder, hvis i ved noget så skriv det endelig! -
Emner til AT 2014 - Mad og mennesker
ForumindlægEr der nogle der har nogle ideer til emner man kunne have om i AT 2014? I år er emnet Mad og mennesker. Fagene skal helst være Bioteknologi/biologi/kemi og engelsk. Hvis du har foreslag så skriv endelig. -
Agarplader - bakterier
ForumindlægHej Alle Nogen der ved hvorfor sættes agarplader uden aftryk i varmeskabet? Det er et forsøg i biologi vi er igang med. Vi undersøger bakterier i vores omgivelser? Tak for forhånd -
Underspørgsmål til synopsis
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med 3 super gode underspørgsmål omkring emnet "fedme" til min AT-synopsis ( et redegørende, analyserende og diskuterende). De skal dække fagene samfundsfag og biologi -
Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal til eksamen i Biologi (C), og står med et spørgsmål der lyder: "Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen". Hvad indeholder det udover respiration i cellerne? Mvh -
Forsøg/undersøgelse: overvægt
ForumindlægEr der nogen, der kender/har hørt om et forsøg/undersøgelse omhandlede overvægt, fedme, overspisning eller andet? Skal bruge det til AT hvor emnet netop omhandler dette i fagene biologi og psykologi :)
