Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17841 til 17860 af 23684
-
Synopse afgangseksamen?? Ideer?
ForumindlægNu er tiden snart kommet hvor vi skal op til afgangseksamenen. I forrige uge trak jeg emnet kulturmøde... Men jeg kender ingen noveller der omhandler kulturmøder :/ Er der tilfædigvis nogle der kender en god novelle at analysere til dette emne?:) Håber forfærdeligt at nogle kan hjælpe mig:) -
De mange_ Villy Sørensen...
Forumindlæghej! fik en dansk stil, der går ude på at analysere og perspektivere novellen De mange, som er skrevet af Villy Sørensen.. (den drejer sig om den faretruende befolkningstilvækst) synes den er svært.. så håber at nogen kan hjælpe mig lidt med den.. måske er der nogen herind, som har lavet den fø... -
Dansk mundtlig eksamen - Lyrik
ForumindlægHar trukket Lyrik som fordybelsesområde i mundtlig dansk og skal have funden en dansk sang at analysere. Har bare det problem at jeg ikke hører dansk musik overhovedet (og læser heller ikke danske digte). Ville høre om det var nogen der kunne komme med forslag til et evt. digt eller en sang man... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Tegn i word
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en analyse af en stil, men er stødt på et problem. Når jeg citere noget fra teksten vil jeg godt have små tal til at stå i teksten, men hvordan får jeg de små tal frem? Er ikke nogen form for haj til word, så håber i kan hjælpe! På forhånd tak. -
I østen stiger solen op
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke digtet "I Østen stiger solen op". Er der nogen der ligger inde med noget godt materiale eller tips, der kan bruges som inspiration? Jeg har lidt svært ved at komme i gang med at fortolke dets egentlige indhold og betydning. -
Downloading
ForumindlægHej. Jeg er ny i studieportalen. Jeg vil gerne spørge om noget andgående dette program. HVis jeg f.eks skal ind og få nogle inspirationer til en opgave. F.eks. Ebbe Skammelsøn, jeg ville bede om nogel inspirationer til denne folkevise. alse noget med analyse og fortolkning. Hvordan kan jeg det? O... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
Naturvidenskabelige metode
ForumindlægHej, Er der en som kan forklare mig hvordan jeg bruger dne naturvidenskabelige metode i AT? Jeg forstår godt at der findes fx den deduktive metode osv. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal behandle den viden jeg læser med den naturvidenskabelige metode. Skal jeg finde en artikel som beskriver en f... -
Hvordan siger man: "at gøre det rigtige"
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en analyse om en tysk film, og jeg har brug for at sige: "Måske er han lykkelig fordi, han ved, at han gjorde det rigtige" Jeg er her i tvivl om den tyske vending for det at gøre det rigtige Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak ... -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
Hjælp til dansk stil
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at rette min dansk stil? Er nemlig ikke sikker på at jeg har besvaret opgavebeskrivelsen korrekt. Specielt med hensyn til kompositionen. Opgavebeskrivelse: Skriv en litterær artikel om De gales hjem. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af De gal... -
Life is a bitch - Kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm i mundtlig dansk eksamen. Jeg har valgt at snakke om kortfilmen " life is a bitch og jeg har lavet analyse og alt det der. MEN.. Så skal man jo også læse et stykke højt af et eller andet.. men da det er en kortfilm aaaner jeg ikke hvad jeg skal læse højt.... -
Polterabend
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal skrive an litterær atikel om Jan Sonnergaards novelle Polterabend. Jeg skal give en analyse af miljøet i novellen, både den sociale og fysiske, men ligenu er jeg Fuldstændig lost. Håber i har nogle gode noter, jeg må få eller hjælp til hvad jeg kunne skrive om. ... -
Dansk disposition
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver dansk sisposition til eventyret den flyvende kuffert. Eventyret er et kunst eventyr af H. C. Andersen. Jeg er igang med at lave analyse af eventyret, men jeg kan simpelt hen ikke komme videre. Har i nogle forslag, eller evt. links til hjemmesideer med en god an... -
"Rejsen til Ribe" Tema, budskab/hensigt?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af novellen "Rejsen til Ribe" af Peter Seeberg. Og problemet er at jeg er kommet til de to punkter: Tema og budskab/hensigt. Og jeg kan ikke lige gennemskue hverken temaet, budskabet eller hensigten også ville jeg høre om der var nogen af jer herinde d... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
3.g opgave om neuromancer af William Gibson
ForumindlægHey jeg skal skrive 3.g's opgave om bogen neuromancer af William Gibson og ville høre om nogen af jer evt. havde noget materiale om bogen eller genren cyberpunk? måske nogen af jer har skrevet om det samme eller har set en opgave et sted? Det er nok mest noget analyse jeg leder efter, men al... -
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em...
