Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17861 til 17880 af 43092
-
Metasprog
ForumindlægJeg har min første lille samf.aflevering over hovedet, og i mine notater står der, at jeg til at skrive en indledning skal bruge metasprog. Jeg ved bare ikke lige, hvad metasprog er, og google giver ikke de mest nyttige svar på mit lille problem :) Så er der nogen derude, der lige kort og godt ka... -
Kender i en bog som er godt for ordforrådet...
ForumindlægHej :) Kender i en bog som at der er godt for ordforrådet. En bog som at der udvider ordforrådet og får en til at virkelig skulle læse mellem og bag linjerne. Tak på forhånd -
Snedronningen
ForumindlægDer er vel ikke nogen der har skrevet en opgave om snedronningen, som jeg må låne.. Skal skrive årsopgave om den, men aner simpelthen ikke hvor jeg skal starte.. Har virkelig brug for inspiration.. Vil ikke skrive af eller noget, vil bare gerne have ideer.. Håber virkelig der en nogen der vil hjæ... -
Stil skal aflevers 24/3!
Forumindlæg#0 Hej. Jeg har fået fristil for, men er total blank. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive. Håber der er nogen der har nogle gode foreslag :) P.S. jeg går i 7. klasse TAK -
Hjælp med Indiens religion
ForumindlægHjælp mig pleeeease med Fakta om Indiens religion. Skal om en uge op til mundtligt engelskeksamen. -
Metodeafsnit? hvornår
ForumindlægSkal jeg fortælle om min empiri og metoder jeg har brugt før jeg besvarer hvert spørgsmål, eller skal jeg sige dem samlet i et afsnit før jeg besvarer spørgsmålene? -
Haster!!!
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er i gang med at analysere "Køreplaner" af Helle Helle.. Hovedpersonen drikker vin en del gange, men jeg kan ikke finde ud af, hvad vinen skal symbolisere ? Tak på forhånd :) -
et godt råd
Forumindlæghej:-) jeg skal til min danskopgave analysere en tekst i form af roman, novelle, eventyr eller lign. jeg ville gerne analysere et af H.C. andersens eventyr, den grimme ælling for eksempel! men jeg kan ikke rigtig finde noget sekundær tekst, altså noget tekst hvor det er analyseret og hvor der bar... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
Historieopgave
ForumindlægHej!Jeg sidder og knokler med min historieopgave om Adolf Hitler, som skal afleveres mandag..Så var det jeg tænkte på, om der var en eller anden der har lyst til at læse noget af den igennem ("bare" de sider om, hvordan det kunne lade sig gøre at Hitler kom til magten - ca. 3 sider), og... -
HJÆLP !!! novelle stil for til den 24/4
Forumindlæghej (: jeg har en novelle for og jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg kan skrive om ? -
hvorfor flygede Dalai Lama den 14 fra Tibet?
Forumindlæghej jeg har kommet lidt i nogle problemer og det haster lidt :S jeg skal lave det til i morgen. er der nogen der har nogle link s eller bare kan svare på : hvorfor flygede Dalai Lama den 14 fra Tibet? -
Tysk - Crazy
ForumindlægHej!I romanen "Crazy" er der så ikke noget med at en af Benjamins forældre har en affære? Er det moren eller faren? -
Emne valg
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og skal til at skrive en projektopgave. Vores overemne er "Tid - I stort og småt" Det er et ret bredt emne, men jeg kan ikke rigtigt komme på nogle idé til hvad jeg skal skrive om. Jeg vil helst gerne have at det har noget med Elektronik, e.lig. at gøre. Nogle... -
Afgangsprøver
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til dansk læse- og skriftligprøver? -
Hvordan skriver man en reportage?
ForumindlægJeg mangler gode råd til hvordan man skriver en reportage. Kan nogen hjælpe? -
Kan man tage gsk, hvis man ikke har afsluttet faget på et gymnasialt niveau?
ForumindlægHej Kan man tage Gsk, hvis man har afsluttet en gymnasial uddannelse, men i beviset indgår fx ikke fysik. (på hf er fysik valgfag) Kan man så alligevel tage fysik som supleringskursus på gsk og søge videre, eller kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak. -
Stamtræ
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man evt. kan finde sit stamtræ?En side eller noget? -
Slaver i Romerriget! Ændring i opfattelsen..?
ForumindlægHej derude:)\nJeg er igang med at skrive opgave om slaver i Romerriget, men kan ikke finde noget konkret om, hvad det var der gjorde at synet på slaverne ændredes..? \nJeg har Senecas stoicisme med.. please hjælp hvis du har en anelse om hvad der ellers kunne ligge til grund for det...??\nVh -
ved ikke hvad jeg skal skrive om!
ForumindlægHej..\nJeg skal aflever emne til SSO på fredag d. 9 december, og jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Så hvis I kunne hjælp med nogle emner til mig, ville jeg blive utrolig glad.. \nMVH Julie
