Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17901 til 17920 af 27855
-
Globalisering-teknolgi/kultur
ForumindlægHej vi er i gang med et At projekt i samf. og engelsk Og jeg har fået til opgave og finde ud af den teknologiske sammenhæng omkring globaliseringen. Er der nogen der har nogle rigtig gode hjemmesider/tekster både på dansk(samfundsfaglige) og engelsk som omhandler denne sammenhæng Og basisproblems... -
velfærdsstaten
Forumindlæggoddag mennesker! jeg er igang med min 3. skriftlige opgave i samfundsfag A, og kan ikke helt finde ud af hvad jeg kan svare til dette spørgsmål: vudér hvorvidt velfærdsstaten er under forandring og inddrag statistisk materiale til din vudering kunne være fedt med nogle forslag til noget stat... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Hvordan får jeg 11?
ForumindlægHey.. Jeg går i 3.g. og kører på den sidste gamle reform... Jeg har én sidste eksamen - og det er samfundsfag a-niveau. Jeg skal op til eksamen om 6 dage. Jeg har regnet ud, at mit gennemsnit kun kan blive 9,0 nu, hvis jeg får 11 eller 13 i sidste eksamen. Så hvordan scorer jeg HØJT? Nogle gode ... -
Politik spørsmål/debat?
ForumindlægHej allesammen. Mig og min veninde har en opgave for i samfundsfag om politik. Vores opgave er at vi skal ud til et gymnasium og stille nogle spørsmål angående politik. Men vi ved ikke så meget om Politik, vi har søgt lidt frem og tilbage på nettet... Vi vil gerne have 2-3 spørsmål om astr... -
Kollegier i Århus nær Statskundskab
ForumindlægHey hey! Jeg ska muligvis til at starte på statskundskab i Århus her efter ferien, hvis jeg kommer ind altså! I den forbindelse ville jeg lige høre hvilke kollegier der er de fedeste / billigste / mest for pengene i området tæt på det samfundsfaglige fakultet og hvor der kunne tænkes at bo andr... -
Amerikanske valgkamp 2012
ForumindlægHej alle! jeg har fået en opgave for i samfundsfag, hvor jeg skal lave en analyse af den amerikanske valgkamp 2012. Jeg skal skrive om hvem jeg tror der bliver USA's præsident. (Obama eller Romney) Og derefter skal jeg begrunde hvorfor jeg tror det er enten obama eller romney s... -
Novelle, der behandler ungdomskriminalitet?
ForumindlægJeg skal skrive SRO om ungdomskriminalitet i samfundsfag og dansk, og jeg skal i den sammenhæng finde en tekst - roman såvel som novelle - der behandler dette emne. Ikke sådan, at hele hovedemnet i novellen/romanen er ungdomskriminalitet, men f.eks. at hovedpersonen er en ung kriminel. Er der n... -
Finans krisen
ForumindlægHej!! jeg håber der er nogen der kan /vil hjælpe mig lidt. Jeg har fået et spørgsmål i samfundsfag men jer er lidt på bar bun med hensyn til hvad jeg kan skrive. Er der nogen der har en idé ? spørgsmålet lyder: Hvordan har finanskrisen påvirket befolkningens vælgeradfærd og hvilken konsekvenser... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport i samfundsfag. En af opgaverne lyder "angiv mindst 3 samfundsmæssige grunde til at straffe voldshandlinger hårdt." Men jeg kan kun komme på 2, og det er; For at opfylde den borgerlige retsfølelse, og for at gøre samfundet tryggere.. Hvad kunne... -
AT 2017 - Hjælp til emne
ForumindlægJeg ville høre, om der ikke er nogle som har en rigtig god idé til et AT-emne. Årets AT-emne er mennesket og naturen, og jeg skriver i fagene Dansk og Samfundsfag Det ville virkelig være dejligt, hvis der er nogle, som har nogle forslag.. Jeg kan virkelig ikke selv lige komme i tanke om nogle, ... -
Mediestyringen i dansk politik
ForumindlægHej folkens, Nu har jeg netop færdiggjort min lille opgave om "mediestyringen i dansk politik". Derfor vil jeg rigtig gerne høre om der er nogen (samfundsfags eksperter :) ) der vil være så venlige at læse den igennem og evt. komme med nogle gode råd? På forhånd tak, og forstsat god... -
kritik af betalingsbalancen
Forumindlæghej igen:) jeg har lidt problemer med en samfundsfags opgave.. spørgsmålet : Hvilke konsekvenser har det for betalingsbalancen hvis lønningerne stiger med 5 %? resultatet er : (udfra en tabel og graf)arbejdsløsheden vil stige voldsomt og derefter falde til det samme som hvis ændringen med 5% i... -
Synes I, at mit emne passer ind under overemnet: Menneskets forhold til naturen?
ForumindlægHej alle, Jeg skriver i biologi B og samfundsfag A, og jeg vil gerne skrive om hvilke konsekvenser jordens overbefolkning i fremtiden har af betydning for mængden af mad til rådighed. Jeg er usikker på om mit valgte emne passer med årets AT overemne: Menneskets forhold i naturen. Kan nogen se... -
Arbejdsløs og den residuale velfærdsmodel
ForumindlægHej. Jeg skal til skal til samfundsfag i morgen besvare følgende spørgsmål: Vis, hvordan en arbejdsløs kan få hjælp i den residuale velfærdsmodel. Jeg har fuldt ud forstået hvordan modellen hænger sammen, men kan ikke få formuleret en forklaring på, hvad man vil gøre som arbejdsløs og for den s... -
Fordelingspolitik
ForumindlægHej jeg skal skrive en samfundsfag rapport og jeg er næsten også færdig, men mangler bare at skrive om fordelingspolitik. Skal skrive hvad Liberalismen, socialliberalismen, kommunismen og konservatismen mener om fordelingspolitik. håber der er en der kan hjælpe mig, den skal afleveres imorgen så ... -
Hjælpelærer gymnasiet.
ForumindlægTil dreng i 2 G søges hjælpelærer 4 timer ugentligt 2 gange ugentlig. Der skal undervises i almen kommunikation, lektielæsning i dansk, samfundsfag. I store træk blot studiestøtte allround. vi kan tilbyde 2000 månedlig. Er bosiddende mellem Århus og Odder. Kontakt [email protected] -
Hjælp til matematiske beregninger ift. klima!!
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal skrive AT i matematik A og samfundsfag C. Jeg vil gerne lave nogle beregninger på klimaforandringerne i Danmark, men det skal gerne være på a-niveau. Er der nogle, der har noget erfaring / forslag til hvordan man evt kunne regne på klimaforandringerne i Danmark - evt ... -
Mandatstrategi i valgkampen
ForumindlægHej Studi. Jeg skal lave et oplæg i morgen i samfundsfag, hvor jeg skal snakke om en partiafstemning, vi har haft på klassen. Min lærer nævnte noget om, at jeg kunne fortælle noget om mandatfordelingen, hvis valget kom til at se sådan eller sådan ud (give eksempler på mulige regeringer). Men h... -
Demokratiofattelser - Udtryk
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en samfundsfag opgave hvor jeg sammenligner det Direkte Demokrati med det Repræsentive demokrati..Idet skal jeg inddrage disse to begreber; deltagelsesdemokrati og initiativret.? Hvad går de to begreber ud på, og i hvilken sammenhæng kan jeg bruge dem? Håber noge...
