Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17881 til 17900 af 23877
-
hjælp til SSO om HC Branner
ForumindlægEr i fuld sving med at skrive 3.g's opgave om bogen 'Legetøj' af HC Branner.. tænkte på om nogen har gennemgået den og måske har nogle gode noter eller kan huske noget vigtigt, eller noget i den stil? \nKunne nemlig godt bruge lidt inspiration til analysen:) \n\nPå forhånd mange tak -
Spørgsmål vedr sso
Forumindlæger igang med at skrive SSO, og i den skal jeg lave en analyse hvor der inddrages selvalgte kilder.. hvordan skal det gøres? skal jeg prøve at flette det ind i det hele og skal jeg i så fald lave en kildeanalyse( er avisartikler jeg bruger)..\n\nPå forhånd tak for hjælpen :) -
SSO : Forsøg med stor fejl
ForumindlægHvis en af ens eksperimenter mislykkedes, i det at man har lavet en grov fejl (ergo en fejl, der slet ikke stemmer ens med teorien), hvor skal man da første gang gøre opmærksom på dette?\n\nSkal man skrive det i indledningen af den del af opgaven ELLER venter man med at skrive om det inde i selve... -
Litteærartikel på ''Stjernen over Bjerringbro''
ForumindlægJeg er ved at skrive en analyse og fortolkning af sangen ''Stjernen over Bjerringbro'', og jeg har brug for lidt hjælp, så jeg tænkte, at det ville være skønt, hvis der lige var nogle, der havde lyst til at hjælpe. Jeg er lige gået i gang med at skrive en tese om hvad budskabet er... -
Prins Hvidbjørn - værdier??
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne seriøst godt bruge noget hjælp! Jeg er igang med at analysere eventyret "Prins Hvidbjørn", og der lyder et følgende spørgsmål: #Værdier? Hvilke ting kalder eventyret for værdifulde?". Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad de mener. Kan i hjælpe mig? :-) ... -
Manglende viden
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner?\n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne have det me... -
Hjælp - Det AntiAutoritære Oprør 1960'erne
ForumindlægHejsa, Som overskriften lyder, skal jeg skrive på Det AntiAutoritære Oprør i 1960'erne. Jeg skal ind og analysere en eller flere noveller, film, romanuddrag eller lign. men jeg må blankt erkende, at jeg er på rimelig barbund lige pt. Så ville derfor høre, om nogle kender nogle titler, som er ... -
en bjergbestigerske
Forumindlæghejsa\njeg sidder og analyserer JF Willumsens billede, en bjergbestigerske, fra 1912. ( http://www.fsk.dk/fsk/publ/women/bjergvand.jpg )Jeg er lidt i tvivl om hvilken stilart billedet er malet i, ved første øjekast ville jeg sige det var naturalisme?\nandre tips og fif modtages gerne:)\n\npå forh... -
Ungdomsoprør, problemstillinger
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med et AT projekt om "fremtiden – visioner og forudsigelser" i fagene musik og historie. Jeg har valgt at skrive om ungdomsoprør, men jeg mangler lidt nogle problemstillinger. Jeg regner med at analysere en-to sange og se hvilken betydning de havde for ... -
Hjælp og det Haster
ForumindlægHej folkens. Jeg skal igang med at skrive min SRO opgave om integration og kulturmødet, men min lærer har været rigtig dårlig til at fortælle hvordan sådan en opgave skal opbygges, om man skal analysere og fortolke eller skrive opgaven som et essay hvor man sammeligner teksterne med hinanden. Der... -
Elementaranalyse
ForumindlægHej.. Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave da jeg ikke aner hvordan man skal gøre..Ved en analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6 % C, 8,2 % H og 43,2 % O (masse %)Hvad er masserne af henholdsvis C,H,O i 100 g af stoffet..?Hvordan finder jeg ud af det..?På forhånd tak -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
usa i 1920'erne og 1930'erne- SSO
ForumindlægHej,\njeg er igang med at skrive min 3. g opgave - om krisen i usa. jeg har problemer med den analyserende del. Er der en der kan/ gider hjælpe mig? Please!? opgaven skal afleveres d. 24/1 kl. 12. \nNogen, der gider læse min opgave igennem?\n\n på forhånd tak. -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
Toil and Temptation af Michael Kamber
ForumindlægEr der nogen, der på et tidspunkt har været i gang med at analysere "Toil and Temptation" af Michael Kamber? Novellen siger mig bare ingenting, selvom jeg har læst den flere gange efterhånden. Nogen, der eventuelt har et essay om det, som jeg kan få noget inspiration fra? Det kunne vi... -
Artikel
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til terminsprøve i morgen, i dansk stil.Jeg plejer for det meste at vælge "Artikeler," og plejer at analysere teksten først.Derefter, kommer jeg med mine egen holdninger.Er der nogle der har råd angående artikel?- Så vil jeg meget gerne høre fra jer.Tak på forhånd :-) -
Modeller?
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Foretage en kort beskrivelse af, hvordan Londons værtskab for OL 2012 påvirker byens udvikling og markedsføringen af byen. Analyser hvordan Londons OL-værtskab påvirker den britiske økonomi. Vurder de langsigtede effekter af OL-værtskabet, både på samfu... -
Hurtig hjælp til forside!
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal aflevere historieopgave i overmorgen. Men jeg er i tvivl om forsiden. Det skal jo være et billede som har noget at gøre med mit emne. Hvis jeg fx har om slaverne i oldtidens Grækenland, kan jeg så godt smække et billede som fremstiller en vase hvorpå der tydeligvis er ... -
Problemstiiling? en rød trød??
Forumindlæg´Hej, jeg er ved at analysere en bog som handler om drab.. Jeg skal undersøge og give en agumentation af en problemstilling, hvor de enkelte afsnit godt må afsluttes med en kort sammenfatning(opsamling/delkonklussion), Hvor der til sidst står: hermed sikres der sammenhæng (rød trød) i besvarelsen... -
1. års SSO
ForumindlægJeg kan ikke lige huske hvad den hedder i 1.g, men det er den, der er tilsvarende for 3.g'eres SSO. Jeg skal skrive en danskopgave, skal finde noget at analysere, sammenligne etc., altså ingen særlige kriterier. Det kan være en roman, en novelle, en film, et digt, en digtsamling, to film til ...
