Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17881 til 17900 af 27855
-
Eksamen - problemformulering HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder i øjeblikket og skriver min synopsis til Samfundsfag B eksamen (24 timers forberedelse) og vil lige høre jeres mening om min problemformulering: Emne: Massemedier - I det senmoderne samfund Problemformulering: Hvordan påvirker massemediekulturen befolkningen i... -
Mediernes dækning af USA i Libyen-krigen
ForumindlægHej. Jeg laver AT i dansk og samfundsfag. Mit emne er mediernes dækning af USA's rolle i Libyen. Der er jo masser af artikler på nettet om USA's rolle osv., men ikke meget om mediernes dækning af denne. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget brugbart? På forhånd tak! -
AT årsprøve i morgen!!
ForumindlægHej venner! Det ville være så dejligt, hvis I ville hjælpe mig lidt. Jeg skal op i AT årsprøve i morgen, og vores emne er "iscenesættelse". Jeg har valgt at kombinere fagene samfundsfag og dansk. Min problemformulering: hvordan påvirker reality-programmet Paradise Hotel de unge se... -
Klage
ForumindlægHej alle sammen. I dag modtog jeg min skriflige samfundsfags karakter, og her mener jeg at mit niveau ligger over 02 som jeg har fået. Derfor vil jeg gerne klage. Mit spørgsmål er derfor hvad der sker hvis jeg skal søge på videregående uddannelser? -
Søger ordforklaring
ForumindlægSidder med en artikel jeg skal analysere i samfundsfag, håber I kan hjælpe mig med ordet "partisankrig". Det står i sammenhængen: "I dag er stater dybt involveret i partisankrige, som når USA i 2001 udliciterede indtagelsen af Kabul til en bande banditter kaldet Nordalliancen... ... -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me... -
Den danske beslutningsproces
ForumindlægEr der nogen der kan redegøre begrebet "Den danske beslutningsproces"? - Vi har haft om det i samfundsfag, imens jeg har været syg. Og jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde noget ordentligt og godtforklarende materiale. Nogen der kan hjælpe lidt til her? evt. henvise til en hjemmeside... -
HASTER AFLEVERING IMORGEN
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfags aflevering som jeg skal aflevere imorgen. jeg er meget i tvivl om et spørgsmål. Det lyder som følgende: Undersøg, hvad der af materialet i bilag B! kan udledes om kriminalitet i Danmark Jeg er nu meget i tvivl om jeg skal gå ind og forklarer reaktionerne i de 4 fi... -
Uge plan for en lands politiker
ForumindlægJeg er i gang med at skrive opgave i Samfundsfag. Opgaven går ud på at man skal lave en uge plan for en lands. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Nogen der måske selv har sådan en uge plan eller kan fortælle mig hvor jeg måske kan finde en uge plan henne på internettet:? -
AT 4 - samf., engelsk.
Forumindlægvi har fået til opgave, at lave en synopsis, som vi skal forsvare til en mundtlig eksamen. da AT-forløbet også var i gang forige år, tænkte jeg bare på, om der mon var nogle folk, der har deres gamle opgave liggende..? det er AT 4 forløbet, der tværfagligt omhandler samfundsfag og engelsk. -
Lighed & Ulighed
ForumindlægPænt goddag, jeg skal snart op skriftlig eksamen i samfundsfag. Har fået af vide at vi højst sandsynligt kommer op, noget med lighed og ulighed. Derfor kunne det være rart at have selve opgaven "Lighed & ulighed", så man var forberedt på forhånd. Nogen der har den opgave liggende? Ta... -
Læge
ForumindlægHej mit navn er Daniel. Jeg har lige afsluttet 1.g og starter i 2.g den 14 august... jeg har et snit på 7.8 da jeg fik 7 i 3 aflustende fag (biologi, samfundsfag og medie) jeg kom dog til eksamen i medie og fik 10 (let). er der stadig håb for en ivrig studerene der drømmer om at hjælpe andre ig... -
Mat. opgever?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en ung mand, der går i 3.g og jeg har et stort problem. Jeg mangler nemlig at aflevere 5 matematik afleveringer og jeg har simpelthen ikke overskud til at lave dem, da jeg også har noget samfundsfag og dansk. Så er der måske nogen, der kender en side hvor man kan købe ma... -
HJÆLP -UNGE OG POLITIK -handler om en opgave
Forumindlæghej har en aflevering i samfundsfag - en tidligere årsprøve eller eksamen tror jeg. Det handler om unge og politik og i bilagene er der om tre unge kvinders politiske identiteter. det sidste spørgsmål hedder: Diskuter, hvorvidt de politiske partier har udspillet deres rolle. nogen der har haft ... -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen! I dag fik jeg så af vide, at jeg skulle op i Samfundsfag og Geografi til vores 9. klasses eksamen. Desværre har jeg sovet en del i mine geografi-timer og tænkte på om der findes en form for læsestof til 9. klasser i geografi herinde? -
USA og Kyoto
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og er ved at skrive projekt i samfundsfag om miljø. Jeg ved at USA er meget modvilligt mht. at gå ind i Kyoto-aftalen. Men hvorfor er det, at de kategorisk nægter at tilslutte sig? Er det pga. at miljøafgifter vil forringe deres konkurrenceevne? Er det pga. olieinteresser? -
Senmoderne samfund og den blomstrede have
ForumindlægHej.. Jeg ved at det er sent, men jeg har sådan brug for hjælp. Jeg har AT8 og skriver i dansk og samfundsfag under emnet rejse, forandring og ny viden.. Mit emne er Identitetsdannelse og arbejder med Novellen "Den blomstrende have" af Naja Marie Aidt.. Men jeg er gået lidt i stå og kom... -
Lektiehjælp i KBH tilbydes
ForumindlægHej! Jeg er 23 år og læser på Københavns Universitet. Jeg tilbyder lektiehjælp (primært i dansk, engelsk, samfundsfag, metode, studieteknik etc.) til både folkeskole og gymnasieelever. Jeg har før være lektiehjælp for 9. klasseselever i tysk og matematik med godt resultat. Du kan fange mig og hør... -
Eksamen
ForumindlægJeg ved, at nogle af jer har været oppe til samfundsfags eksamen før, derfor vil jeg gerne venligst bede jeg om, at hjælpe mig med hvilke spørgsmål i fik til eksaminationen fx Socialisering, Velfærdstaten, økonomi osv Skal nemlig op i morgen, og har øvet mig på pensum i uendlighed, men kunne go... -
Hjælp til oplæg
ForumindlægHej. Jeg skal til Eksamen i Samfundsfag på B niveu(mundtlig) Men har aldrig set hvordan opgaven kunne se ud. Så er der ikke nogen der har et oplæg eller kender et sted, hvor man kan se et oplæg til en sådan mundlig eksamen? Vi har aldrig fået et af vores lærer nemlig så vi ved ikke hvad vi ...
