Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17881 til 17900 af 41309
-
bøgens bladareal - haster!
Forumindlæghej jeg er igang men en biotopundersøgelse i biologi, en der skal afleveres. jeg skal regne et bøgetræs bladareal ud, og jeg ved hverken hvad bladarealet er, eller hvordan man regner det ud... kan nogen mon hjælpe??! på forhånd mange tak:) -
Kulstofs kredsløb & Kvælstofs kredsløb
ForumindlægHej!! Jeg har en biologi aflevering for til næste uge. Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad komme med en forklaring på kulstof og kvælstofs kredsløbet. Gerne med et illusteret billede hvis det kan lade sig gøre. - Tak på forhånd -
Blodets kredsløb
ForumindlægJeg har fået en opgave i biologi, hvor jeg skal finde ud af hvorfor blodet ikke bliver liggende i bunden af vores krop, altså hvordan det kommer tilbage til hjertet og jeg kan ikke finde ud af det..Et hint? -
større skriftlig opgave
ForumindlægHejer der nogen som har en super god idé til hvad man kan skrive større skriftlig opgave om i biologi. er løbet helt tør for idéer så det ville være rart med nogle indput. -
Emnet ''grænser''
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :) -
Fiskehejren
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med året sidste biologi aflevering (!), og har brug for hjælp til opgave 4, da jeg ikke helt forstår grafen. Jeg har vedhæftet opgaven. Mvh. Signe :) -
Spørgsmål vedrørende vandplanter
ForumindlægHej søde mennesker! Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål i biologi. Jeg har vedhæftet spørgsmålene forneden og markeret dem jeg ikke kan (de sidste) med rødt. På forhånd tak :) -
Privat lære
Forumindlæghejsa Jeg har svært ved biologi og har tænkt på, at finde en privatlære, der kan undervise mig i det jeg har svært ved. Er der nogen, der ved hvad en privatlære koster? -
Ionbalancen i cellerene
ForumindlægHej :) Har et biologi spørgsmål hvor jeg skal analysere og forklar forsøgsresultaterne vist på figur 1A og 1B. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette, da jeg ikke kan se hvad der sker. Har vedhæftet figuren! -
Projekt
ForumindlægJeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line -
Algevækst og absorbans..
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive biologi rapport. Men kan ikke rigtig finde ud af at fordybe mig i teori delen, mht hvad absorbans egentligt er. Nogle der kan hjælpe mig? -
menneskets udvikling .. ? hjæææælp!
Forumindlægjeg har fået en opgave i biologi som jeg skal have gjort færdig til imorgen. Det handler om hvordan mennesker har udviklet sig gennem årene. Og noget om hibbiter? Hvad fanden er hobbiter?!?!?! -
blågrønalger
ForumindlægHej er der nogen som har skrevet eksamensopgaven i biologi som omhandler opblomstringen af blågrønalger i sensommeren kan nemlig ikke finde ud af hvad man skal svare i spørgsmål b omkring figuren og kan ikke finde noget på google om det på forhånd tak -
vil i læse?
ForumindlægHej alle sammen! Ville høre om nogle med interesse inden for biologi, have mulighed for at læse min indledning til min bio rapport? Det ville værdsattes enormt! På forhånd mange tak! Alkymisten! -
engelsk/bio
ForumindlægHej. læser biologi og faldt over dette ord? nuclei??? sætningen lyder: ¨ Because bacteria lack nuclei, their DNA in not.... (osv) hvad betyder nuclei? -
oversæt
ForumindlægHej. Hvad betyder transduction, kan ikke finde det i min ordbog. (jeg læser biologi, og har en engelsk bog) selve sætningen lyder: relay molecules in a signal transduction pothway. -
chi ^ 2 test
Forumindlæghej! Jeg skal finde noget statistikmateriele inden biologi, så jeg kan lave en chi^2-test. Jeg har ikke noget materiale selv. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i det? Tak! -
Arvegang
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe opgave 5 i dette sæt, http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2011/maj/opgave%203_110531.pdf Ved ikke hvor og hvordan jeg skal starte -
SSO - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SSO i biologi - Barnløshed. Jeg søger en der kan læse min opgave igennem og rette den når jeg har skrevet den færdig.. -
B15 måling af næringsstoffer?
Forumindlæghej! Jeg har fået en opgave i en biologi aflevering, der hedder: hvorfor kan en B15 måling fortælle noget om tilførslen af næringsstoffer til en sø? nogle der kan hjælpe mig med den?
