Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17841 til 17860 af 46276
-
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
dobbeltgængermotivet
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige et lillle spørgsmål til dem som har lest h.c andersens eventyr "skyggen". hvordan kommer dobbeltgængermotivet frem i eventyret "skyggen"? kan ikke rigtig finde ud af det er der nogle der vil hjælpe? på forhånd tusind tak -
March Boedihardjo
Forumindlæghttp://uk.news.yahoo.com/afp/20070904/tod-hongkong-education-7f81b96.html Hvordan kan en barn vide så meget? Jeg forstår det ikke.. -
Pålidelig kilde?
ForumindlægHej allesammen Er dagbladet Arbejderen, en pålidelig kilde, hvis jeg gerne vil bruge en af deres artikler, med henblik på at forklare Ruslands 'stop' til NATO, i forbindelse med annekteringen af Krim? Vh Frederik :) -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Equus..
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer med den tekst? -
Hektor - Paris (Homers Illiade)
ForumindlægHej. Jeg vil høre om nogle har nogle gode bud på, hvordan Hektor's forhold til Paris er, samt omvendt. Håber virkelig, at der er nogle der ligger inde med nogle gode bud. :-) Bare skyd løs, Jeg takker mange gange på forhånd.. -
SSO
ForumindlægHej...alle. Jeg skal snart til skrive SSO ... Vil lige høre om I kunne komme med emner til at inspire hvad man evt kunne skrive om - ? -
Stilemne, haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en engelsk stil for til på mandag, som er en fristil. Jeg kan ikke lige komme på et emne at skrive om, så hvis nogle af jer kan hjælpe mig med et emne, ville det bare være super! ;) tak på forhånd -
digte og lyrik
ForumindlægHvad har de tilfælles? -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Analyse
ForumindlægHej. Nogle af jr som vil give et par stikord om hvordan man får lavet en god analyse af en novelle? -
Berlin i 1920'erne
Forumindlægkender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-) -
2g opgaven - holocaust
ForumindlægHej .. Mangler lige lidt hjælp ang. min danskhistorie opgave. Jeg skal i bund og grund finde ud af "hvornår" og "hvorfor" ændrede ændrede nazisterne jødeforfølgelsen til mord? Jeg har læst utroligt meget om dette, men har svært ved at sætte et præcist punkt på. Wannsenn kon... -
Havde dansk industri brug for arbejdskraft?
ForumindlægHavde dansk industri i perioden, Det moderne gennembrud behov for arbejdskraft, og hvorfor? Jeg ville blive så glad hvis jeg kunne få noget lidt godt af jeres kloge hoveder, da dette er min sidste problemstilling jeg skal have lavet! Tusind tak på forhånd. -
SRP!!!
ForumindlægHvordan diskuterer man for og imod for Englands rolle i 2. verdenskrig..??? Og er der nogen der kender til noget til Englands rolle i starten af 2. verdenskrig???? HJÆLP! Det haster!!! -
problemer med projektet
Forumindlægjeg er blevet ret forvirret mht. studieretningsopgaven, er der nogen dele af den der skal veje mere end andre? i min problemformulering har jeg fået stilt 3 kæmpe spørgsmål der ikke kan undgås at komme til at fylde godt op, da det første omhandler 3 store problematikker i årene efter 2. verdenskr...
