Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17881 til 17900 af 153151
-
Agent Orange
ForumindlægHalløj! Jeg har fået et spørgsmål at skulle redegøre for den kemiske sammensætning af agent orange, og inddrage reaktionsskemaer for syntesen og analyser den kemiske struktur af mulige biprodukter. Jeg ved at det er to herbicider, hvoraf agent orange er et biprodukt, men jeg har ledt og ledt, ... -
Skriftlig fremstilling
ForumindlægNogle der var op til skriftlig fremstilling. Jeg skulle spørge vedrørende min ven, han var lidt forvirret over novellen "skal jeg gå med ind?" Skulle man skrive videre fra Tekstuddraget eller skal man skrive hvad der er sket før Tekstuddraget? -
SRP - analysemodel ville være behjælpelig
ForumindlægHej jeg er ved at skrive min srp og mangler en analysemodel til pjecer/folder/brochure der er på et passende fagligt niveau for dansk på A. Er der mon nogen der ligger inde med en jeg kunne få?? -
Er 7200 ord for meget
ForumindlægHej jeg er ved at værk færdig med min SRP, men er 7200 ord for meget, og min opgave fylder 33 sider men jeg har mange matematiske formler og figur. Tæller det med? -
Russisk
ForumindlægHej "kammerater"!Jeg tænkte på, om nogen har resumeer liggende af samtlige kapitler i historien "выстрел" (Vistrjel)??Enhver hjælp til denne historie er kærkommen. -
Tro
ForumindlægKan ikke ses. Har fundet noget bedre. Knus Hvad mener i om denne tro? -
AT eksamen metoder
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i AT, og vil virkelig gerne have styr på metoderne. Jeg har om Aztekerrigets undergang med fagene biologi og historie, hvor jeg ser på sygdomme osv. som påvirkede undergangen. Så her er mit spørgsmål: Hvordan anvender jeg den naturvidenskabelige metode uden at have ... -
“Det svære demokrati”
ForumindlægHejsa. I historie skal vi have om “det svære demokrati”, dertil lyder et spørgsmål således: Hvad forstår du ved begrebet “demokrati”? Her kommer jeg en anelse i tvivl, da jeg i samfundsfag (c-niveau) også har om demokrati, hvor vi særligt snakker om politik samt de forskellige styreformer etc. ... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
HJÆLP!!! stil om Grantræet
ForumindlægJeg er virkelig i krise!! Jeg har haft to afleveringer i denne uge og skal til at skrive den sidste. Det er i dansk om H.C. Andersens "Grantræet". Er der nogen, der ligger inde med en rigtig god analyse af den?? Så vil jeg blive rigtig rigtig glad (Kan nemlig ikke finde nogen herinde). ... -
Den Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej Jeg skriver Dansk/Historie opgave om den Amerikanske Borgerkrig og uafhængighedserklæringen. Hvis der er nogen som har en opgave som de gerne vil sende, må de meget gerne sige til :-) som inspiration. -
Betydningen af togterne for de hjemlige vikingesamfund
ForumindlægJeg er igang med en historie opgave men jeg magler stadig en stor del af opgaven. Betydningen af togterne for de hjemlige vikingesamfund? -
anden g''s opg.
Forumindlæghej jeg skal til at lave min 2 g's opgave i historie..har i nogen god råd til hvordan man skal skriver sådan en opgave? -
Tempelridderne
ForumindlægHej Alle. En der kan hjælpe med en historie opgave om temperlridderne - med følgende. Opgaven belyses via en problemformulering bestående af hvad, hvorfor og hvordan spørgsmål -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal have udformet en form for en problemformulering, som skal sendes til mine vejledere i dag. Jeg har lidt problemer med, at finde ud af hvordan jeg kan få den udformet.. Jeg har fagene biologi B og historie A, hvor mit emne er den spanske syge det jeg og mine vejledere har... -
Billede - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er stødt på et spørgsmål i historie, som lyder: Hvad ville tegneren fortælle om Socialdemokratiet, Det Radikale Venstre og Det Konservative Folkeparti? ------- det er så et billede, der hedder Blæksprutten fra 1933. Jeg ved i... -
Alternativet og Venstre
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig lidt hjælp om vigtige ting om Alternativet og Venstre. Historie - Hvornår er partiet dannet, Hvad er grunden til at det blev dannet, hvilken betydning har dannelsen haft. Mærkesager - Hvad er det de værdsætter / prioriterer (Partierne) Ideologi og partiet... -
Er min karakter fair?
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige fået en stil tilbage som jeg selv er yderst tilfreds med og mener går ud over det niveau vi har lært om emnet (retorik) i klassen. Men.. Jeg har fået 4, og faktisk ret uenig i den karakter - og har iøvrigt altid ligget på 10 - 12 i skriftlig dansk. Jeg er ofte ikke helt på... -
Indledning.
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har en del problemer med min indledning, jeg har kun få skrevet dette : I denne opgave vil jeg belyse emnet den kolde krig, ved at analysere, diskutere og redegøre for perioden. Især de to krigsførendes landes motiver, og handlinger vil jeg ligge fokus på, da dette er vi... -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side...
