Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17841 til 17860 af 23877
-
Hjælp til 3. persons fortæller?
ForumindlægHeej, jeg er igang med min SRP og jeg sidder og er igang med min analyse del. Jeg har en roman der har en alvidende 3. persons fortæller. Jeg ville gerne skrive om hvad måske fordele og ulemper er ved at bruge det. Men jeg kan ikke komme på noget og har ledt ret længe efterhånden. Håber de... -
Musikeksamen på HF
ForumindlægHejsa!En af mine veninder, som skal på HF med musik som tilvalg, undrer sig over hvordan selve HF musikeksamen foregår.Jeg ville mene, at den er nogenlunde som gymnasiets. Altså hvor der er to eksaminationer: en teoretisk og en kunstnerisk. Her skal man så analysere et stykke musik og hvad der de... -
Socialiseringsteorier
ForumindlægHej :) Jeg ved ikke hvad socialiseringsteorier går ud på :)!. er der nogle som kan henvise til nogle sider hvor jeg kan læse om det, eller evt. kan komme med en forklaring på det. Jeg har læst bogen "in two minds" af David Mercer, og skal på baggrund af den have det analyseret udfra soc... -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig... -
Borgmester Hoeck og Hustru
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
globalisering og sprogrejser
ForumindlægSkal skrive speciale om, hvordan den internationale globalisering har påvirket markedet for sprogrejser. - hvordan udviklingen har været og hvor markedet bevæger sig hen. Har valgt at bruge PEST analysen, mashlows pyramide og SWOT. Men er pludselig blevet i tvivl om hvordan jeg skal gribbe de... -
SRO
ForumindlægHej Jeg er igang med SRO, som skal indeholde en analyse og fortolkning af American History X med speciel henblik på bander. Jeg har indtil videre skrevet om bandelederen, Derek Vinyard og jeg har desuden skrevet om banden D.O.C. Hvilke emner ville det yderligere være relevant at komme ind på... -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
Akut brug for hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at analysere en sætning, og har nogle problemer med noget af den. Den lyder som følgende: Skal virksomheden dæmme op for stressbølgen, er(V) der brug(reelt subjektiv) for(F) et skift i ledelsen(O). Indtil kommaet har jeg fundet ud af det, men delen "et skift i ledelsen&... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ... -
hjælp.. den standhaftige tinsoldat
Forumindlæghej alle.. Jeg er i gang med at analysere Den Standhaftige Tinsoldat, men der er noget jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forklare? Især moralen i den? Altså tinsoldaten er jo standhaftig - menes at man ikke skal give op? men slutningen slutter lidt jae.. "... dnaserinden derimod var der kun... -
Reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet om... -
reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet o... -
Robinson den yngre (Joachim Campe)
ForumindlægSøde Søde Folk herinde..!!Jeg mangler desperat hjælp...Jeg skal analysere en tekst "Robinson den yngre". Men kan ligsom slet ikke komme igang..!! så hvis der nu tilfældigvis er nogen der tidligere har lavet den opgave ville jeg blive meget glad.. bar en lille smule hjælp er altid godt..... -
Spørgsmål til SRP-emne: Michael Brown / Politi drab af sorte
ForumindlægMåske et lidt overordnet spørgsmål, men er der nogen der har nogen form for idé om hvor successrigt et emne: Michael Brown / Politi drab af sorte i USA kunne være? Jeg tænker at da er yderst relevant på dagen i dag, men spørgsmålet er om man kan finde litteratur/kilder nok til at kunne udfylde ... -
City Lover's
ForumindlægHej alle engelsk glade mennesker! Jeg sidder her og skal lave et engelsk essay om teksten "City Lover's" af Nadine gordimer.. Jeg er ikke sikker på jeg har forstået så meget af teksten, selvom jeg ellers plejer at fange det meget godt... Nogle der har et par guldkorn til en ana... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem"
